Gå till innehåll

Telefonundersökning om SM


noa

Recommended Posts

Blev just uppringd av en tjej som ställde 4 frågor om poker SM och jag undrar bara om det är pokerförbundet som beställt detta eller om det är Svenska Spel?

 

Tyckte direkt det kändes som förbundet, och tjejen jag pratade med sa själv när jag frågade: " Det är väl Svenska Pokerförbundet, men jag vet inte..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringt mig också, i torsdags tror jag, hon sa sitt namn och att hon ringer för Svensk Opinion.

 

Jag frågade hur de fått mitt nummer, hon sa att det slumpades fram. Men de måste ha fått det från något pokerrelaterat eftersom hon gick direkt på frågor om poker-SM, inte frågade om jag spelade poker eller kände till SM. Så det kan vara från nån sajt (har inaktiva konton på NordicBet och Expekt, aktivt på Svenska Spel) eller prenumeration (jag prenumererar på Poker Magazine) eller Internetforum. Ej medlem Svepof.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag blev nyligen uppringd av en tjej som ställde massa frågor rörande SvS, dock inga frågor gällande Poker-SM. Dom ringde mig t.o.m. två gånger efter att jag första gången sa att jag var upptagen...

 

Men jag klagar inte. Fick möjlighet att säga att jag tycker att spelmonopolet är dåligt, att jag föredrar andra siter framför SvS osv och att jag tycker att det är åt helvete att SvS slösar pengar på att sponsra dramateatern i Stockholm och andra liknande "kultursaker".

 

Var ju dock lite smått lustigt i slutet. Antog att undersökningen var anonym, men i slutet var jag tvungen och säga mitt postnr, min ålder och ifall jag eller mina föräldrar var födda utanför Sverige... Ser inte riktigt relevansen i att man behöver veta det men men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antog att undersökningen var anonym, men i slutet var jag tvungen och säga mitt postnr, min ålder och ifall jag eller mina föräldrar var födda utanför Sverige... Ser inte riktigt relevansen i att man behöver veta det men men...

 

Relevansen ligger i att få till ett tvärsnitt ur befolkningen pokerspelare, om du bara ringer upp invandrarungdomar så lär du få ett annat svar på undersökningen än om du ringer upp pensionerade skånska bönder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad var det för frågor då !? Ni måste väl komma ihåg några av dem.

 

Inte f-n ringer svenska spel upp svensson och frågar om Poker-SM, låter ju hur långsökt som helst - de är ju fortfarande statliga

 

Tror ni skojar nu bara , en liten sammansvärning här på Pokerforumet mellan några medlemar om att SvS poker har ringt er "- det sätter jag 10x BB på !

 

...varför skulle just pokerforum.nu´s medlemar få samtal (var och varanna medlem tydligen) från SvS ( ang. av inläggen här i tråden ) - ....om inte forumet har lämnat ut någon slags medlemsregister ?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad var det för frågor då !? Ni måste väl komma ihåg några av dem.

 

Inte f-n ringer svenska spel upp svensson och frågar om Poker-SM, låte ju hur långsökt som helst !

 

Tror ni skojar nu bara , en liten sammansvärning här på Pokerforumet mellan några medlemar om att SvS poker har ringt er "- det sätter jag 10x BB på !

 

...så illa kan inte just pokerforum medlemar att vara och varann skribent har fått samtal från SvS - om inte forumet har lämnt ut någon slags medlemsregister ?!

 

Är ju så himla glömsk den sista frågan var alla fall om jag har/premunerar på PM. En annan tror jag typ var om jag ansåg att sm spelades på svenska spel eller en sida som pokerförbundet valt. Jag frågade tjejen när hon började ställa sina frågor om det var en kuggfråga och då fnissa hon bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen de ringer är för att Svepof vill visa på att Poker SM i sin omsättningskrets har inarbetat varumärket Poker SM.

 

Detta för att kunna registrera varumärket, eller/samt vid en eventuell tvist visa på att de är de rätta ägarna till det.

 

 

 

Edit: Det låter i alla fall för mig mest trovärdigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen de ringer är för att Svepof vill visa på att Poker SM i sin omsättningskrets har inarbetat varumärket Poker SM.

 

Detta för att kunna registrera varumärket, eller/samt vid en eventuell tvist visa på att de är de rätta ägarna till det.

 

Mmm, tror det är i sjävla verket är några oseriösa medlemmar eller icket medlemar från SPFsom har skapat denna tråd och gör påstående om att SvS ringer runt och påstår att de har gjort en undersökning - inte för att jag gillar SvS - men påståendet luktar lite av....låt säga....icket sannesenligt

..och försök lite lite mer pajkastning... :-P

 

Hej hej

 

 

Ps!

För övrigt skrev jag på SPF upprop mot att SvS anordnar SM Pokern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, tror det är i sjävla verket är några oseriösa medlemmar eller icket medlemar från SPFsom har skapat denna tråd och gör påstående om att SvS ringer runt och påstår att de har gjort en undersökning - inte för att jag gillar SvS - men påståendet luktar lite av....låt säga....icket sannesenligt

 

Hej hej

 

Om du är tyst nu slipper du skämmas sen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det här togs upp för några veckor sedan när det här tog upp i en annan tråd så tog Peder(?) bort alla inlägg som rörde ämnet. Jag förklarar varför senare blev hans svar när folk blev lite sura.

Så med ganska stor sannorlikhet är det SVEPOF som ligger bakom detta och tråden kommer snart att vara borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...