nallegnu Postad 17 November , 2007 Rapport Postad 17 November , 2007 Har kvalat in till "nätets största" SH MTT, Grand Tournament på Ongame. 1000$, 500k guaranteed. Djupa stackar (10 000) och 30 min blinds. Spelar nästan enbart SH MTT:s men har ingen erfarenhet alls av att spela med djupa stackar och med mindre brant struktur. Med så hög buy-in antar jag att kvaliteten på spelarna skiljer sig ganska markant från den man möter i 50$ MTT:s. Hade varit nyttigt om ni som spelat i tidigare upplagor kunde komma med lite tips och erfarenheter. Tycker det finns förvånansvärt lite skrivet om den på nätet med tanke på potten? Hur kommer det sig? Citera
roitto Postad 17 November , 2007 Rapport Postad 17 November , 2007 Det kommer att vara fler small ball-spelare på dessa turneringar, skulle jag tro. Dels för att det lönar sig bättre med small ball med djupa stackar, dels därför att skickliga spelare oftare spelar small ball style med framgång. Deras övertag i skicklighet elimineras lättast med slugger-TAG-stil. Citera
nallegnu Postad 18 November , 2007 Författare Rapport Postad 18 November , 2007 hittar ej öppningsblinds, endast att de är djupa stackar och 10000 i startmarker Citera
Gäst Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 hittar ej öppningsblinds, endast att de är djupa stackar och 10000 i startmarker http://www.pokerroom.com/poker/tournaments/about/blind-structure.html Citera
jonsapelle Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 är normalt 80K guar bara, nu 500 K !!!! Citera
nallegnu Postad 18 November , 2007 Författare Rapport Postad 18 November , 2007 nja...jag vet att förra månaden var det 300K iaf Citera
vetgirig Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 HMed så hög buy-in antar jag att kvaliteten på spelarna skiljer sig ganska markant från den man möter i 50$ MTT:s. Det är samma regulars du möter - dock är det mindre fiskar med i turneringen - men i huvudsak så är inte spelarna mycket bättre eller sämre än i de dagliga $50 och $100 turneringarna som går på Ongame. De har onormalt många turneringar som ger biljetter till GT numera på Ongame - antar för att fylla upp prispotten på $500K. Citera
nallegnu Postad 19 November , 2007 Författare Rapport Postad 19 November , 2007 ok tack någon som har lirat och har lite mer konkreta tips om strategi? Citera
Gäst Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Det är samma regulars du möter - dock är det mindre fiskar med i turneringen - men i huvudsak så är inte spelarna mycket bättre eller sämre än i de dagliga $50 och $100 turneringarna som går på Ongame. De har onormalt många turneringar som ger biljetter till GT numera på Ongame - antar för att fylla upp prispotten på $500K. Och Ongames $100s motsvarar ungefär Full Tilts $26 freezouts, knappt ens det. Citera
Recommended Posts