Gå till innehåll

Det är snart jul så nu måste vi enas om vilken jullåt som är bäst all time?


mrfiskman

Recommended Posts

Jag säger "Det är inte snön som faller" av Anders f rönnblom. Jag lyssnade på den låten alldeles nyss och den gav mig en enorm känslokick. Oerhört bra text med både seriösa och komiska inslag.

 

Jag och eury såg anders framföra den här låten på teatern i gävle för nåt år sen, jag vill minnas att det var en magisk stund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rönnblom är så given så det är trist (någon som hört hans grymma låt Bagarmossbuss? Nähä.). Men jag måste skärpa mig i mina inlägg: inatt drömde jag att Jennez anordnade en skattjakt som jag deltog i (ledtrådarna var skrivna på baksidan av små runda gröna klisterlappar som man fick plocka ner från väggarna i tunnelbanan). När jag efteråt sitter längst bak på buss 71 och diskuterar bowling med lundapågen ser jag eurys nyfiket leende nuna sticka fram mellan de två sätena framför (jag vet dock inte om han hade kilt för tillfället, eftersom sätena skymde utsikten). Här passade jag på att vakna, eftersom jag kände att risken var stor för en dramatisk entré av Albert insmord i bearnaise. Det skulle ha knäckt mig totalt, med eller utan fez, hushållspappersrullar och PET-flaskor.

 

Varför drabbas jag av sådana drömmar? Jo, det var troligen karmastraffet för att jag skrev Mariah Carey tidigare i tråden. Eller, jag är säker på att det var det, annars hade jag startat en tråd för sjuka drömmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har denna blivit glömd??(hittar inte orginalet, så får bli en cover).

Ny etta:

Sohodolls - Dead by X-mas(Hanoi Rocks cover)

 

Lite kuriosa om låten:

Låten blev verklighet 9 dec 1984 då trummisen Razzle dog i Vince Neils bil. I sista spelningarna i Syracuse var sista låten just Dead by X-mas, som blev taget som ett omen av tidningarna på grund av refrängen "I'll be dead by X-mas now anyway". Dead By X-Mas(finska wiki)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...