Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ja, ni läste rätt. "Söker mig en coach" är troligtvis den skummaste rubriken på hela pokerforum och det kommer väl även det här inlägget bli men jag ska försöka göra mitt bästa för att få fram det jag vill.

Hur konstigt det än låter så söker jag mig faktiskt en pokercoach. Jag har ingen person att diskutera och filosofera poker med, vilket jag tror saktar ner min utveckling något fruktansvärt. Läste i Firstpoker att det tydligen ska vara väldigt fördelaktikt att ha någon väldigt pokerkunnig som lär upp en. Så nu tänker jag ge mig på detta. Jag valde att lägga tråden i denna avdelning för jag hoppas att det finns mycket seriösa spelare här, även om tråden inte hör hemma här till 100 %.

Hur man nu egentligen skaffar sig en coach vet jag inte, jag tänkte försöka baxxa någon härifrån :)

Mina krav :

* Du ska plussa stadigt på poker

* Vara hyffsat aktiv

* Kunna diskutera händer samt ge övriga tips

* Vara sjysst i allmänhet

Fan detta börjar spåra låter ju som en jävla kontaktannons haha, ni får skratta hur mycket ni vill. Om detta ger någonting positivt är ju det bra iaf.

Lite info om mig själv :

*18 år

*Studerar samhällslinjen med ekonomisk inriktning

*Spelat poker i 3år

*Gillar fotboll, musik, vänner, festa & hör och häpna POKER!

Aja det var väl det jag kom på, sorry för det sjukt dåliga inlägget haha. Ni får tracka ner på mig hur mycket ni vill, jag ger detta en chans :) Hej

Postad
Skicka ett PM till Nebbis här på forumet, han kan nog hjälpa dig.

Mvh,

Jens Jadbäck

Ooh, jag har sett att jag haft en liten fanclub här på forumet ett litet tag nu. Trevligt att du vågade komma ut och skriva nåt också. Men det vore trist att behöva banna dig för stöld av Jens identitet..

Postad
Ooh, jag har sett att jag haft en liten fanclub här på forumet ett litet tag nu. Trevligt att du vågade komma ut och skriva nåt också. Men det vore trist att behöva banna dig för stöld av Jens identitet..

Aha, oj. Jag visste inte att det fanns någon mer än jag som heter Jens Jadbäck här. Är det okej om jag också skriver ut mitt andranamn, Patrik, för att skilja oss åt?

Mvh,

Jens Patrik Jadbäck

---

Eftersom vi vet vem du är, du har en historia av trollande, du börjar trolla det första du gör och du har gjort ett osedvanligt intressant namnval på två fronter, så bannas du härmed.

/Klyka

Postad
Detta vart ingen succé

Mina krav:...

Du kan ju börja med att förklara varför en duktig pokerspelare som säkert kan snitta $100/h eller nått i timmen ska sitta och coacha dig gratis. Eller har du tänkt betala någon sorts ersättning. I så fall hade det kanske varit smart att skriva det i första inlägget.

Postad
Du kan ju börja med att förklara varför en duktig pokerspelare som säkert kan snitta $100/h eller nått i timmen ska sitta och coacha dig gratis. Eller har du tänkt betala någon sorts ersättning. I så fall hade det kanske varit smart att skriva det i första inlägget.

Japp jag tänkte på det, men känns som att det bara kommer locka massa oseriösa folk......Men om jag får en seriös coach kan vi göra en deal om att du får en viss procentandel av mina vinster!

Postad

Smartast måste då vara att coachen får en viss procentandel och inte en fast summa, för om han har låt oss säga 10% av mina vinster så tjänar han ju själv på att coacha mig så bra som möjligt då förhoppningsvis mina vinster blir större då....det låter bra atm nån som nappar!? vore kul

Postad
Smartast måste då vara att coachen får en viss procentandel och inte en fast summa, för om han har låt oss säga 10% av mina vinster så tjänar han ju själv på att coacha mig så bra som möjligt då förhoppningsvis mina vinster blir större då....det låter bra atm nån som nappar!? vore kul

Du är verkligen totalt ute och cyklar.

Postad

Spelar du 0.01/0.02 så tror jag inte så många nappar på %. Om du spelar 100/200 så kan det ju vara en annan femma..

Jag tycker hur som helst att det är ett bra initiativ för din egen skull att försöka skaffa en coach. Har iofs aldrig själv haft någon, men tror det är sjukt lärorikt. Ett alternativ är att hitta någon på din egen nivå och coacha varandra. Man behöver inte ha någon som kan mer än en själv, det är jättenyttigt att utvecklas tillsammans.

När det gäller ren coachning så finns det en del som säljer coachning, men det brukar vara ganska dyrt och knappast värt det om man inte spelar hyffsat högt. Om du har riktig tur kanske du kan hitta någon som är villig att coacha gratis för sin egen utvecklings skull. Learning by teaching är ju ett beprövat koncept.

Hur som helst - om du vill att någon ska nappa så får du nog ge lite mer info. Svårt för någon att nappa på nån random snubbe som säger "Hej, kan du coacha mig?".

Vilka nivåer spelar du? Texas / andra spel? CG / SNG / MTT? Om CG: FL/PL/NL? Hur länge har du spelat? Lite om din bakgrund som pokerspelare. Hur goda teoretiska kunskaper har du? Vad har du för inställning till spelandet? Är din approach till spelet matematisk eller mer baserad på spelkänsla? etc, etc.

GL!

Edit: Ser nu att du svarat på vilken nivå du spelar. 1/2 och 2.5/5 på SvS. Men är det FL / NL? NL antar jag, men ändå så är det (som jag trodde) på tok för lågt för att någon ska vilja coacha mot procent. På den nivån är det nog uteslutande fasta avgifter (eller hitta en gratiscoach) som gäller.

Postad

Tack för svaret klyka, alltid massa onödiga svar med folk som ska va roliga på andras bekostnad men det vägs upp med sånna inlägg som ditt :) Tack.

Jag lirar enbart texas NL, förutom när jag felreggar haha :D

Kör nästan inga MTTS, då min rulle är för liten för det. Tidigare har jag nästan enbart spelat SnG:S men nu har jag börjat pröva CG då det verkar finnas enklare pengar att hämta där. Endast 2 pokerböcker har jag hunnit plöjja igenom, men jag planerar på fler: ) pokerhandboken (sux) ,att bemästra nätpoker (bättre).

Hursomhelst så tror jag nog det är orealistiskt att jag får en coach....så därför söker jag väl bara folk som spelare på svenskaspel CG eller SNG, TEXAS NL.....Som klyka sa så lär det vara lärorikt att även diskutera med dom på samma nivåer. Så någon som vill ha någon att diskutera lite händer och egentligen allt möjligt med, släng ett PM.

Postad
Starta dagbok och lägg ut alla händer du undrar över är mitt tips. Mycket lärorikt.

jag håller med, är väldigt lärorikt. Kör dagbok och sen leta vidare efter nån på samma nivå som klyka sa , alltid roligt att ha någon att snacka händer med och sånt

GL

Postad
Tack för svaret klyka, alltid massa onödiga svar med folk som ska va roliga på andras bekostnad men det vägs upp med sånna inlägg som ditt :) Tack.

Jag lirar enbart texas NL, förutom när jag felreggar haha :D

Kör nästan inga MTTS, då min rulle är för liten för det. Tidigare har jag nästan enbart spelat SnG:S men nu har jag börjat pröva CG då det verkar finnas enklare pengar att hämta där. Endast 2 pokerböcker har jag hunnit plöjja igenom, men jag planerar på fler: ) pokerhandboken (sux) ,att bemästra nätpoker (bättre).

Hursomhelst så tror jag nog det är orealistiskt att jag får en coach....så därför söker jag väl bara folk som spelare på svenskaspel CG eller SNG, TEXAS NL.....Som klyka sa så lär det vara lärorikt att även diskutera med dom på samma nivåer. Så någon som vill ha någon att diskutera lite händer och egentligen allt möjligt med, släng ett PM.

Tyvärr har det blitt mycket sånt på pf...

Dagbok är lösningen för dig :) Ingen duktig pokerspelare kommer sitta och studera dina hhs är jag rädd, ens för 80% av dina vinster. Alternativkostnaden är för stor, dvs de skulle kunna tjäna så mycket mer pengar den tid de lägger ner på dig. Låter hårt å krasst, men så e det nog :)

Sök dig istället till dina egna pokerpolare och ge er fan tillsammans på att ni ska bli bättre. Läs böcker och sammanfatta innehållet för varandra. Ses en ggn i veckan och ta med er hhs som ni diskuterat i er dagbok här på forumet osv osv.

Nåt sånt :)

GL! /SK

Postad
Tyvärr har det blitt mycket sånt på pf...

Dagbok är lösningen för dig :) Ingen duktig pokerspelare kommer sitta och studera dina hhs är jag rädd, ens för 80% av dina vinster. Alternativkostnaden är för stor, dvs de skulle kunna tjäna så mycket mer pengar den tid de lägger ner på dig. Låter hårt å krasst, men så e det nog :)

Sök dig istället till dina egna pokerpolare och ge er fan tillsammans på att ni ska bli bättre. Läs böcker och sammanfatta innehållet för varandra. Ses en ggn i veckan och ta med er hhs som ni diskuterat i er dagbok här på forumet osv osv.

Nåt sånt :)

GL! /SK

INTERNT: Schmongame FTW :)

Postad
Det här låter bara för sjukt, kan det verkligen stämma?

Är väl inget fel i det?!

Själv sitter jag i direktkontakt med kompisarna en del gånger via nätet när vi är ute och spelar poker,

vi utbyter tankar, tips och råd med varandra när vi kommer till en viss situation vid ett visst pokerbord, en del kompisar har större erfarenhet av poker än mig, så det händer att jag frågar dem till råds hur jag ska agera,

ibland är det tvärtom , ibland goda råd, andra mindre bra :-)

Det handlar om att utbyta erfarenhet med varandra.

Förhoppningsvis bli än bättre i poker, det är lätt att fastna i samma tankemönster, då kan det vara bra att diskutera med varandra, b la "live"

"Poker4life" kanske kan få kontakt med andra här som är redo att koppla upp sig via messenger när han och de spelar om kvällarna eller vilken tidpunkt det nu kan vara!?

Fast det är klart, var lite höga krav "poker4life " hade, personligen skulle jag bara söka efter vanliga pokerpolare att snacka med och brinner för poker, det brukar räcka långt om man vill utvecklas ....