Gå till innehåll

Intressant hand (enligt mig)

Recommended Posts

Postad

Vi ær ett kompis gæng som brukar då och då spela en liten turnering

Vi ær bara 7-11 stycken men vi spelar mest før den sociala biten (vilt spel av dem flesta) Vi har alltid tre priser så rik blir man inte av de 200 kr vi satsar..men vi har det jævligt trevligt

Så var det den intressanta handen:

Vi startar men 2000 chips och har 15 min rundor och samma blind struktur som PS men vi struntar i ante

Fem spelare kvar av de 9 som startade blinds nivå 150-300 (Det var inte tajt spel men korten hade delat potterna jæmt till de vilda spelarna)

Jag satt på "dutten" med 2-2 och første man limpade in andre limpade också in - jag børjade ha en liten stack så jag satsade allt

SB och BB kastade

Første man synade (det var drygt halva hans stack)

Den andra limparn synade också ( med drygt halva sin stack)

De checkade fram till river bægge två..men sista kortet kom ut satsade den andra limparn och den førsta kastade

Ja , jag førlorade handen men det klagar jag inte øver...(okej lite klag ska det vara)

Dagen eftar diskuterade jag handen med æn væn (vi tar lite mer seriøst på pokern han och jag)

Limpare ett hade A8u och Limpare två hade AJu

Jag anser att limpare två skulle stælla all-in redan pre-flopp (detta hade vart bra før mig før då skulle jag kastat mig) men min væn tyckte bæge två hadde spelat rætt hela handen

Jag kan køpa att dem kan limpa A8 och AJ men efter min all-in och førsta spelaren kan syna dær mig helt obegripligt (A8u) ænnu mer att næste man också bara synar med AJu (han borde ju gå all-in eller kasta sig)

Men min vænn som tyckte det spalade rætt menar att limpare 1 har odds før sin syn (tror att limpare 2 kommer kasta sig - men varfør inte då all-in av limpare 1) och limpare 2 då får odds før sin syn med AJ :- Det ær hær vi ær riktigt oeninga- jag menar han kan aldrig få mig att tro att AJ kan vara bra i trevæg pott med oddset 2:1 medan min væn tycker att det helt ær vært det

mvh

Mikke

(ursækta norska æ men ær på en public-maskin så jag kan inte ændra bokstæverna)

Postad

Alltså du måste berätta vilka stackdjup ni har. Du säger först att det är jämnt fördelat men när ditt ställ synas av en annan spelares halva stack är det nåt som inte stämmer.

Sen kanske det vore bra att lägga in detta som en handanalys och inte i resultat.

Postad

Jag tycker båda dina vänner spelade fel förutsatt att de satt på korta/normala stackar. Att limpa är till att börja med nästan alltid fel, speciellt i turneringspoker, och att sedan syna sig all-in är generellt minst lika illa. De borde båda ha höjt om de ville spela handen.

Postad
Alltså du måste berätta vilka stackdjup ni har. Du säger först att det är jämnt fördelat men när ditt ställ synas av en annan spelares halva stack är det nåt som inte stämmer.

Vad jag menade var att de andras stackar var ungefär lika stora men min var hälften av deras var

Men du har rätt, jag borde förenklat och haft mer exakt info om de andras stackar etc etc (nästa gång blir det bättre)

Postad

När han nu får första limparen att helt felaktigt syna mig så ska han ju ställa så han får mig issolerad med sina AJ -tycker jag

som kuriosa var flopp-turn-river : 4 8 10 3 J så jag hade förlorat om en av dem hade synat