Gå till innehåll

Pokerfejset - NL200$ & 5/10kr


Pokerfejset

Recommended Posts

  • Svars 896
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tyty

 

Ge mig lite insider tips hur i helvete du orkar lira så mycket? :)

 

Vet inte riktigt. Efter examen kunde man ju som mest lira 1k händer om man tvingade det till sig. Men ökade det hela tiden. Antingen genom att sätta upp ett antal händer jag skulle lira. Eller genom att nå +-0. :mrgreen: Tål inte röda siffror, så lyckas ofta pressa mig som fan när jag ser rött. Man tränar sig till det tror jag.

 

 

Lirat 3.8k händer så här på förmiddagen. Börja lite kasst tappa en 4-500, men jobba rätt snabbt tillaxs det och abryter grindandet för lite välbehövlig påfyllning i kistan. Plus nu iaf runt 950$.

 

 

Seat 1: icema1 ($69.17 in chips)

Seat 3: Gwendallina ($402.66 in chips)

Seat 5: moffat888 ($106.35 in chips) DEALER

Seat 6: FriSoren88 ($257.75 in chips)

Seat 8: tex202 ($46.40 in chips)

Seat 10: xmAKcx ($171.15 in chips)

FriSoren88: Post SB $1.00

tex202: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to icema1 8 of Diamonds8 of Clubs

Dealt to FriSoren88 10 of ClubsJack of Clubs

xmAKcx: Fold

icema1: Call $2.00

Gwendallina: Fold

moffat888: Fold

FriSoren88: Call $1.00

tex202: Check

*** FLOP *** Jack of HeartsJack of Diamonds8 of Hearts

FriSoren88: Bet $6.00

tex202: Fold

icema1: Call $6.00

*** TURN *** Jack of Spades

FriSoren88: Bet $14.00

icema1: Call $14.00

*** RIVER *** 8 of Spades

FriSoren88: Bet $42.00

icema1: Allin $47.17

FriSoren88: Call $5.17

*** SUMMARY ***

Total pot $137.34 Rake $3.00

FriSoren88: wins $137.34

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyty

 

 

 

Vet inte riktigt. Efter examen kunde man ju som mest lira 1k händer om man tvingade det till sig. Men ökade det hela tiden. Antingen genom att sätta upp ett antal händer jag skulle lira. Eller genom att nå +-0. :mrgreen: Tål inte röda siffror, så lyckas ofta pressa mig som fan när jag ser rött. Man tränar sig till det tror jag.

 

 

Lirat 3.8k händer så här på förmiddagen. Börja lite kasst tappa en 4-500, men jobba rätt snabbt tillaxs det och abryter grindandet för lite välbehövlig påfyllning i kistan. Plus nu iaf runt 950$.

 

 

Seat 1: icema1 ($69.17 in chips)

Seat 3: Gwendallina ($402.66 in chips)

Seat 5: moffat888 ($106.35 in chips) DEALER

Seat 6: FriSoren88 ($257.75 in chips)

Seat 8: tex202 ($46.40 in chips)

Seat 10: xmAKcx ($171.15 in chips)

FriSoren88: Post SB $1.00

tex202: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to icema1 8 of Diamonds8 of Clubs

Dealt to FriSoren88 10 of ClubsJack of Clubs

xmAKcx: Fold

icema1: Call $2.00

Gwendallina: Fold

moffat888: Fold

FriSoren88: Call $1.00

tex202: Check

*** FLOP *** Jack of HeartsJack of Diamonds8 of Hearts

FriSoren88: Bet $6.00

tex202: Fold

icema1: Call $6.00

*** TURN *** Jack of Spades

FriSoren88: Bet $14.00

icema1: Call $14.00

*** RIVER *** 8 of Spades

FriSoren88: Bet $42.00

icema1: Allin $47.17

FriSoren88: Call $5.17

*** SUMMARY ***

Total pot $137.34 Rake $3.00

FriSoren88: wins $137.34

 

sjukt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle varit sjukt om du betalar 10x*30y = 300*100 = 30 000$ i månanden i rake.. du måste få riktigt mycket tillbaka iallafall..

 

x e 10k händer/dagen

y e 30 dagarna i månaden

 

u sick son

 

Lär nog lira runt 200k händer så det blir ca 20k rake. Har 45% bananer ungefär och sedan 10k / 20k = 50% i racet så får nästan 100% tillbaxs. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du spela såhär hela månaden för att vinna det där racet?

Fan du kommer få läggas in på psyk lr ngt efter de =)

 

Hoppas iaf att du kammar hem skiten =)

 

Japp japp, gö vad som krävs.

 

Uppe i 6k händer för dagen nu. Stått stilla runt 1.2k+ sedan 4k så behöver en liten vila innan det blir för segt. Tilten kommer alltid smygandes när jag står stilla långa stunder. Överspelar händer och gör dumma syner.

 

Typexempel

Seat 1: FriSoren88 ($412.00 in chips)

Seat 3: 1952GoodGuy ($236.00 in chips)

Seat 5: TiltadFirre ($256.34 in chips) DEALER

Seat 6: Slivergirl ($139.30 in chips)

Seat 8: aprilryan ($239.20 in chips)

Seat 10: Luhrbeast ($197.00 in chips)

Slivergirl: Post SB $1.00

aprilryan: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to FriSoren88 9 of HeartsAce of Hearts

Dealt to TiltadFirre 2 of Spades2 of Hearts

Luhrbeast: Fold

FriSoren88: Raise $8.00

1952GoodGuy: Fold

TiltadFirre: Call $8.00

Slivergirl: Fold

aprilryan: Fold

*** FLOP *** 2 of Clubs7 of Clubs9 of Spades

FriSoren88: Bet $14.00

TiltadFirre: Raise $50.00

FriSoren88: Allin $390.00

TiltadFirre: Allin $198.34

*** TURN *** 8 of Spades

*** RIVER *** 6 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $668.34 Rake $3.00

FriSoren88: wins $155.66

TiltadFirre: wins $512.68

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hru många har du gjort idag? Skaplig tomte som skulle ha adress och skit förut :)

 

Så du e smallville? :)

 

Joda, gillar tomtar. Roligt spela med också ifs. :)

 

Uppe i en 8.4k händer. 1.8k+ $. Finfint.

 

Förflyttad mig hemifrån till izy nu och nu är det bara irl som fattas sen är vi hela gänget här. Ska grinda in lite mer händer. 4.4k till nytt rekord.

 

Skönt som fan nu också att plussa en 6 raka dagar efter stortursken i slutet av februari. Håller jag samma stil ska detta nog kunna bli rekordmånad. 5k på 6 dagar. Håller vi samma stil blire 25k (cg) +10k (race) + 10k (rb). Önsketänkande men det har man råd med när det nu börjat så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du e smallville? :)

 

Joda, gillar tomtar. Roligt spela med också ifs. :)

 

Uppe i en 8.4k händer. 1.8k+ $. Finfint.

 

Förflyttad mig hemifrån till izy nu och nu är det bara irl som fattas sen är vi hela gänget här. Ska grinda in lite mer händer. 4.4k till nytt rekord.

 

Skönt som fan nu också att plussa en 6 raka dagar efter stortursken i slutet av februari. Håller jag samma stil ska detta nog kunna bli rekordmånad. 5k på 6 dagar. Håller vi samma stil blire 25k (cg) +10k (race) + 10k (rb). Önsketänkande men det har man råd med när det nu börjat så bra.

 

jajamen thats me :) försöker hänga med så gott det går! hoppas vi hänger med bra, går knappast spela mer.. kör du på 10k+ varje dag? puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt db, aldrig skrivit nått här tidigare tror jag :)

 

Lycka till med spelet och rejset!

 

TyTy. :)

 

jajamen thats me :) försöker hänga med så gott det går! hoppas vi hänger med bra, går knappast spela mer.. kör du på 10k+ varje dag? puss

 

Försöka går väl. Hittils har jag snittat 10.8k händer men dete är ju bara under två dagar. Snackade med några som sa det skulle bl svårt ta racet som nl200 spelare. Första uppdateringen kommer på lördag såfår se då hur jag ligger till och anpassa mig. Ser dete inte ut att räcka kliver jagtill nl400.

 

Mars

 

03/01: 1$

03/02: 399$

03/03: 264$

03/04: 1617$

03/05: 527$

03/06: 1844$

 

Totalt: 4652$ på 40khänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt som fan nu också att plussa en 6 raka dagar efter stortursken i slutet av februari. Håller jag samma stil ska detta nog kunna bli rekordmånad. 5k på 6 dagar. Håller vi samma stil blire 25k (cg) +10k (race) + 10k (rb). Önsketänkande men det har man råd med när det nu börjat så bra.

 

Problemet kommer nog mot slutet av racet. Tror man blir mentalt slutkörd och börjar göra små misstag som kostar en mkt dollars i slutändan.

 

Så du va alltså en av de som såg till att tiltadfirre plusssade sjuuuukt igår ;).

 

Såg även att du tröttnade på Felicia19's klonkskills :)... Dock är F19 en av de bästa på ipokers 1/2 enligt mej... Ni är en bunt svenskar i toppen där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet kommer nog mot slutet av racet. Tror man blir mentalt slutkörd och börjar göra små misstag som kostar en mkt dollars i slutändan.

 

Så du va alltså en av de som såg till att tiltadfirre plusssade sjuuuukt igår ;).

 

Såg även att du tröttnade på Felicia19's klonkskills :)... Dock är F19 en av de bästa på ipokers 1/2 enligt mej... Ni är en bunt svenskar i toppen där.

 

 

Tror också koncentrationen blir ett problem desto längre jag kommer i racet. Har börjat nu senaste dagarna med att bara sova 4.5h per natt vilket jag inte kan fortsätta göra. Knappast bra. Tänkte faktiskt sova ut idag. Men trots det faktum att jag var så trött att jag nästan somna medans jag spelade igår, så lyckas morsan väcka en. På en av sina väldigt få lediga dagar så ska det såklart städas här i huset så att allt ser ut att vara prickfritt rent (note: det är lika skitigt om 2 dagar igen). Sick. Försöker t.o.m få henne lugna ner sig, helt sjukt hur hon springer runt. Är ju fan rädd hon snart ska få hjärtattack eller ngt. '

 

Hjälpte iaf tillmed att dammsuga trots att det nog är nr1 på min hata att göra lista. Dammsugaren är trasig, suger dålig, fälls ihop, stänger av sig, och hakar sig. Jag blir irriterad så fort jag hör talas omden och det brukar ofta flyga iväg både en och två ggr innan man är klar, och väl klar är man både irriterad, trött och har ont i huvudet och ryggen. Hehe svårt förklara hur mkt jag hatar dammsugaren. Jag haaaatar dammsugaren.

 

 

Hehe hörde tiltadfirre plussa 31 inköp. Om det nu stämmer, helt sjukt om det gör det. Han och F19 är väl några av dom jag tycker är bäst på 1-2. Alltid roligt lira mot F19 iaf.

 

Nick på dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe hörde tiltadfirre plussa 31 inköp. Om det nu stämmer, helt sjukt om det gör det. Han och F19 är väl några av dom jag tycker är bäst på 1-2. Alltid roligt lira mot F19 iaf.

 

Nick på dig?

 

Sjukt. tiltadfirre är inte rädd för varians iaf, en riktigt rolig spelare att lira mot. F19 har jag konstigt nog knappt spelat med, så kan inte uttala mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...