Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

***** Hand 505084567 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Wednesday, November 14, 2007 2:20:50 PM

Britta 28 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Tessla (169.79)

Plats 2: persson99 (371.86)

Plats 3: gorigori (67.78)

Plats 4: mrcalling (153.23)

Plats 5: Bempa2000 (195.00)

Tessla lägg LM 1.00

persson99 lägg SM 2.00

** Giv **

Tessla [Ds, 6s]

persson99 [N/A, N/A]

gorigori [N/A, N/A]

mrcalling [N/A, N/A]

Bempa2000 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

gorigori Lägg

mrcalling Lägg

Bempa2000 Lägg

Tessla Höj till 8.00

persson99 Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [Kns, 7s, 8s]

*** Bet Runda 2 ***

Tessla Satsa 10.00

persson99 Syna 10.00

*** Turn(Board): *** : [Kns, 7s, 8s, 5k]

*** Bet Runda 3 ***

Tessla Passa

persson99 Passa

*** River(Board): *** : [Kns, 7s, 8s, 5k, 6h]

*** Bet Runda 4 ***

Tessla Satsa 12.00

persson99 Höj till 50.00

Tessla All-in 151.79

persson99 Syna 151.79

*** Showdown *** : Rake: 8.48 Totalpott: 331.10

Postad

Spelet pre är väl ok om man utgår från att du försökte stjäla potten preflopp? Då kan ett c/b på flopp var berättigat men då ska du nog betta lite till, 80-90% av pott.

Att du sen checkar turn är väl ok. Bet på river ok men jag hade inte gått allin med den brädan. Finns ju en miljon händer som slår dig.

Jag hade b/c på river. Nån annan kanske tycker nått annat.

Postad
Spelet pre är väl ok om man utgår från att du försökte stjäla potten preflopp? Då kan ett c/b på flopp var berättigat men då ska du nog betta lite till, 80-90% av pott.

Att du sen checkar turn är väl ok. Bet på river ok men jag hade inte gått allin med den brädan. Finns ju en miljon händer som slår dig.

Jag hade b/c på river. Nån annan kanske tycker nått annat.

Missade du att han floppade färgen? Eller så har jag läst helt fel i hh.

Jag tycker spelet är helt okej och på 1-2 hade jag också ställt river, på den nivån synar de lätt med alla stegar. Hade föredragit en större bet på river dock annars wp.

Postad
Jag floppade färgen ja, det känns som om han tror att jag försöker stjäla potten PF å sen försöker köpa mig potten på flop, så jag tror knappast han misstänker en så stark hand hos mig..

Grejen med de här spelen från fi är att de nästan alltid har stegen här. Och på 1-2 betalar det garanterat av, så som sagt in med degen.

Postad
En miljon händer som slår mig ?? Vilka mer än högre flush???

Ok spelat fram till all in. Du borde sparat 100 dollar. Knappast någon FI skulle synat dubbel raise i det där läget om de nu inte är extremt dåliga eller har nötterna.

Postad

Som sagt höjningen preflop måste ju ses som ett försök att stjäla potten. Betet efter floppen är för litet, ger ju skapliga odds för nån med As att syna.

Däremot är din allin efter rivern riktigt riktigt illa, vilka händer kommer han syna med. AsXs, 9s10s och möjligen ksXs, och kanske nån enstaka gång med nåt du vinner över. Alltså tjänar du ju inget extra på att gå allin, då du i princip bara får syn när du är slagen.

Postad
Som sagt höjningen preflop måste ju ses som ett försök att stjäla potten. Betet efter floppen är för litet, ger ju skapliga odds för nån med As att syna.

Däremot är din allin efter rivern riktigt riktigt illa, vilka händer kommer han syna med. AsXs, 9s10s och möjligen ksXs, och kanske nån enstaka gång med nåt du vinner över. Alltså tjänar du ju inget extra på att gå allin, då du i princip bara får syn när du är slagen.

Tror att ni missar att det är 1-2 kr på svenska spel... han får absolut syn av sämre händer än så.. Att inte få in pengarna här är att ge upp värde mot de synfiskarna..

Postad
En miljon händer som slår mig ?? Vilka mer än högre flush???

Missade du att han floppade färgen? Eller så har jag läst helt fel i hh.

Jag tycker spelet är helt okej och på 1-2 hade jag också ställt river, på den nivån synar de lätt med alla stegar. Hade föredragit en större bet på river dock annars wp.

WTF :oops: :oops:. Senildemensen slår till igen. Antingen får SvS göra om HH eller jag skaffa nya glasögon :mrgreen:.

Missa alltså detta solklart och hade stenfoldat mot en raise på flopp. Men eftersom OP hade ögona med sig så fixade det till sig ju.

Instämmer för övrigt i Stures med ett undantag. Jag hade även betat på turn.

Postad
Tror att ni missar att det är 1-2 kr på svenska spel... han får absolut syn av sämre händer än så.. Att inte få in pengarna här är att ge upp värde mot de synfiskarna..

Ah trodde det var $1/2