Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har ingen info om bontzo alls och bara spelat ngn runda på bordet. Vad göra nu när jag inte tagit reda på ngt alls på floppen...? Ett raise på flopp känns ju standard i detta läget, men nu när jag tagit en annan linje i handen blir turnen svårare ist.

- bontzo sitting in seat 1 with €472.24

- Cocco_Bill sitting in seat 2 with €425.00

- Hero sitting in seat 3 with €384.00

- bartboos sitting in seat 4 with €640.73

- kubbe sitting in seat 5 with €936.82 [Dealer]

- Moment-22 sitting in seat 6 with €400.81

Moment-22 posted the small blind - €2.00

bontzo posted the big blind - €4.00

** Dealing card to Hero: Queen of Spades, Ace of Diamonds

Cocco_Bill folded

Hero raised - €16.00

bartboos folded

kubbe folded

Moment-22 folded

bontzo called - €16.00

** Dealing the flop: 7 of Spades, Ace of Hearts, 8 of Diamonds

bontzo bet - €34.00

Hero called - €34.00

** Dealing the turn: 7 of Diamonds

bontzo bet - €102.00

Postad

Raisa flopp är bland det sista du vill mot okänd Fi.

Jobbig hand men samtidigt vad fan ska Fi ha han inte slår om med preflop? 77,88 och några drag typ plus ett par överspelade A och missade PP.

Jag dör nog med handen om inget jättejobbigt kort landar rivern, tror du får se 9T och 65 ganska ofta här.

Skulle vara kul att höra vad övriga säger om att syna riverpush? Vi har ju rätt fina odds men är det ändå standard att ta synen på rivern mot okänd Fi på denna nivån om vi synar turn såklart?

Postad

Jag skulle oxå synat flopp och även turn. Lite beroende på kort på river så synar jag nog ett bet (lite beroende på storlek) även på river. Däremot så är jag tveksam till att syna en push.

Vad ska Fi ha? AK? borde väl ha 3-betat pre då, eller? Även 88 är väl 3-bet. 77 tja då är det bara att grattulera men den blev ju liksom mindre trolig på turn. Kvar är drag 56/9T eller sämre/likvärdig A Sen kan ju Fi alltid överspela annat PP typ KK/QQ om det är en riktig fisk, men det är väl inte speciellt troligt.

Postad

1. Jobba lite med din tableselection.

2. 88 lär väl knappast vara 3-bet?

3. Syna och omvärdera river är min åsikt. Du har undervärderat din hand och han kan säkert skjuta 2 gånger med drag. Har han AK är det inte ens säkert att han bettar alla rivrar.

Postad
Ofn, är det inte? Jag kan nog tänka mig att 3-beta 88 från den positionen jo. Men så är jag fisk oxå :rolleyes:.

Nja, det kanske inte är tveksamt, jag gör det nog inte. Men framförallt gör inte random tomtegrinder på 2/4 det.