Gå till innehåll

Cyntax lägger ner dagboken & startar blogg!


Cyntax

Recommended Posts

  • Svars 511
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sköna pengar :mrgreen:
8-)

 

---

 

En bekant till min fru ska bli nykterist. Tur som satan är inte jag nykterist och fick ärva ett halvt barskåp med sprit! Min fru säger att jag har problem med spriten... problemet är att jag köper sprit och aldrig dricker upp den! :roll: Det får fan bli ändring på det nu! :-P

Sparkar loss med ett litet glas "Xanté Liqueur". Fina grejer det här! *hick*

Bastun är snart varm och där fortsätter supandet! *heja!*

Förhoppningsvis är bastandet klart tills finalbordet i poker-sm börjar. *Heja Hasche!*

Ikväll får jag hoppas att det kommit in $ på Neteller så jag får spela Mansions $10.000 Gtd.

*skål då donkeys*

/Cyntax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILT!

Hyresvärden ringer och säger upp hyresavtalet. Vi hyr ett radhus, 118 kvm, 4 rok + bastu. Vi flyttade hit 1'a april i år.

Vi som hade tänkt bo här tills vi byggt ett hus. Jobbigt. Nu blir det att hitta nå annat innan man byggt klart. Lär dröja ~1 år.

TILT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILT!

Hyresvärden ringer och säger upp hyresavtalet. Vi hyr ett radhus, 118 kvm, 4 rok + bastu. Vi flyttade hit 1'a april i år.

Vi som hade tänkt bo här tills vi byggt ett hus. Jobbigt. Nu blir det att hitta nå annat innan man byggt klart. Lär dröja ~1 år.

TILT!

 

Hilton???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hilton???
:roll::rolleyes: Smart! Var skriver jag på?
"du kan inte vräka mig, jag är full" säg :mrgreen:
-Du kan inte vräka oss. Vi har tre barn, 2, 10 och 12 år gamla. Tänk på dom stackars barnen! *snyft* *rådjursögon*

...eller... Jag tvingar 10-åringen att ringa och böla att dom inte vill bok i husvagn!

Kan det fungera?

 

Klyka: När kommer svaret på gåtan i din signatur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du / ni kollat in dessa hus?

Vi kollade på de men köpte begagnat.

 

http://www.lappli.fi/sverige/nya_sidor/index.php?p=5&s=1

 

Sjuuukt spännande! Vi är lite sugna på ett hus från Älvsbyhus. Länk till PDF. Rulla ner till sidan 34 (Kalevatar). Huset kostar 133.190 €. Garage ca 10.000 € tillkommer.

Älvsbyhus i Finland bygger husen med bastu. I den svenska katalogen saknade alla hus bastu. :roll:

Fördelen är att det är nyckelfärdigt och man har totalgaranti för hela bygget. Nackedelen är att det är sjuuuukt lång leveranstid här i Finland. Men vi bor helt ok nu också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ett barskåp och så går du på päronlikören?! Någon ok gin eller så fick du väl åtminstone?
Jag började bakifrån (bokstavsordning) i barskåpet. X som i Xanté ... Jag kommer till G som i Gin om ett halvår! :shock:
Skit i o lägg till pengar för finare badrum, gör det själv eller anställ en snickare svart så blir det minst lika bra o fan så mkt billigare!
Vad kan vara värt att lägga till pengar på då? Kakelugn? Större garage?
Hade du / ni kollat in dessa hus?

Vi kollade på de men köpte begagnat.

 

http://www.lappli.fi/sverige/nya_sidor/index.php?p=5&s=1

Inte kollat. Ska kolla och beställer katalog. Tack för tipset.

 

---

 

Spelade två micro/mtt på Stars igår. I en åker jag ut med AKs mot 33 (fi prickar trissen på floppen) och den andra minns jag inte.

 

Simma lugnt!

/Cyntax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:roll::rolleyes: Smart! Var skriver jag på?

-Du kan inte vräka oss. Vi har tre barn, 2, 10 och 12 år gamla. Tänk på dom stackars barnen! *snyft* *rådjursögon*

...eller... Jag tvingar 10-åringen att ringa och böla att dom inte vill bok i husvagn!

Kan det fungera?

 

Klyka: När kommer svaret på gåtan i din signatur?

 

Är ganska säker på att Klyka syftar på att en oslagbar spelare skulle tillverkas då.. Någon som har tillgång till allas kort och kan fuska så att de inte syns.,. Men de är bara en hypotes :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klyka: När kommer svaret på gåtan i din signatur?

 

Det är fritt för spekulation, men CarlLee har ett bra förslag här:

 

Är ganska säker på att Klyka syftar på att en oslagbar spelare skulle tillverkas då.. Någon som har tillgång till allas kort och kan fuska så att de inte syns.,. Men de är bara en hypotes :-)

 

Ett annat förslag står att finna i MS-Paint-tråden.

 

---

 

In other news - vi vill ha mer sports betting, Cyntax!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men helvete... det sista jag har tid med nu är gåtor. Har ännu inte ens öppnat MS-paint-tråden. Ska jag behöva göra det?! :roll:

 

För övrigt ---->> KAOS!

In other news - vi vill ha mer sports betting, Cyntax!
Självklart. Det får fan bli bättring!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men helvete... det sista jag har tid med nu är gåtor. Har ännu inte ens öppnat MS-paint-tråden. Ska jag behöva göra det?! :roll:

 

Rekommenderas. Där varvas den låga, dåliga humorn med några guldkorn.

 

Självklart. Det får fan bli bättring!

 

För att hjälpa dig på traven så ställer jag ett par frågor (varav du kanske besvarat en del redan):

 

1) Spelar du bara på surebets, eller använder du andra bettingtekniker nånting? Inget spekulativt bettande baserat på egna uppfattningar om sannolikhet för olika utfall? Ingen trading?

 

2) Spelar mycket? Drar in några riktiga pengar på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommenderas. Där varvas den låga, dåliga humorn med några guldkorn.
Välkommen till Pokerforum! :)

 

1) Spelar du bara på surebets, eller använder du andra bettingtekniker nånting? Inget spekulativt bettande baserat på egna uppfattningar om sannolikhet för olika utfall? Ingen trading?

Jag och en polare spelade tungt på surebets på BetAndGame förr. Men det är väl åratal sedan. Efter det att BAG började redovisa edge/% så försvann den guldgruvan.

Jag är intresserad av att se om oddssättare/spelare har snedvridna odds. Dvs att man sätter odds utifrån hur det spelas och inte utifrån det verkliga utfallet. Är det t.ex. så att när hemmalaget är favorit så spelar hemmalagets fans sönder hemmaoddsen och bortalaget får för högt odds jämfört med deras chans att vinna.

Har fört lite statistik på NBA ett tag. Jag vill se vad som händer om man alltid satsar på:

a) 1'a oavsett odds

b) 1'a om hemmalaget är favorit

c) 1'a om bortalaget är favorit

d) 2'a oavsett odds

e) 2'a om hemmalaget är favorit

f) 2'a om bortalaget är favorit

2) Spelar mycket? Drar in några riktiga pengar på det?

Nej och nej. Men det kan ju bli! Eftersom jag tappat suget för poker kanske betting kan bli nästa drog.

 

Quiz... vad betyder dessa siffror

1,01 - 101

1,02 - 51

1,04 - 26

1,05 - 21

1,08 - 13,5

1,1 - 11

1,16 - 7,25

1,2 - 6

1,25 - 5

1,32 - 4,125

1,4 - 3,5

1,5 - 3

1,8 - 2,25

 

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är intresserad av att se om oddssättare/spelare har snedvridna odds. Dvs att man sätter odds utifrån hur det spelas och inte utifrån det verkliga utfallet. Är det t.ex. så att när hemmalaget är favorit så spelar hemmalagets fans sönder hemmaoddsen och bortalaget får för högt odds jämfört med deras chans att vinna.

Har fört lite statistik på NBA ett tag. Jag vill se vad som händer om man alltid satsar på:

a) 1'a oavsett odds

b) 1'a om hemmalaget är favorit

c) 1'a om bortalaget är favorit

d) 2'a oavsett odds

e) 2'a om hemmalaget är favorit

f) 2'a om bortalaget är favorit

 

Detta är intressanta grejer. Lite tankar som du gärna får raljera lite kring:

 

När jag jämförde oddsen på betting exchanges med odds hos några av de stora bookiesarna så var de oftast satta för samma P(utfall) inom en procentenhets felmarginal (tror jag, minns inte riktigt). Inga stora skillnader hur som helst. Borde det betyda att de inte snedfördelar sina odds, eller är en procentenhet en tillräcklig justering (av P(event), inte oddset) för att styra satsandet?

 

Om nu bookies i någon mån sätter oddsen efter hur folk spelar, så borde väl detta gälla enbart på traditionella bookmakers, och inte så mkt på betting exchanges? eller tror du en sådan effekt kan uppstå på en oddsmarknad också?

 

Vad tror du rent generellt om att använda odds på oddsbörder till ledning för bedömningar av sannolikheten för de olika utfallen?

 

Nej och nej. Men det kan ju bli! Eftersom jag tappat suget för poker kanske betting kan bli nästa drog.

 

Lite samma sak som jag känner. Jag är visserligen inte trött på poker, men jag har för mkt stress och press, så jag kan inte fokusera mina mentala resurser i ett parti poker. Jag spelar skitkasst nu, och därför spelar jag abra de turneringar som jag allra helst vill spela, för dem kan jag fokusera på. Resten skiter jag i.

 

Däremot kan jag fokusera mitt intellekt på andra saker, som att räkna på bettingstrategier och dittan och dattan. Det är lärorikt att vara för stressad för poker. :)

 

Quiz... vad betyder dessa siffror

1,01 - 101

1,02 - 51

1,04 - 26

1,05 - 21

1,08 - 13,5

1,1 - 11

1,16 - 7,25

1,2 - 6

1,25 - 5

1,32 - 4,125

1,4 - 3,5

1,5 - 3

1,8 - 2,25

 

Det ser ut att vara sure bets. Eller snarare break even bets. Den första är enkel, de andra har jag inte kontollerat.

 

Jag har inte övat upp förmågan att avslöja ett surebet med blotta ögat - jag måste fortfarande använda formeln som jag räknade fram en gång i tiden:

 

Odds2 > -Odds1 / (1 - Odds1)

 

Det finns säkert nån snyggare formel, men denna funkar iaf. När den olikheten är sann, så har vi ett surebet. I ovanstående lista tycks

 

Odds2 = -Odds1 / (1 - Odds1)

 

gälla, vilket betyder att vi har break even bets. Det gäller i vart fall på den översta.

 

---

 

Så, klarade jag quizen? ;)

 

Edit: Bah, jaroiten hann före..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar ingenting!!!

 

1. Vad fan är ett surebet?

2. Vad är det för bra med det?

3. Hur ser man att ett odds (?) är ett surebet?

4. Finns det $ att tjäna här?

 

:roll::mrgreen:

 

1) Ett sure bet är en uppsättning odds på ett event som möjliggör att spela på ett sätt så att du vinner pengar oavsett vilket utfall som vinner.

 

2) Följer av (1)

 

3) Se olikhetsformeln i mitt inlägg ovan.

 

4) Jomenvisst. Fast det är oftast väldigt små marginaler som erbjuds, och ofta korrigeras oddsen fortare än snabbt. Dessutom måste man hålla på o leta en väldig massa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Ett sure bet är en uppsättning odds på ett event som möjliggör att spela på ett sätt så att du vinner pengar oavsett vilket utfall som vinner.

2) Följer av (1)

 

3) Se olikhetsformeln i mitt inlägg ovan.

 

4) Jomenvisst. Fast det är oftast väldigt små marginaler som erbjuds, och ofta korrigeras oddsen fortare än snabbt. Dessutom måste man hålla på o leta en väldig massa.

 

Ge ett hypotetiskt exempel, jag fattar fortfarande inte... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkt dig att fisken Cyntax skulle erbjuda mig 2.5 gånger pengarna på att Liverpool skulle krossa Porto ikväll. Jag skulle spela 1000 kr, sen skulle jag erbjuda Klyka att lira Liverpool för 1200 kr till oddset 1.5 gånger pengarna.

 

Då skulle jag gå med vinst oavsett utfall.

Ifall Liverpool vinner så får jag 1500 kr av Cyntax men behöver betala 600 kr till Klycka. Total vinst 900 kr

Ifall Liverpool inte vinner så får jag 1200 kr av Klyka men behöver betala 1000 kr till Cyntax. Total vinst 200 kr.

 

Här har jag också valt att lägga större delen av den potentiella vinsten på LFC eftersom att det är solklart att det är oddset med bäst EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge ett hypotetiskt exempel, jag fattar fortfarande inte... :lol:

 

Tänk dig alltså en spelmarknad med två utfall, tex en match i en tenniscup (där endera spelaren måste vinna, det kan inte bli oavgjort, alltså finns bara två utfall). I denna match kan du spela på den ena spelaren till oddset 1.02 och på den andra till oddset 101:

 

Federer: 1.6

Nadal: 3

 

Om du spelar 652 på Federer och 348 på Nadal, så blir din vinst för de olika utfallen som följer:

 

Federer vinner:

652*0.6 - 348 = 43.2

 

Nadal vinner:

348*2 - 652 = 44

 

Eftersom jag avrundat lite på vägen så blir resultaten för de olika utfallen inte exakt desamma. Men principen är att du vinner lika mkt oavsett vem av de två som vinner.

 

Edit: GAH! Jaroiten hann före igen...

Edit2: Fast våra exempel skiljer sig ändå åt tillräckligt mkt. Han kör back/lay och jag kör back/back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tabellen är en simpel tabell för breakeven odds i t.ex. NBA.

Det första är odds för hemmaseger och det andra alltså för bortaseger.

Om jag säljer 1'a för 1.20 ggr pengarna, men odds för 2'a som erbjuds är högre än 6 ggr pengarna är det bättre att köpa en 2'a!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strålande!

Det finns säkert nån snyggare formel, men denna funkar iaf.
Jag har ett praktiskt Excelark för att snabbt räkna ut surebets, både för sportspel med två och tre utfall.

Har jag inte postat screenshots?

Förresten postade jag länkar där man kunde ladda ner dom ... men det fick man tydligen inte. :(

 

Sorry om jag är lite långsam att svara och skriva. Jag är jävligt deppig just nu. Har man tre barn och står inför faktum att bli bostadslös om tre månader mår man inte bra.

Jag och min fru kollar på villor till försäljning i min hemstad Piteå. Kanske kanske kan man lura med finskan till Sverige! :D

Självklart fastnade hon för största och dyraste villan, 1.990.000 kr :)

Tror ni banken lånar ut 500.000? Om vi skulle pröjsa för hela på en gång är pengarna slut ... nog borde man få lån om man har 4x i säkerhet?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...