Gå till innehåll

$200 BR - vad räcker det till?


RaMz

Recommended Posts

Att skicklighet inte skulle vara relevant på lägre nivåer är fullständigt felaktigt. Att folk drar mot rivern är en fördel för dig, men du måste anpasssa dig till den rådande situationen på bordet. När floppen inte passar dina ess så måste du lära dig att slänga dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att skicklighet inte skulle vara relevant på lägre nivåer är fullständigt felaktigt. Att folk drar mot rivern är en fördel för dig, men du måste anpasssa dig till den rådande situationen på bordet. När floppen inte passar dina ess så måste du lära dig att slänga dem.

 

 

Ja, att det inte skulle vara skicklighet på 0.5/1 var ett konstigt uttalande.

 

Jag tror det är helt andra anledningar till att du inte gick plus på 0.5/1, och även om jag sällan upplevt särskilt många "river-hunters" på 0.5/1 så skulle detta givetvis vara en dröm, då inkomsterna skulle gå i höjden även om någon lyckas pricka in en runner-runner imellanåt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skrattar åt detta, det går knappast att tänka logiskt mot motståndare smo går in med alla starthänder alla gånger, i längden hade man ju krossat dom headsup, men när de är så många är det alltid någon av dom som träffar mirakeldraget, och det är bara thenuts som vinner varje hand, knappast ställe o dra maximal profit på imo :|

 

jag kan floppa top twopair på rainbow flop, för att elof_11 som sitter med pocket deuces och synade min preflop raise (jag har tex AKs) ska jaga till rivern och träffa sin tvåa för o kamma hem vinsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skrattar åt detta, det går knappast att tänka logiskt mot motståndare smo går in med alla starthänder alla gånger, i längden hade man ju krossat dom headsup, men när de är så många är det alltid någon av dom som träffar mirakeldraget, och det är bara thenuts som vinner varje hand, knappast ställe o dra maximal profit på imo :|

 

Det är långt ifrån alltid som någon träffar mirakeldraget enligt mig. Det som många "bra spelare" gör fel i de här lägena är att ha för tighta startkrav och att lita på sina "monsterhänder = två bra hålkort" för mycket. Glöm inte att när det finns en 7-8 personer med i en hand fram till river och lägger in pengar så finns det också potodds för en massa draghänder. Nyckeln till att vinna på de här låga nivåerna är att spela extremt aggressivt så att tomtarna får betala rejält för sina dragkort. Visserligen förlorar man en hel del pengar när de sätter sitt "mirakeldrag", men det uppvägs många gånger om av de gånger de inte sätter något eftersom de synar alla höjningar fram till rivern i alla lägen.

 

För övrigt förlorar sedan dessa tomtar stora pengar då de går upp i limit eftersom de fortsätter spela på samma sätt men inte har samma odds med 2-3 spelare kvar i potten...

 

Själv har jag vunnit över $500 den senaste tiden på just FL 0,5/1, så nog går det att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag syftade mer på shorthanded spel, där är inte 9 spelare med till rivern varje hand och potoddsen är inte för de sjukaste dragen som de kan vara på 10 handed.

 

Att du plussar på de låga stakesen är nog bara en fluke :-( det är ingen skill överhuvudtaget på 10 handed .5/1 FL, det enda man kan göra i viss mån är att minimera sina förluster och förlita sig på ren tur/inte otur (att en av de sjutolv andra motståndarna som callar till rivern inte sätter sitt insidestragiht draw mot ditt floppade topset/twopair/overpair, vilket oddsen är för om det är så många som callar till rivern, även om en person har dåliga potodds för att calla med mirakeldraget så är oddsen att en utav dessa nitton idioter som callar sätter det).

 

Det är ivf min uppfattning utav 10 handed .5/1$ FL, jag har spelat det en jäfla massa och spelat det rätt, jag plussar på 1/2$ eller 2/4$ FL, hmm.

Jag har inte heller träffat någon person som in the long run plussat på .5/1$ FL.

 

.5/1$ FL shorthanded är dock en annan femma, shorthanded överlag känns mer skill än 10 handed, vet inte om det är så på alla stakes men det är defenitivt så på .5/1$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du säger är alltså att du inte har en chans mot 9 fiskar i längden, och det är lättare att spela mot bra spelare. :shock:

 

 

Att elof_11 jagar dig till rivern med 2 outs måste ju vara det bästa som kan hända, så bra avkastning är det inte många som har..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du säger är alltså att du inte har en chans mot 9 fiskar i längden, och det är lättare att spela mot bra spelare. :shock:

 

 

Att elof_11 jagar dig till rivern med 2 outs måste ju vara det bästa som kan hända, så bra avkastning är det inte många som har..

 

 

kan vara bra att se när han träffar och vika sig då också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
Att du plussar på de låga stakesen är nog bara en fluke :-( det är ingen skill överhuvudtaget på 10 handed .5/1 FL, det enda man kan göra i viss mån är att minimera sina förluster

Jag vågar påstå att skickligt spel proprotionellt har mycket större effekt på 10-handed 0,5-1 jämfört med 10-handed 100-200. För övrigt tvivlar jag på att man kan vinna någonstans om man inte kan slå 0,5-1. Raken kan iofs tänkas vara ett problem, men jag tror inte att det är så stort.

 

Det är ivf min uppfattning utav 10 handed .5/1$ FL, jag har spelat det en jäfla massa och spelat det rätt, jag plussar på 1/2$ eller 2/4$ FL, hmm.

Jag har inte heller träffat någon person som in the long run plussat på .5/1$ FL.

Skulle tro att det beror på att folk som slår det snabbt hittar mer lönsamma sysselsättningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter med att diskutera låg limit FL...

 

Där jag helt klart ser en möjlighet att tjäna rikligt med pengar även fast jag inte är proffs. Ungefär 100 dollar plus, plus en del i bonus (TGC) för en veckas sporadiskt spelande på .25/.50 nivån på TGC. Spelar man ultratight och bara går in på AA/KK/QQ/AQ+ så kommer du nog få en hel del stryk av draghänder... men lägg dig istället lite lösare, se lite mer floppar... Folk synar i stort sett jämt på mellanpar eller bottom pair. "Det kan ju komma xxx", där oftast "xxx" är någon som de själva inte ens vet vad det skulle vara. Finns det runner-runner färgchans och han har esset, visst synar han till river!

 

Har även börjat lära mig nyttan av position... sitter man på button (eller bara snackar sist) får du tillräckligt mycket information för att vinna mycket potter post-flop. Så nog går det att få ihop cash genom att nöta FL på låg nivå! (Kanske inte relativt de stora borden, men relativt min rulle/riskvillighet så!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

Jag börja med 50 dollar NL för 1 ½ månad sedan (prima) då börja jag på 0.02/0.04. Spela upp mig till 200$ och gick in på 0.05/0.10. Spela upp mig till 400 $ då gick jag in på 0.10/0.20 och spela . Snart har jag BR för 0.25/0.50

Poängen jag vill säga är att spela bara på en nivå om du har 20 buy in. Har du bara 19 buy in kvar går du ner och spela upp dig igen.

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$50NL började jag med, och det var egentligen en rätt dålig idé på väldigt många sätt. Men jag spelade helt enkelt försiktigt och hade tur (både eftersom jag hittade riktiga tomtar och för att jag inte förlorade några 60-40 skott i rad). Sedan spelade jag väldigt länge på Ladbrokes $50NL och byggde rulle till 4-5k eller något sånt där. Det gjorde jag genom väldigt mekaniskt flerbordsspel, alltså se floppen, beta om jag har något bra i stort sett. Det krävs rätt mycket tålamod och blir rätt tråkigt i längden dock.

 

Tänk vad spelet har utvecklats...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börja med 50 dollar NL för 1 ½ månad sedan (prima) då börja jag på 0.02/0.04. Spela upp mig till 200$ och gick in på 0.05/0.10. Spela upp mig till 400 $ då gick jag in på 0.10/0.20 och spela . Snart har jag BR för 0.25/0.50

Poängen jag vill säga är att spela bara på en nivå om du har 20 buy in. Har du bara 19 buy in kvar går du ner och spela upp dig igen.

GL

 

 

There you go RaMz, hoppas det hjälpte dig med BR-frågan

Lycka till med rullebygget nu

 

=)

 

 

(reserverar mig för ev. delikat levling från Gus-owicz dsida)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

$200 kan räcka väldigt långt faktiskt. Alldeles nyligen så satte jag in $215 för att för första gången spela Sunday Million. Det blev en stor tabbe när jag förlorade efter bara några minuter, otroligt att jag kunde förlora den handen.

I alla fall, min poäng är... du borde nog använda dina $200 fifty fifty. Använd $100 till cash tables och den andra halvan till små turneringar. Vem vet... du kanske vinner en turnering och tiodubblar din bank roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...