Gå till innehåll

$200 BR - vad räcker det till?


RaMz

Recommended Posts

Ja precis som rubriken antyder så har jag en BR på $200 just nu. Villka nivåer anser ni att jag har råd att spela för att med lägre risk gå gul?

 

Jag vet att $200 inte räcker så långt och ska man vara på den säkra sidan så är det väl 0.1/0.2 NL som gäller, men jag funderar på om jagska spela 0.5/1 FL istället. Självklart så vill jag bygga min BR och målet är att sedan kunna spela stabilt på 0.25/0.5 NL eller 1/2 FL.

 

Vad tycker ni är bäst för mig att spela på för nivå i dagsläget och när bör jag avancera?

 

* Pillar lite med tillåtelse av RaMz :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det beror på tre saker ungefär 1) vad är din förväntade timförtjänst (var pessimistisk), 2) hur mycket ditt resultat varierar (alltså standardavvikelsen) samt 3) vad du anser är acceptabel risk. Andra väldigt viktiga faktorer är om du tänkt ta ut pengar någon gång snart eller om du är villig att fylla på rullen, dessa faktorer ökar respektive sänker bankrullekraven ordentligt.

 

Alternativ som kan funka är nolimit $10 eller $20 (dessa limitar finns åtminstone på paradise) om du vill vara vågad, det förutsätter naturligtvis att du lär dig spela NL ordentligt, fast det är ju det vi på forumet är till för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst: Limit holdem 0,5/1 på Ladbrokes borde kunna gå, även om du egentligen skulle behöva $100 till.

Det är inte säkert att han behöver behöver 300BB för att spela, den siffran applicerar på exakt en typ av spelare. Nämligen en som tjänar 1BB/h samt har en standardavvikelse på 10BB och en risktolerans på 0,5%, vidare så tar inte den killen några pengar ur sin rulle, någonsin. Det är mao kanske inte en så applicerbar modell här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av era svar att dömma så antar jag att $200 är lite i klenaste laget för att spela 0.5/1 FL? Om vi då räknar med att jag spelar relativt tight och allt som oftast spelar matematiskt korrekt. (vet ej vad detta innebär i hourly rate osv)

 

Om jag då dömt rätt så hur mkt behöver jag ha ungefär i runda slängar för att känna mig trygg på 0,5/1 FL om vi antar att jag inte tar ut några pengar utan bara vill bygga på den BR jag har och även inte sätta in något extra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, om vi antar att jag i snitt borde tjäna 3$/h på 0.5/1 FL Varför ska jag då spela på denna nivå istället för 0.05/0.1 NL där jag lätt tjänar 5-7$/h?

 

Om vi då antar att jag borde stanna på denna nivå ett tag till och bygga min BR, skulle det inte bli ett ganska stort skutt om jag efter det skulle börja spela säg 1/2 FL eller .25/0.5 NL?

 

Tankegångar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du en vinnande spelare "bör" du ha $300,

Nej, det finns flera typer av vinnande spelare, för en del är 300BB mer än tillräckligt för andra är det alldeles på tok för lite osv. Det är en ren fantasisiffra som den används för det mesta. Tänk på att allt från 0,1SB/h - 3BB/h rymms under kategorin "vinnande spelare", skillnaden i bankrullekrav för de två spelarna vid samma bordstyp är helt enorm.

 

och du kan räkna med runt $3 i timmen om du spelar bra. Är du tight och inte gör för mycket dumheter tror jag nog du kan klara dig med $200.

Jag tycker att $3 verkar rätt optimistiskt, åtminstone per bord. Kör han 3 bord på en gång går det säkert bra, vilket för övrigt är bra då det leder till tight spel utan trixande och därmed minskar varians. Vidare så ser det till att man kommer till det långa loppet rätt mycket fortare än annars.

 

Fast personligen så skulle jag köra $10NL med den rullen, folk spelar väldigt, väldigt dåligt på den nivån så man kan tjäna rätt bra genom att limpa in med en hel del händer när det är billigt och sen mestadels sälja nötter preflopp. Skulle tro att det är den bästa winrate/varians ration man kan få om man inte spelar freerolls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan, jag tror du skrev någonstans att du började med 70$ och aldrig behövt sätta in en krona till. Om detta stämmer så kan du väl redogöra för din framfart, på villka nivåer och hur länge spelade du på dem?

$50NL började jag med, och det var egentligen en rätt dålig idé på väldigt många sätt. Men jag spelade helt enkelt försiktigt och hade tur (både eftersom jag hittade riktiga tomtar och för att jag inte förlorade några 60-40 skott i rad). Sedan spelade jag väldigt länge på Ladbrokes $50NL och byggde rulle till 4-5k eller något sånt där. Det gjorde jag genom väldigt mekaniskt flerbordsspel, alltså se floppen, beta om jag har något bra i stort sett. Det krävs rätt mycket tålamod och blir rätt tråkigt i längden dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$50NL började jag med

 

Vad menas exakt med $50NL?

Spelade du fullbord eller shorthanded?

$50NL är bara mitt sätt att skriva att inköpet är på 50 dollar. Egentligen så är det inte helt entydigt, eftersom exempelvis Party har mörkar på 0,5-1 för sina $50-bord medan Ladbrokes har mörkar på 0,25-0,5 på sina. Högre mörkar leder både till högre winrate och högre varians (samt till viss del förändrad strategi), så jag rekommenderar att du kör på ett bord med 100bb i inköp. Däremot så vill jag väldigt starkt avråda dig från att köra $50NL, eftersom risken för att torska är väldigt stor då (min måste varit i trakterna 80% eller något sånt iallafall).

 

Spelade du fullbord eller shorthanded?

Fullbord, det är nästan alltid mycket stadigare spel med mindre varians där. Det brukar också vara färre jobbiga beslut och enklare spel, se floppen och sen sälja händer som topp två, set, stege och färg typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lika mycket nybörjare som du på Hold'em skulle jag tro, men jag vill ändå påpeka att min rulle ökat ganska mycket bara genom att ha spelat FL på nivåerna från 0,5/1 - 3/6.

 

Den enda bok jag läst är Winning Low Limit Hold'em, och jag har spelat i stort efter den. Väldigt tight alltså.

Jag har spelat sammanlagt 7 timmar de senaste dagarna, och under den perioden gått plus $119, vilket motsvarar $17 i timmen.

Olyckligtvis anses ju till och med $3 i timmen vara väldigt optimistiskt, så den här siffran kommer förmodligen sjunka nån gång.

 

Utöver dessa $119 fick jag även en bonus på $15 när jag startade ett nytt konto på Pacific.

 

NL har jag inte provat på ännu, bortsett från spel i Freeroll-turneringar, där jag endast lyckats skrapa ihop $6.

 

Jag tycker du ska lyssna på vad de mer insatta spelarna här säger och tycker, men jag ville ändå påpeka att det GÅR att vinna ihop en rulle på FL 1/2, eller 2/4 trots att du bara går in med $60 från början.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska lyssna på vad de mer insatta spelarna här säger och tycker, men jag ville ändå påpeka att det GÅR att vinna ihop en rulle på FL 1/2, eller 2/4 trots att du bara går in med $60 från början.

 

Ja det GÅR, men chansen är överhängande (antagligen någonstans runt 80%, om inte mer, skulle jag tro) att du går gul innan du vet ordet av om du spelar så högt.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa netellerkonto och bonushora! ta siter som du klarar av bonusen ganska enkelt på och spela 05/1 fixed. se till så du får ut max av alla bonusar! då borde du ganska enkelt få en rulle på $1000 - $2000 inom kort tid.. anledningen till att jag rekomenderar fixed är att jag inte spelar no-limit, så det får någon annan rekomendera om..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa netellerkonto och bonushora! ta siter som du klarar av bonusen ganska enkelt på och spela 05/1 fixed. se till så du får ut max av alla bonusar! då borde du ganska enkelt få en rulle på $1000 - $2000 inom kort tid.. anledningen till att jag rekomenderar fixed är att jag inte spelar no-limit, så det får någon annan rekomendera om..

Bra idé, bonushoreri är antagligen rätt väg att gå för att få en liten rulle i form.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lite off-topic fråga:

 

Vart kan man spela 0.1/0.2? Eller så lågt som det över huvud taget går. Jag är helt färsk och kan nog inte punga ut mer än $100 så här på direkten, lite dåligt med startkapital, men man vill ju inte förlora allt direkt heller. :)

'

Får läsa lite om bonuswhoring också antar jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra idé, bonushoreri är antagligen rätt väg att gå för att få en liten rulle i form.

 

Någon som har en bra guide till Bonuswhoring eller har lust att posta en?

 

PS. Vi snackar från grunden, en newbie som mig vet inte hur man hanterar neteller osv. så det skulle vara en nyttig lektion att få läsa lite om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite blandat:

 

Någon som har en bra guide till Bonuswhoring eller har lust att posta en?

 

 

Läs min artikel om bonushorning/affiliate, och johans affiliatetråd. Den första finner du under Olas hörna, den andra underFAQ:en

 

Vart kan man spela 0.1/0.2? Eller så lågt som det över huvud taget går

 

Många ställen, rekommenderar Pacific. Signa upp via länken uppe till höger, så får du 50$ extra, och QoS blir glad.

 

Skaffa netellerkonto och bonushora! ta siter som du klarar av bonusen ganska enkelt på och spela 05/1 fixed. se till så du får ut max av alla bonusar!

 

Spelar du på Partynätverket så skall du spela låg NL (för där krävs det attt det dras rake i potten för att du skall få "bonuspoäng", och på NL-borden tas det procentuell rake i alla potter. Vilket gör att bonusen klaras av snabbast där.

 

Vissa sajter i Primanätet har 100% bonus för småinsättningar, typ 50 för 50. Hur fanken skall jag kunna ge pilar utan att bryta mot forumreglerna? Kolla mot slutet i länktråden under internetsajter så lägger jag upp lite länkar där: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=170&postdays=0&postorder=asc&start=75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ännu en off-topic fråga, lessen, men det är ett direkt reply:

 

gdaily (eller andra), finns det något som hindrar att man tar ut dessa pengar igen. Om jag ex. signar upp på den sida du linkade till som gav $50 för en insättning på $50, kan jag då ta ut dem igen, för att sätta in på någon sida jag spelar på? Det är ju "gratispengar"! Eller är de på något sätt fast hos denna sida. Finns det något som hindrar att jag gör detta flera gånger med andra konton, email adresser osv eller är det linkat till mitt kreditkort eller något sådant direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gdaily (eller andra), finns det något som hindrar att man tar ut dessa pengar igen. Om jag ex. signar upp på den sida du linkade till som gav $50 för en insättning på $50, kan jag då ta ut dem igen, för att sätta in på någon sida jag spelar på? Det är ju "gratispengar"! Eller är de på något sätt fast hos denna sida. Finns det något som hindrar att jag gör detta flera gånger med andra konton, email adresser osv eller är det linkat till mitt kreditkort eller något sådant direkt?

Ja du får inte ut dina bonuspengar förren du omsatt dem ett visst antal gånger, läs specifik sites villkor för närmare instruktioner. När du gjort det så kan du ta ut dem.

 

Att bonushora flera gånger (med olika konton) på samma site är nog något du ska akta dig för eftersom de kan banna dig och ta allt du har på kontot om de kommer på dig. Det är antagligen väldigt tydligt för siterna att du har fått bonus innan om du skulle vara så pinsamt uppenbar att du använde samma namn eller e-post, om du däremot använder en annan dator och säg syrrans namn och kort så bör det ju vara i det närmaste ospårbart. Sen har vi ju en etisk fråga också, men jag gissar att du inte har några problem med den biten eftersom du frågar. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars har .01-.02-bord, och något högre fixed, .04-.08.

 

Rekommenderar nog att du ist spelar iaf .25-.50, och riskerar att gå gul (även om risken borde vara extremt liten), med tanke på att de lägsta borden inte är speciellt roliga att spela på... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska man ha 500 rulle för att gå vidare från .5/1 kan man sitta en livstid o dra till rivern mot dessa sanslöst dåliga spelare, jag är en okey spelare och jag plussade inte ens på .5/1 pga. alla riverhunters, om 8 andra drar mot rivern lixom, kvittar om jag sitter AA, någon kommer träffa.

 

imo är det bättre o sätta in mer pengar, ta det lungt men gå in en högre level, ex. 1/2 eller 2/4 FL. Där har skill betydelse, även om det är mkt riverhunters där med så kommer man plussa om man spelar rätt ivf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...