Gå till innehåll

En finne spelar 5-max


SuperiorFish

Recommended Posts

  • Svars 409
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Yes, du skrev att du foldade AJ. Att man inte ens kan lite på pokerspelare. :roll::D

:shock::lol:

 

Lägger ner för idag nu. Kan inte minnas att jag nånsin skulle ha vart såhär kall (visst, på julafton backade jag lika mycket, men då var det dåligt spel) någonsin förut. Jag har konstant antingen blivit utdragen eller sprungit in i bättre händer. Iofs så var det kanske bara en tidsfråga innan det skulle hända för jag har väl trots allt vart rätt run good denna månad, men nu får det nog gärna räcka..

Min timlön är fina -$500/h. :evil: Nu är det säkert många som skrattar åt mig när jag ojar mig över att jag torskat <8 inköp på HU. Jag vet mycket väl att 8 inköp är ingenting, men tusan vad det stör mig för tillfället.

 

1/1 +$858

2/1 +$1191

3/1 +$438

4/1 +$411

5/1 -$816

6/1 +$1490

7/1 +$703

8/1 -$998

9/1 +$330

10/1 +$1049

11/1 +$25

12/1 -

13/1 +$286

14/1 +$1481

15/1 +$1241

16/1 +$188

17/1 +$88

18/1 +$2005

19/1 +$2015

20/1 +$45

21/1 -$1575

 

Januari tot : $10455

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow. Jag måste ha nitig image..

** Game ID 1828565889 starting - 2008-01-22 07:31:54

** Blinded by Love [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- davvancox sitting in seat 1 with $215.60 [Dealer]

- Rekop_X sitting in seat 2 with $180.00

 

davvancox posted the small blind - $1.00

Rekop_X posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Rekop_X: 6 of Clubs, Ace of Clubs

davvancox raised - $7.00

Rekop_X called - $7.00

 

** Dealing the flop: 5 of Hearts, 2 of Spades, 9 of Hearts

Rekop_X checked

davvancox checked

 

** Dealing the turn: 4 of Hearts

Rekop_X bet - $10.00

davvancox raised - $30.00

Rekop_X raised - $90.00

davvancox called - $90.00

 

** Dealing the river: Queen of Spades

Rekop_X went all-in - $85.00

davvancox folded

davvancox shows: 4 of Clubs, 4 of Spades

Rekop_X shows: 6 of Clubs, Ace of Clubs

Rekop_X wins $278.00 from the main pot

 

End of game 1828565889

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow. Jag måste ha nitig image..

** Game ID 1828565889 starting - 2008-01-22 07:31:54

** Blinded by Love [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- davvancox sitting in seat 1 with $215.60 [Dealer]

- Rekop_X sitting in seat 2 with $180.00

 

davvancox posted the small blind - $1.00

Rekop_X posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Rekop_X: 6 of Clubs, Ace of Clubs

davvancox raised - $7.00

Rekop_X called - $7.00

 

** Dealing the flop: 5 of Hearts, 2 of Spades, 9 of Hearts

Rekop_X checked

davvancox checked

 

** Dealing the turn: 4 of Hearts

Rekop_X bet - $10.00

davvancox raised - $30.00

Rekop_X raised - $90.00

davvancox called - $90.00

 

** Dealing the river: Queen of Spades

Rekop_X went all-in - $85.00

davvancox folded

davvancox shows: 4 of Clubs, 4 of Spades

Rekop_X shows: 6 of Clubs, Ace of Clubs

Rekop_X wins $278.00 from the main pot

 

End of game 1828565889

 

Men ffs. Han synar 90 på turn men lägger blank river? Antar att du körde över den killen rätt hårt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du körde över den killen rätt hårt?

Njae, FI är nog en relativt bra/stabil reg.

 

Tycker handen ovan var så konstig. Vilka händer som han vill spela för stackar checkar han den floppen med? Färgdraget cbetar han ju alltid, likaså stegdraget. Nu hade han just den enda handen som han kan checka flop och spela för stackar på turn. Hur var det som Jamie Gold sa, "I might be the best bluffer..." :-) :-)

 

Spelat två timmar nu innan skolan, +$1200, så skönt efter gårdagens back. Iofs så kommer jag säkert att torska ikväll, men ändå..

 

Railade Ziigmund lite på ftp. 300K pott på HU nl :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja vad kan han spela? Finns givetvis möjlighet till överkort, säg AhK där han nötfyrflushar turn, det finns stegdrag på turn. Att han har överpar ser jag som osannolikt iom check på den farliga floppen. Hans syn på turn kan betyda vad som helst men jag tolkar det som att han kan pynta 60 extra med flushdrag och två överkort. Alltså borde han skapa AhKx.

 

Ett annat alternativ kan iof vara ett mellanpar, men borde han inte smälla på floppen då också?

 

Iom att varken hjärter, A eller K satt på river så foldar han helt enkel A hög. Rimligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja vad kan han spela? Finns givetvis möjlighet till överkort, säg AhK där han nötfyrflushar turn, det finns stegdrag på turn. Att han har överpar ser jag som osannolikt iom check på den farliga floppen. Hans syn på turn kan betyda vad som helst men jag tolkar det som att han kan pynta 60 extra med flushdrag och två överkort. Alltså borde han skapa AhKx.

 

Ett annat alternativ kan iof vara ett mellanpar, men borde han inte smälla på floppen då också?

 

Iom att varken hjärter, A eller K satt på river så foldar han helt enkel A hög. Rimligt?

 

Nja, det står ju att han foldar 44 (hur nu det är möjligt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja vad kan han spela? Finns givetvis möjlighet till överkort, säg AhK där han nötfyrflushar turn, det finns stegdrag på turn. Att han har överpar ser jag som osannolikt iom check på den farliga floppen. Hans syn på turn kan betyda vad som helst men jag tolkar det som att han kan pynta 60 extra med flushdrag och två överkort. Alltså borde han skapa AhKx.

 

Ett annat alternativ kan iof vara ett mellanpar, men borde han inte smälla på floppen då också?

 

Iom att varken hjärter, A eller K satt på river så foldar han helt enkel A hög. Rimligt?

 

Enda andra handen än just set i fyror är väl någon AhX hand. Men om han har Ah så kan han väl inte bara syna turn utan måste ställa. Som du säger så kan han inte checka över/mellanpar på flop. Jag kunde helt enkelt inte sätta han på en hand så jag fortsatte bomba på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det står ju att han foldar 44 (hur nu det är möjligt).

 

Jag är dum i huvudet.

 

Även han, hur i hela friden kan han lägga setet?

 

Enda andra handen än just set i fyror är väl någon AhX hand. Men om han har Ah så kan han väl inte bara syna turn utan måste ställa. Som du säger så kan han inte checka över/mellanpar på flop. Jag kunde helt enkelt inte sätta han på en hand så jag fortsatte bomba på river.

 

Jag håller med, ska han spela vidare turn måste han ställa. Du spelade helt rätt. Jag hade aldrig satt honom på set i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID 1826343741 starting - 2008-01-20 23:30:24

** Scapula [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Rekop_X sitting in seat 1 with $112.50 [Dealer]

- zumbii sitting in seat 2 with $298.45

 

Rekop_X posted the small blind - $0.50

zumbii posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Rekop_X: 2 of Hearts, 2 of Clubs

Rekop_X raised - $3.50

zumbii called - $3.50

 

** Dealing the flop: Ace of Clubs, 4 of Clubs, 10 of Clubs

zumbii checked

Rekop_X checked

 

** Dealing the turn: 3 of Spades

zumbii checked

Rekop_X bet - $5.00

zumbii raised - $17.00

Rekop_X called - $17.00

 

** Dealing the river: 7 of Hearts

zumbii bet - $35.00

Rekop_X called - $35.00

zumbii shows: Jack of Diamonds, Queen of Hearts

Rekop_X shows: 2 of Hearts, 2 of Clubs

Rekop_X wins $110.00 from the main pot

 

End of game 1826343741

 

Tyckte väl att det var ett fint läge för FI att bluffa... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen action på nl200 säkert. Kommer inte riktigt ihåg, det är ett par dagar sen.

 

 

Jag kom ihåg ditt nick här från forumet och jag försöker väl undvika alla highstakes ballas. :-)

 

Alright. Du borde spela på Ongame, alltid action. Dessutom oerhört mycket mellan/syd-europeisk fisk. Även en hel del vassa finnar (du sällar dig till skaran antar jag) samt ryssar. Men, oftast ca 20.000 spelare samtidigt vilket borgar för fin action. Hört att det även finns bananer om man inte gillar fisk ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar också på Prima, vi har möts lite sporadiskt på nl100 och nl200, tror vi ligger +-o mot varandra möjligtvis att du är lite plus på mig.

Jag var förövrigt den som fick split med 55 mot din KK, ganska orättvist kanske men du vann med QQ mot mina AA all in pre handen efter, så det jämnade väl ut sig antar jag.

 

Simma lugnt ses säkert vid borden snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright. Du borde spela på Ongame, alltid action. Dessutom oerhört mycket mellan/syd-europeisk fisk. Även en hel del vassa finnar (du sällar dig till skaran antar jag) samt ryssar. Men, oftast ca 20.000 spelare samtidigt vilket borgar för fin action. Hört att det även finns bananer om man inte gillar fisk ;)

 

Lydde din "order" och loggade in på ett gammalt ongame konto där jag tom. borde ha någon usel banandeal. Hade endast $300 på neteller, så jag skickade in dom där, 1,5bi skall väl nog räcka. :-) :-)

Mitt första intryck var dock inget bra. Visst, där var mycket action men jag störde mig på hur låååångsam klienten var.

Efter sessionen kollade jag i pt och det visade sig att jag hade rätt. Nu är min samplesize förståss oerhört liten, men det är iaf riktgivande. Jag fick in i medeltal ~200 händer/h på ongame. Jämför vi med prima så är skillnaden ganska stor, där får jag in ~330händer/h.

Nu i januari har jag snittat 17bb/100 på nl100 över 30k givar, 28bb/100 på nl200 över 15k givar. Kanske vi kan anta att min verkliga winrate är 20bb/100, ge eller ta några bb. Då blir min timlön (ponera att jag spelar nl200) ~$50 sämre på Ongame förutsatt att jag har samma MTT ratio (som är ganska nära 1). Allt detta leder till att jag måste lära mig multitabla och hålla min winrate om det skall löna sig för mig att delvis flytta till Ongame.

Jag skall iaf ge Mansion en chans. Jag dubblade min insättning, så jag spelar iaf tills jag gular den "rullen". :-)

 

 

Jag lirar också på Prima, vi har möts lite sporadiskt på nl100 och nl200, tror vi ligger +-o mot varandra möjligtvis att du är lite plus på mig.

Jag var förövrigt den som fick split med 55 mot din KK, ganska orättvist kanske men du vann med QQ mot mina AA all in pre handen efter, så det jämnade väl ut sig antar jag.

 

Simma lugnt ses säkert vid borden snart!

 

 

Aah, nu tror jag att jag vet ditt nick. Skall dock hålla det hemligt. :-) Jag har mig ett par hundra dollar på pluss, men jag har inte riktigt alla händer i min pt bas, så det kan mycket väl hända att du ligger före.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var uppe på dryga +2k för dagen ännu fär en knapp timme sen. Depositmotriggen slog sen på Ongame, AK vs AQ ai pre för $600, så dagen slutar stax under +2k. Skönt att jag tog igen backet från igår iaf!

 

1/1 +$858

2/1 +$1191

3/1 +$438

4/1 +$411

5/1 -$816

6/1 +$1490

7/1 +$703

8/1 -$998

9/1 +$330

10/1 +$1049

11/1 +$25

12/1 -

13/1 +$286

14/1 +$1481

15/1 +$1241

16/1 +$188

17/1 +$88

18/1 +$2005

19/1 +$2015

20/1 +$45

21/1 -$1575

22/1 +$1826

 

Januari tot : $12281

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lydde din "order" och loggade in på ett gammalt ongame konto där jag tom. borde ha någon usel banandeal. Hade endast $300 på neteller, så jag skickade in dom där, 1,5bi skall väl nog räcka. :-) :-)

Mitt första intryck var dock inget bra. Visst, där var mycket action men jag störde mig på hur låååångsam klienten var.

Efter sessionen kollade jag i pt och det visade sig att jag hade rätt. Nu är min samplesize förståss oerhört liten, men det är iaf riktgivande. Jag fick in i medeltal ~200 händer/h på ongame. Jämför vi med prima så är skillnaden ganska stor, där får jag in ~330händer/h.

Nu i januari har jag snittat 17bb/100 på nl100 över 30k givar, 28bb/100 på nl200 över 15k givar. Kanske vi kan anta att min verkliga winrate är 20bb/100, ge eller ta några bb. Då blir min timlön (ponera att jag spelar nl200) ~$50 sämre på Ongame förutsatt att jag har samma MTT ratio (som är ganska nära 1). Allt detta leder till att jag måste lära mig multitabla och hålla min winrate om det skall löna sig för mig att delvis flytta till Ongame.

Jag skall iaf ge Mansion en chans. Jag dubblade min insättning, så jag spelar iaf tills jag gular den "rullen". :-)

 

Aha, intressant! Kul att du testade.

 

Jag har två erfarenheter och jag spelar med Heypoker-klienten (det bör du inte spela någon som helst roll eftersom de är skinnade).

 

Jag har två datorer, en med xp och en med vista. När jag spelar med XP är upplevelsen otroligt mycket snabbare, det handlar om allt från att skyffla ut korten till att placera bets. Jag skulle uppskatta att det tar ca 50% längre tid med vista som operativsystem. Det ska också sägas att datorn med vista är rakt av bättre gällande ram, cpu, hd mm (vista datorn en thinkpad x61s, den andra en thinkpad t41p). Så, kör du vista?

 

Vore kul att mötas på Ongame. Jag ligger lite lågt just nu pga arbete/privat situation men det kommer def. att bli spel framöver. Du kanske är sugen på att sätta upp en match framöver?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, intressant! Kul att du testade.

 

Jag har två erfarenheter och jag spelar med Heypoker-klienten (det bör du inte spela någon som helst roll eftersom de är skinnade).

 

Jag har två datorer, en med xp och en med vista. När jag spelar med XP är upplevelsen otroligt mycket snabbare, det handlar om allt från att skyffla ut korten till att placera bets. Jag skulle uppskatta att det tar ca 50% längre tid med vista som operativsystem. Det ska också sägas att datorn med vista är rakt av bättre gällande ram, cpu, hd mm (vista datorn en thinkpad x61s, den andra en thinkpad t41p). Så, kör du vista?

 

Vore kul att mötas på Ongame. Jag ligger lite lågt just nu pga arbete/privat situation men det kommer def. att bli spel framöver. Du kanske är sugen på att sätta upp en match framöver?

 

Tycker att det är väldigt märkligt att det skulle ha någon betydelse mellan XP och Vista i denhär bemärkelsen. Hur blir det då ifall du kör XP och FI Vista? Då måste det ju gå enligt Vistas hastighet? Jag skall kolla med Mansions support ikväll och fråga om det verkligen kan ha någon betydelse.

 

Visst kan vi ta en match. Skulle faktiskt kunna vara riktigt kul. Nu har jag så dåligt med deg inne på Ongame, så vi måste vänta några dagar (nästa vecka?) innan jag för överfört från Ipoker -> Neteller -> Ongame.

Det skulle faktiskt kunna bli nästa film. :-) Det skulle bli nl100 då? Eller nl50? Vill gärna inte spela nosebleed mot dig. Det skulle inte kännas bra varken att vinna eller förlora (nu kommer vi till dessa moralfrågor igen :-) ).

 

_________________________________________________

 

Igår kväll räknade jag ihop alla min br dollars som jag har utspritt på Prima/Ipoker/Ongame och kom fram till ett glädjande resultat. Min br är för tillfället $40 från 20K. Om jag nånsin når 30k (förhoppningsvis innan april) så kommer jag att casha ut 10K för att köpa nåt roligt/vettigt. Annars får man ju aldrig nån verklig nytta av sitt pokerspel utan stiger bara i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Vista/XP prylen är väldigt konstig - men det är det enda jag kan tänka på. Vista-datorn är bättre på alla tekniska punkter som sagt.

 

Tja vi kan spela NL100 eller NL200 eller vad du vill. Håller med om att det hade varit kul om det blev nästa video ;) Bra sätt att förbättra sitt spel. Vad vi kan göra är att sätta en tid samt max antal upptag, säg 60 min max 3-5 upptag?

 

Jag brukar inte göra såna här saker så om du har några idéer är det bra. Har dock svårt att se att matchen kan bli denna veckan, mitt schema är inte optimalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI spelar vanligtvis högre, men jag tycker inte han är speciellt bra. Han stackade mig 2 ggr innan då jag stackade av pre med AKs (mot hans KK) och på en 677hh flopp med KK i en 3-betad pott. FI har anting minraisat eller höjt till $10 varje knapp. Ingen större read med vilka händer han höjer till 4 och med vilka till 10. En hans som gick till SD minhöjde han pre till 4, och spelade väldigt passivt på flop och turn. Han hade AA.

 

Hittar vi en syn för 170bb på turn? Vi har ju bara $38 investerade. Hur ofta ligger vi före?

 

** Game ID 1830636069 starting - 2008-01-23 17:48:11

** Brand New Car [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- crazygreen sitting in seat 1 with $491.30 [Dealer]

- Rekop_X sitting in seat 2 with $385.00

 

crazygreen posted the small blind - $1.00

Rekop_X posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Rekop_X: 8 of Diamonds, 9 of Clubs

crazygreen raised - $4.00

Rekop_X called - $4.00

 

** Dealing the flop: 2 of Diamonds, 9 of Diamonds, 4 of Hearts

Rekop_X checked

crazygreen bet - $2.00

Rekop_X called - $2.00

 

** Dealing the turn: 8 of Hearts

Rekop_X checked

crazygreen bet - $6.00

Rekop_X raised - $30.00

crazygreen went all-in - $480.30

Rekop_X ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GUL.. På ongame, nästan. Backade ca 600 där idag. Mest nog bara på dåligt spel. Jag har fixat ett nytt konto med en bättre deal nu på ett annat skin, så jag kommer att slänga in lite dollars där bara jag får dom från iPoker först.

 

Gått väldigt trögt överlag idag. Spelade 1.1k givar mot världens värsta nit. Han hade en vpip på 26. Slutade väl ca +- 0 mot han. Får ändå ett litet dagspluss på $279 så måste väl vara nöjd att jag fick igen gropen som jag grävde på Ongame.

 

1/1 +$858

2/1 +$1191

3/1 +$438

4/1 +$411

5/1 -$816

6/1 +$1490

7/1 +$703

8/1 -$998

9/1 +$330

10/1 +$1049

11/1 +$25

12/1 -

13/1 +$286

14/1 +$1481

15/1 +$1241

16/1 +$188

17/1 +$88

18/1 +$2005

19/1 +$2015

20/1 +$45

21/1 -$1575

22/1 +$1826

23/1 +$279

 

Januari tot : $12560

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI spelar vanligtvis högre, men jag tycker inte han är speciellt bra. Han stackade mig 2 ggr innan då jag stackade av pre med AKs (mot hans KK) och på en 677hh flopp med KK i en 3-betad pott. FI har anting minraisat eller höjt till $10 varje knapp. Ingen större read med vilka händer han höjer till 4 och med vilka till 10. En hans som gick till SD minhöjde han pre till 4, och spelade väldigt passivt på flop och turn. Han hade AA.

 

Hittar vi en syn för 170bb på turn? Vi har ju bara $38 investerade. Hur ofta ligger vi före?

 

** Game ID 1830636069 starting - 2008-01-23 17:48:11

** Brand New Car [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- crazygreen sitting in seat 1 with $491.30 [Dealer]

- Rekop_X sitting in seat 2 with $385.00

 

crazygreen posted the small blind - $1.00

Rekop_X posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Rekop_X: 8 of Diamonds, 9 of Clubs

crazygreen raised - $4.00

Rekop_X called - $4.00

 

** Dealing the flop: 2 of Diamonds, 9 of Diamonds, 4 of Hearts

Rekop_X checked

crazygreen bet - $2.00

Rekop_X called - $2.00

 

** Dealing the turn: 8 of Hearts

Rekop_X checked

crazygreen bet - $6.00

Rekop_X raised - $30.00

crazygreen went all-in - $480.30

Rekop_X ??

 

Riktigt sjukt spel, skulle syna där, han måste ju sätta dig på ett flurredrag, och åsnor brukar donka rätt ut med K,K el A,A, han kan väl inte spela ett set så eller?. Vad gjorde du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...