Gå till innehåll

En finne spelar 5-max


SuperiorFish

Recommended Posts

Tjena,

 

Efter att ha spelat från och till nu i ett par år, alltid med dålig koll på rullen har jag nu försökt ta mig i kragen och spela mer disciplinerat. Har spelat vinnande poker på SHNL100 samt PLO100 för en tid sedan, men det slutade med att jag cashade ut största delen av rullen för att sedan grinda microstakes igen.

 

Nu har jag dock börjat på ny kula och bestämmt mig för att lära mig spela HU. Härtills har jag spelat endast nl50 nu en knapp vecka. Lär väl inte kunna hålla samma takt angående antal händer i fortsättningen men har som mål att kunna hålla 5ptBB/100.

 

HU-stats

 

Ser gärna att nån kunnig kommentarerar mina stats.

 

Kommer att grinda nl50 nu tills jag känner mig bekväm med HU spelet, men kommer nog att stiga i nivå genast när det känns bekvämt för att rejken dödar - enligt mig - på nl50.

 

Kommer att posta kniviga situationer som jag hoppas få hjälp med, men framförallt startar jag denna dagbok för att hjälpa mig själv följa bankrullekrav och minska tiltsessioner.

 

Så nu drar det väl igång.

 

______________________________________________________________

 

Video nr 3 (storstryk mot forumiten Frekje, nl100)

 

Video nr 2 (Superior möter random fisk på nl100)

 

Video nr 1 (nl100 mot en överaggro och en passiv motståndare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 409
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En bra dag.

 

Var tidigare på kvällen och kollade Finland-Sverige, fartfylld och bra hockey i två perioder där Finland klart dominerade. Tredje perioden gick som det brukar. Svensk tur och läget stod 0-1. Najs...

 

Man biter i det sura äpplet och går hem för att grinda lite. 2k händer och -3½ inköp. Najs... Jaja, det är sånt som händer. Kände väl att jag spelade hyffsat, ett par coolers som man inte rår nåt till + en 400BB bluff som inte satt.

 

Kan väl lägga upp bluffen. Hero är en av de bättre jag spelat mot. 33/26 över ca 300 händer. Vi hade en hand tidigare där jag turnade top tvåpar mot hans överpar och spelade likadant som denhär, nu är vi dock djupare.

Mitt resonemang var att han kommer troligtvis att folda allt annat än KK, JJ är ganska osannolikt och 77 känns långsökt.

 

GAME #719228172: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2007-11-11 21:15:23

Table Patos (Heads Up)

Seat 3: upaymycocaine ($100.60 in chips) DEALER

Seat 8: AlfonsGumigameli ($100.60 in chips)

upaymycocaine: Post SB $0.25

AlfonsGumigameli: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AlfonsGumigameli :Ac::As:

Dealt to upaymycocaine :9s::Js:

upaymycocaine: Raise $1.50

AlfonsGumigameli: Raise $6.00

upaymycocaine: Call $4.75

*** FLOP *** :7s::Kh::Jh:

AlfonsGumigameli: Bet $10.00

upaymycocaine: Call $10.00

*** TURN *** :4c:

AlfonsGumigameli: Bet $25.00

upaymycocaine: Allin $84.10

AlfonsGumigameli: Allin $59.10

*** RIVER *** :3h:

*** SUMMARY ***

Total pot $200.20 Rake $1.00

AlfonsGumigameli: wins $200.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Speltorsk som man är så kunde man ju inte sova gott efter kvällens session. Så jag bestämde mig för att stiga upp mitt i natten för att spela mer 8-) , alla vet ju hur det slutar. Mera back + ingen skola på morgonen. Gott mos. Måste skärpa mig.

 

 

Här skulle jag foldat på turnen, det är inte fel att folda efter hans raise pre heller. Jag tror att han synar med AK+ i normalfallet. Och det ger dig nog inte odds. Även om du leder någon enstaka gång eller drar ut någon gång så räcker det inte.

 

Så ni tycker inte om bluffen? Själv anser jag att den är helt ok, och borde vara +EV. FI sa i chatten efteråt att han ville folda, men var för dålig för det. :-)

Men som du säger, fold pre skulle kanske varit det rätta. Dock är vi ju djupa.

 

Sansrom - Ja det är mina HU-stats. Endast HU. Kommentera gärna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag är tight, men känner mig bekväm med det och det har fungerat relativt bra nu på nl50.

Tycker du jag är alldeles out of line? Vad skulle en "normal" Vpip vara?

 

Har spelat nu på Ipoker men i princip helt utan bananer, så om nån vet en bra sajt som erbjuder HU på så lågt som nl50 så får ni gärna tipsa. Bananer är ju ett plus också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag är tight, men känner mig bekväm med det och det har fungerat relativt bra nu på nl50.

Tycker du jag är alldeles out of line? Vad skulle en "normal" Vpip vara?

Äh, det är säkert ok att vara så tight på nl50 där man möter idioter som stackar av med det mesta. Om målet är att gå upp och möta lite duktigare spelare, tror jag dock du får lösa upp dig rejält för att inte bli uppäten. Vet inte vad som är ett bra riktmärke, spelar inte så mycket HU. Jag ligger nog på runt 48/45 eller nåt sånt. Kolla in min match mot Kaffedopp btw: http://pokerforum.nu/forum/resultat/39101-sansrom-vs-kaffedopp-challenge-radata.html

 

Där hade jag 62.5/62.5 på knappen och 34.5/26 på BB. Kaffedopp var ännu lösare. (http://pokerforum.nu/forum/744173-post348.html)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, det är säkert ok att vara så tight på nl50 där man möter idioter som stackar av med det mesta. Om målet är att gå upp och möta lite duktigare spelare, tror jag dock du får lösa upp dig rejält för att inte bli uppäten. Vet inte vad som är ett bra riktmärke, spelar inte så mycket HU. Jag ligger nog på runt 48/45 eller nåt sånt. Kolla in min match mot Kaffedopp btw: http://pokerforum.nu/forum/resultat/39101-sansrom-vs-kaffedopp-challenge-radata.html

 

Där hade jag 62.5/62.5 på knappen och 34.5/26 på BB. Kaffedopp var ännu lösare. (http://pokerforum.nu/forum/744173-post348.html)

 

Ah, det där väckte gamla minnen!:-D Tror faktiskt att jag har utvecklat mitt HU-game en hel del på sista tiden, du får gärna säga till om du är sugen på en rematch.;-)

 

SFish, tycker alltid att det är kul att läsa dagböcker där det spelas HU, jag önskar dig varmt lycka till!:-D Ta gärna en sväng förbi min dagbok, brukar lira lite HU när jag känner för det. Kommer försöka kommentera och komma med tips så gott jag kan, hoppas att det blir en trevlig dagbok.

 

 

//Kaffedopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en kort session nu på kvällen och lyckades ta igen nästan hela backet (-8bi som värst) på sånär som på 2 inköp som jag fick till stånd igår.

Kastade iväg ett fullt inköp på den sämsta synen inom modern tid. Repoppade med :5c::5s: från BB- Fick syn och floppen kom typ :6d::6c::Td: betade ut 3/4 pott, FI gick AI. Fick usla odds + att jag visste jag var död till 2outs men synade ändå.

 

Som tur var hittade jag en riktig slaskfisk som gav 3 inköp åt mig. Vad säger ni om hans spel här. Fantastiskt, inte sant. Min FE är ju stor. :lol:

 

GAME #720319261: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2007-11-12 20:20:02

Table Cobia (Heads Up)

Seat 3: lololaflecha ($49.12 in chips)

Seat 8: upaymycocaine ($103.13 in chips) DEALER

upaymycocaine: Post SB $0.25

lololaflecha: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to upaymycocaine :Qh::Kh:

Dealt to lololaflecha :3s::9s:

upaymycocaine: Raise $1.50

lololaflecha: Call $1.25

*** FLOP *** :Jh::Kb::Qb:

lololaflecha: Check

upaymycocaine: Bet $3.50

lololaflecha: Call $3.50

*** TURN *** :Qs:

lololaflecha: Bet $5.00

upaymycocaine: Raise $23.00

lololaflecha: Allin $38.87

upaymycocaine: Call $20.87

*** RIVER *** :5b:

*** SUMMARY ***

Total pot $97.24 Rake $1.00

upaymycocaine: wins $97.24

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer vi ifrån denhär?

 

GAME #721303617: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2007-11-13 17:23:23

Table Graveldiver (Heads Up)

Seat 3: upaymycocaine ($130.00 in chips)

Seat 8: francoITA ($111.60 in chips) DEALER

francoITA: Post SB $0.25

upaymycocaine: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to francoITA :Ah::5s:

Dealt to upaymycocaine :7c::Ac:

francoITA: Raise $0.75

upaymycocaine: Raise $3.50

francoITA: Call $3.00

*** FLOP *** [:5c::As::Qd:]

upaymycocaine: Bet $6.00

francoITA: Call $6.00

*** TURN *** :Ad:

upaymycocaine: Bet $15.00

francoITA: Call $15.00

*** RIVER *** :Tc:

upaymycocaine: Bet $25.00

francoITA: Allin $86.60

upaymycocaine: Call $61.60

*** SUMMARY ***

Total pot $222.20 Rake $1.00

francoITA: wins $222.20

 

Fi spelar 70/30 och har en river AF på 3. Tycker fö. att han är skitkass och väljer sina lägen fel. Alla pengar är "hans" och hand dubblade bara ett par händer innan med denhär;

 

GAME #721294266: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2007-11-13 17:16:04

Table Graveldiver (Heads Up)

Seat 3: upaymycocaine ($194.60 in chips)

Seat 8: francoITA ($49.50 in chips) DEALER

francoITA: Post SB $0.25

upaymycocaine: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to francoITA :Ks::As:

Dealt to upaymycocaine :Kd::Kh:

francoITA: Raise $0.75

upaymycocaine: Raise $4.50

francoITA: Raise $8.00

upaymycocaine: Raise $27.00

francoITA: Allin $40.50

upaymycocaine: Call $17.50

*** FLOP *** :4s::Ts::2s:

*** TURN *** :Jd:

*** RIVER *** :6d:

*** SUMMARY ***

Total pot $98.00 Rake $1.00

francoITA: wins $98.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat nl100 nu en session, fick iaf en sak bekräftat. Är nog inte redo för det ännu. Satte förluststopp på 5 inköp.

 

Denhär är rätt standad, inte sant?

 

GAME #721807729: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-11-13 23:25:33

Table Lismore (Heads Up)

Seat 3: MrAntony ($397.60 in chips)

Seat 8: upaymycocaine ($188.75 in chips) DEALER

upaymycocaine: Post SB $0.50

MrAntony: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to upaymycocaine :Kh::Jh:

Dealt to MrAntony :9d::9c:

upaymycocaine: Raise $3.00

MrAntony: Raise $10.00

upaymycocaine: Call $7.50

*** FLOP *** :5d::9h::6h:

MrAntony: Bet $18.00

upaymycocaine: Call $18.00

*** TURN *** :Kc:

MrAntony: Bet $42.00

upaymycocaine: Allin $159.75

MrAntony: Call $117.75

*** RIVER *** :Ts:

*** SUMMARY ***

Total pot $376.50 Rake $1.00

MrAntony: wins $376.50

 

 

Nu efter nl100 sessionen är jag breakeven för de senaste 15k händerna. Känns faktiskt inte så bra efter att ha fått en hyffsad start. Skall nog ha paus nu i några dar och sen lira minst 20k händer vinnande på nl50 före jag testar nl100 igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen var ju inte pokermässigt alltför munter, och jag lovade mig själv att inte spela på ett par dar.

Tro inte att jag höll det löftet.

 

Lirade idag dryga 2K händer, försökte lägga fokus på att lösa upp mig lite. Spelade 31/29 idag jämfört med 27/25 som det brukar vara, dvs en 14% ökning in vpip. Iof är min samplesize jäklit liten, men jag tror jag måste utveckla mitt spel åt dethär hållet.

 

Jag tokplussade genom hela kvällen. Slutade väl 13inköp upp. :-) Så ska det vara.

 

Dagens stats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte haf tid att spela över huvudtaget idag. Rätt okej faktiskt med en dag "ledigt".

 

Lirade mina vanliga 2k händer igår. Slutade back 4-5 inköp. Var kanske inte riktigt så fokuserad på spelet och det märkets ju genast i reultatet.

Hela veckan har varit en bergochdalbana pokermässigt. Toppen var ju förståss onsdagen med råplusset och sämsta dagen då jag tog ett litet skott på nl100.

 

Imorgon kommer det att bli livepoker för hela slanten. En kompis har hyrt en avdelning med bastu på en lokal restaurang där vi först skall spela en 50eur freezout och därefter blir det lite basu och cashgame före utgång. Så nu gäller det bara att hoppas på att alla motståndare är så vodkastinna som möjligt. Iof så är vi ju finnar, så det skall nog inte vara nåt problem. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat nl100 nu en session, fick iaf en sak bekräftat. Är nog inte redo för det ännu. Satte förluststopp på 5 inköp.

 

Denhär är rätt standad, inte sant?

 

GAME #721807729: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-11-13 23:25:33

Table Lismore (Heads Up)

Seat 3: MrAntony ($397.60 in chips)

Seat 8: upaymycocaine ($188.75 in chips) DEALER

upaymycocaine: Post SB $0.50

MrAntony: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to upaymycocaine :Kh::Jh:

Dealt to MrAntony :9d::9c:

upaymycocaine: Raise $3.00

MrAntony: Raise $10.00

upaymycocaine: Call $7.50

*** FLOP *** :5d::9h::6h:

MrAntony: Bet $18.00

upaymycocaine: Call $18.00

*** TURN *** :Kc:

MrAntony: Bet $42.00

upaymycocaine: Allin $159.75

MrAntony: Call $117.75

*** RIVER *** :Ts:

*** SUMMARY ***

Total pot $376.50 Rake $1.00

MrAntony: wins $376.50

 

 

Nu efter nl100 sessionen är jag breakeven för de senaste 15k händerna. Känns faktiskt inte så bra efter att ha fått en hyffsad start. Skall nog ha paus nu i några dar och sen lira minst 20k händer vinnande på nl50 före jag testar nl100 igen.

 

 

 

Enligt mig så är ingenting standard heads up. Men ett gott tips från mig är att du ska tänka mer i varje hand. Utan att ha några reads på din motspelare ( väldigt viktigt hu), så tycker jag du flera fel här. På flopen känns det som du kan slå om (syn är dock inget dåligt spel eftersom en tänkande bra spelare sällan sätter dig på färgen om du träffar om du är aggro, då tror han att du skulle slå om färgdraget på flopen redan.) Dock kan han ta bort rätt mkt händer från din range iom din syn, du lär inte coldsyna där med 2p+.

 

På turn känns det (endast utifrån hh) att du slutar tänka och bara glor ner dig i din hand. Du bestämmer dig att spela handen för stacken, men jag tycker du gör det på fel sätt. Synar han dig här med sämre än JK verkligen? utifrån hans turnbet känns det mer som han har en bra hand alternativt bluffar/semibluffar. tror han checkar alla pp mellan 9-K. Men tror du att han kan vara tom, så kan du lika gärna bestämma dig här för att syna allt på river om du missar färgen, eller bara synfolda. Du ger ju verkligen honom läge att folda från en altför långgången bluff när du ställer på turn redan.

 

 

känns nu som min text är osammanhängade och dåligt skriven, kommer från en lång session så orkar inte titta igenom den....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

massa bra text

 

Tack för din input!

 

Att slå om på flop skulle säkert ha varit ett bättre alternativ, men då i stridens hetta kändes det som om jag skulle ha gett bort min hand iom omslag.

 

tror han checkar alla pp mellan 9-K

 

Här är jag av annan åsikt. I om med min syn så måste han väl lägga mig på nåt kombodrag (alternativt monster) och vill inte ge mig några gratiskort. Tror han betar ut monster, alla pockets TT+ samt alla starka drag.

När :Kw: faller utgår jag faktiskt ifrån att jag leder och vill få in pengarna innan ett skrämselkort faller på river och antar att han kommer att syna med alla pp TT+ pga av att min stora bet skriker semibluff (vilket det på sätt och vis är, fastän jag utgår från att jag leder - go figure?) och av alla starka drag pga pottodds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördagens liveturnering gick inget vidare. Föll ut som 7/17, då mitt straightflushdrag inte kunde sitta. Trevligt var det i alla fall.

 

Spelade ca 1k händer i dag på dagen och det gick väl helt okej. Plus $406

 

 

Summering av månaden härtills;

1/11 till 5/11 ingen poker.

6/11 -199

7/11 +589

8/11 +301

9/11 +72

10/11 +269

11/11 -101

12/11 +159

13/11 -486

14/11 +657

15/11 -412

16/11 -115

17/11 -40

18/11 +416

 

November tot : +1112

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kanske jag har missat detta men vilket nätverk lirar du på? Spelar själv HU NL50 på Prima nätverket. GL

 

Just nu spelar jag på IPoker, i princip helt utan bananer. Degade in lite sylt på Prima förra veckan också, men det blev nåt strul när jag registrerade mig så nu är mitt konto spärrat. Hoppas jag får igång det snart så skall ja pröva Prima också.

 

Har du spelat HU på andra siter? Om så hur tycker du att Primas nivå är i jämförelse med de andra?

 

Lirade en kort kvällsession nyss. Först back 5 inköp som jag sedan på knappa 500 händer kunde ta igen. Skönt är bara förnamnet. Dagsplusset håller i sig.

Skulle gärna visa lite grafer, men min pokergrapher har låst sig på handnr ~14000, så den vägrar visa nåt nytt. En massa schwongs skulle det vara, de lovar jag. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du spelat HU på andra siter? Om så hur tycker du att Primas nivå är i jämförelse med de andra?

 

Jag är inte den rätta att fråga eftersom jag är hyffsat ny vad gäller HU och har endast lirat på Prima. Men kan ju säga att det finns en hel del konstiga typer som verkligen inte gillar pengar :lol: Kanske ses på borden inom en snar framtid då!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...