Lisa87 Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 Hand #1314011439001149: Chelsea 11439 Seat 1: Gazzman (157,20 in chips) Seat 2: cjmac44 (41,35 in chips) Seat 3: iwasIANu (98,00 in chips) Seat 4: cubansurfer (27,40 in chips) Seat 5: mnypkr (90,25 in chips) Seat 6: sdboy182 (95,25 in chips) Seat 7: Lisa87 (107,70 in chips) Seat 8: Valentine BB (81,40 in chips) Seat 9: notyet (76,80 in chips) sdboy182: posts small blind $0,50 Lisa87: posts big blind $1 Dealt to Lisa87 [ Qd Qc ] Valentine BB: folds notyet: folds Gazzman: raises to $3,50 cjmac44: calls iwasIANu: calls cubansurfer: folds mnypkr: folds sdboy182: folds Lisa87: calls *** FLOP *** [ Tc, 8d, Td ] Lisa87: checks Gazzman: checks cjmac44: checks iwasIANu: bets $9 Lisa87: calls Gazzman: folds cjmac44: folds *** TURN *** [ 5s ] Lisa87: bets $5,20 iwasIANu: calls *** RIVER *** [ Jh ] Lisa87: bets $10 iwasIANu: folds Lisa87: returns uncalled bet $10 *** SHOW DOWN *** Lisa87 wins $40,80 Jag har lite reads på en del av spelarna.. iwasIANu spelar som en pajas, han synar nästan any2 och gazzman är en duktig spelare, som inte bluffar alltför ofta.. Vad gör jag fel i denna hand egentligen? Jag borde höja preflop, till..? 15-20? Beta ut flop/raisa? Turn/river? Vi måste väl ändå vara lite rädda för tiorna då folk kan syna raiset/raisa med ATs? Därför 3betar preflop antar jag? Citera
Joe_21 Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 Med en raise och två syn före dig måste du trebeta QQ preflop. Du vill inte ta en flop mot 3 andra spelare med en så känslig hand om du inte ska spela den för setvalue only i princip. Speciellt eftersom du sitter på BB och måste spela handen ur position. Höj till $15-16 preflop. Som spelat: Turnspelet är ganska tveksamt. Varför betar du $5? Checka eller beta mycket mer. Något i stil med $20-25 Antingen drar han eller så är du dominerad, du måste bestämma dig om du vill commita mer chips i potten. Ska du beta, gör beten större och ta betalt av sämre händer / drag. Citera
Lisa87 Postad 11 November , 2007 Författare Rapport Postad 11 November , 2007 Jag väljer att beta $5 för att se vad han gör.. Har han en halvsvag hand så synar han bara.. När han väljer att syna känns det inte som att han har tian, och det gör mitt valuebet på rivern lättare Citera
Ängeln17 Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 Så här hade jag gjort. 1. Slagit om preflopp till 15-20. 2. Som spelat hade jag definitivt höjt på flopp. 3. Som spelat betat pott på turn. Men nu gick det ju ändå så WP GG. Citera
Dead-Inside Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 Så här hade jag gjort.1. Slagit om preflopp till 15-20. 2. Som spelat hade jag definitivt höjt på flopp. 3. Som spelat betat pott på turn. Men nu gick det ju ändå så WP GG. Vet inte de ja, vi fick ut $5,20 extra förutom en jobbig floppsyn. Citera
jeneqvist Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 Din bett på turn e typ värdelös, antingen betta ordentligt eller få honom att bluffa... Citera
jonsapelle Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 höja flop är ju uruselt md så många till floppen. ditt turnbet är väl fine om man vet hur han kommer reagera, är själv inget större fan av feelerbet a la hellmuth. går att leda större med om han inte är galen nog att pusha färgdrag på turn. men iaf, trebetta 15-20 som du säger pre, du är OOP mot många spelare och att plocka upp 11bb pre är inte fel även om du uppenbarligen gärna får syn av sämre händer. Citera
jeneqvist Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 Jag väljer att beta $5 för att se vad han gör.. Har han en halvsvag hand så synar han bara.. När han väljer att syna känns det inte som att han har tian, och det gör mitt valuebet på rivern lättare foldar du mot omslag på din lilla turnbet? Citera
Ängeln17 Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 Vet inte de ja, vi fick ut $5,20 extra förutom en jobbig floppsyn. Citera
Lisa87 Postad 11 November , 2007 Författare Rapport Postad 11 November , 2007 foldar du mot omslag på din lilla turnbet? Beror på.. Men jag får väl ändå en del information om han väljer att raisa turn? Citera
Dead-Inside Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 Beror på.. Men jag får väl ändå en del information om han väljer att raisa turn? Icket, jag raisar dig gärna där med typ allt som jag skulle spelat från flopp, oavsett om det är luft eller annat. Du får ingen information alls i mina ögon, men du får en bluff att lägga sig. Inget bra spel. Citera
jeneqvist Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 Beror på.. Men jag får väl ändå en del information om han väljer att raisa turn? beror på vad då? det här är ett av de problemen med dessa infobets, du bettar för att få mer information men eftersom du inte vet om du synar eller foldar mot omslag i detta läge ger informationen inte dig ett smack. din hand är ju inte direkt bet-syn material på turn och att betta på detta sätt och folda för omslag är också kallt. vilken info får du om hans hand om han raisar turn? Personligen skulle jag slå om med allt mot detta turnspel mot en tight (weaktight) spelare. Enda vettiga anledningen till en sån turnbet torde vara att inducera bluff från en aggressiv spelare men du får ut typ samma bluffvärde av att checksyna turn med skillnaden att du då inte behöver stacka av om du e slagen... Citera
Lisa87 Postad 11 November , 2007 Författare Rapport Postad 11 November , 2007 Här är anledningen till att jag inte spelar QQ så hårt som folk på pf.nu säger att man ska.. Hand #1315011462000607: Chelsea 11462 Seat 1: dmibear (135,10 in chips) Seat 2: Gieza (141,75 in chips) Seat 3: irishmic08 (94,50 in chips) Seat 4: John Dough (137,70 in chips) Seat 5: doldim (86,60 in chips) Seat 6: MouthyOne (98,50 in chips) Seat 7: Norma Cohen (93,50 in chips) Seat 8: STAL (200,30 in chips) Seat 9: Lisa87 (129,35 in chips) dmibear: posts small blind $0,50 Gieza: posts big blind $1 Dealt to Lisa87 [ Qh Qd ] irishmic08: folds John Dough: calls doldim: calls MouthyOne: folds Norma Cohen: raises to $5,50 STAL: folds Lisa87: calls dmibear: folds Gieza: folds John Dough: calls doldim: folds *** FLOP *** [ 4h, 3c, Th ] John Dough: checks Norma Cohen: bets $14 Lisa87: raises to $40 John Dough: folds Norma Cohen: is all in Lisa87: calls *** TURN *** [ 9h ] *** RIVER *** [ 2s ] *** SHOW DOWN *** Norma Cohen wins $192 with Pair of Aces Citera
Dead-Inside Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 Här är anledningen till att jag inte spelar QQ så hårt som folk på pf.nu säger att man ska.. Hand #1315011462000607: Chelsea 11462 Seat 1: dmibear (135,10 in chips) Seat 2: Gieza (141,75 in chips) Seat 3: irishmic08 (94,50 in chips) Seat 4: John Dough (137,70 in chips) Seat 5: doldim (86,60 in chips) Seat 6: MouthyOne (98,50 in chips) Seat 7: Norma Cohen (93,50 in chips) Seat 8: STAL (200,30 in chips) Seat 9: Lisa87 (129,35 in chips) dmibear: posts small blind $0,50 Gieza: posts big blind $1 Dealt to Lisa87 [ Qh Qd ] irishmic08: folds John Dough: calls doldim: calls MouthyOne: folds Norma Cohen: raises to $5,50 STAL: folds Lisa87: calls dmibear: folds Gieza: folds John Dough: calls doldim: folds *** FLOP *** [ 4h, 3c, Th ] John Dough: checks Norma Cohen: bets $14 Lisa87: raises to $40 John Dough: folds Norma Cohen: is all in Lisa87: calls *** TURN *** [ 9h ] *** RIVER *** [ 2s ] *** SHOW DOWN *** Norma Cohen wins $192 with Pair of Aces Men alltså, 1, brukar Norma Cohen raisa 5,5 pre? 2, Vad sätter du Norma Cohen på för hand som du slår, mer än AhKh, när du raisar? JJ är den enda handen du slår, och alla händer bör gå all in på en raise efter sån preflopspel och postflop spel. Citera
brut Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 I sista handen ska du bara syna floppen. Att höja är dåligt kring EV=0 skulle jag gissa. Sedan kasta på turnen nästan alltid om han bettar. Pre beror det på readen om du ska slå om eller syna. Citera
Ängeln17 Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 I sista handen ska du bara syna floppen. Att höja är dåligt kring EV=0 skulle jag gissa. Sedan kasta på turnen nästan alltid om han bettar. Pre beror det på readen om du ska slå om eller syna. Det här får du förklara lite närmare? Hur kan det mot random Fi på NL100 vara Ev0 att höja på den floppen? Kan ju finnas massor av händer vi slår. 2, Vad sätter du Norma Cohen på för hand som du slår, mer än AhKh, när du raisar? JJ är den enda handen du slår, AK/AQ/AT/TJs/QTs/9Ts/KTs/JJ/Färgdrag/Stegdrag. Varför skulle det va fel HD på NC? Man kan ju inte bara utgå från att man med QQ e slagen på den floppen av AA/KK/TT och folda. Sen tycker jag personligen att hon skulle 3-betat preflopp men det är en annan femma. Citera
brut Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Var länge sedan jag spelade FR men tror att HD är tightare än den du skriver. Och om fi har drag så är det i praktiken inte bra att höja om man inte vill spela om stackarna vilket man nog inte ska. Oavsett detta så får man nog lika bra info (ibland lite bättre) om du synar och ser vad fi gör på turnen och vilket kort som kommer. Sedan kan man köpa ett hyggligt rödtjut för de $25 man spar. Citera
Dead-Inside Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 AhKh-AhTh/TJs??/QTs??/9Ts??/KTs??/JJ/Färgdrag/Stegdrag. Varför skulle det va fel HD på NC? Man kan ju inte bara utgå från att man med QQ e slagen på den floppen av AA/KK/TT och folda. Missade du helt att han raisar 5.5 BB ? Standardraise för typ alla spelare är 3.5-4 BB. Jag frågade också om Lisa sett mr. Cohen göra sådana preflop raises tidigare. Ju mer jag tänker på det desto mer känner jag att vi spelar för setvärde. Dessutom var det fullring, såg jag nu, vilket gör QQ till mindre nöt . Sen är det lite mindre troligt att han sitter på nån Q/J/Ts hand eftersom han raisar ur MP i fullring. Min range för honom, iom preflop, är AA-KK, kanske QQ, AhKh, AK som CBar (varför raisa bort denna?). Känns inte sådär jättestabilt oavsett att anta att vi har bäst hand här. Utan donkeyread är det svårt att addera händer till detta. Citera
_zed_ Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Man kan ju inte bara utgå från att man med QQ e slagen på den floppen av AA/KK/TT och folda. Nej, folda ska man inte göra, men heller inte skrämma iväg de händer man slår. Som spelat låter syn vettigt, men jag håller med om att man bör slå om pre. Citera
_zed_ Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Sedan kan man köpa ett hyggligt rödtjut för de $25 man spar. Den kommer bita på Ängeln! Citera
_zed_ Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Vad säger du brut om preflopp? Ska man ge Fi cred för ett monster eftersom han höjer mer än vanligt och endast syna, eller ska man höja? Citera
Ängeln17 Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Var länge sedan jag spelade FR men tror att HD är tightare än den du skriver. . Missa helt att det var FR. Rewind, delete, omformatering. Sedan kan man köpa ett hyggligt rödtjut för de $25 man spar. DÅ kan man lika gärna donera till Fi. Är väl ungefär lika roligt/gott . Missade du helt att han raisar 5.5 BB ?Standardraise för typ alla spelare är 3.5-4 BB.. Säg 4 plus 1BB för varje limpare är väl rätt normalt. Här hade vi en limpare innan så en raise till $5,5 är ju egentligen ingen större värdemätare. Men ....... Dessutom var det fullring, såg jag nu, vilket gör QQ till mindre nöt . Sen är det lite mindre troligt att han sitter på nån Q/J/Ts hand eftersom han raisar ur MP i fullring.. Se ovan. Min range för honom, iom preflop, är AA-KK, kanske QQ, AhKh, AK som CBar (varför raisa bort denna?). Känns inte sådär jättestabilt oavsett att anta att vi har bäst hand här. Utan donkeyread är det svårt att addera händer till detta. Det tror jag iofs är lite väl tajt HD för en raise i sen MP även för FR. Skulle nog lägga HDn på 99+, AQ/AQs, AJs. Såg inte/tog inte in/hissen stanna vid knäna (välj lämligt alternativ) att det va FR. Därför omvärderar jag det jag sagt innan angående raise på floppen. Och instämmer i att vi nog bara ska syna där för att se vad som händer på turn. Däremot så vidhåller jag att man på knappen ska 3-beta preflopp med QQ även i FR och vi har 1 limpare innan höjaren. Citera
brut Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Vad säger du brut om preflopp? Ska man ge Fi cred för ett monster eftersom han höjer mer än vanligt och endast syna, eller ska man höja? Höjningen ser helt normal ut ju. 3BB + antalet limpare(pratar om hand 2). Jag ser inte att vi kan dra någon som helst slutsats ur höjningen. Om vi ska höja eller inte beror ju på fis HD. (jag höjer alltid men spelar inte FR och slänger gärna in hela stacken pre också för den delen) Citera
Lisa87 Postad 12 November , 2007 Författare Rapport Postad 12 November , 2007 Förstår inte varför alla hakar upp sig på hans raise till 5,5 preflop.. Det är 2 som har limpat.. Det gör att hans raise till $5,5 är ett potraise, precis som om snubben utg skulle raisat till 3,5, vad är skillnaden? ingen imo.. Och Ja.. Spelare pottar preflop med MÅNGA händer.. låga suited con. AJs, AQs, AKs, i stort sätt 88-AA, o.s.v.. Finns VÄLDIGT många händer han kan raisa 5,5 med alltså. EDIT; vet alltså inte vad jag sätter honom på.. Hade nyss KK och gjorde som folk skriver, raisade preflop (potraise) och en slår om (pot), känner att han har AA men tänker (wtf, kan inte folda kungarna) och degar in, han blixtsynar och flippar AA.. FÖR många gånger har folk AA när jag har KK-QQ Citera
Lisa87 Postad 12 November , 2007 Författare Rapport Postad 12 November , 2007 Såhär jag ska spela? Hand #1316011299000049: Chelsea 11299 Seat 1: *spartak* (29,30 in chips) Seat 2: Lisa87 (103,20 in chips) Seat 3: ssodanger (25,85 in chips) Seat 4: Allturd St8 (138,62 in chips) Seat 5: Balco Barry (44,90 in chips) Seat 6: MI Money (12,00 in chips) Seat 7: Whamola (59,80 in chips) Seat 8: dickmc (37,55 in chips) Seat 10: pimp89 (35,35 in chips) Lisa87: posts small blind $0,50 ssodanger: posts big blind $1 Dealt to Lisa87 [ Qd Qh ] Allturd St8: folds Balco Barry: folds MI Money: raises to $3,50 Whamola: folds dickmc: folds pimp89: calls *spartak*: folds Lisa87: raises to $14 ssodanger: folds MI Money: is all in pimp89: folds Lisa87: returns uncalled bet $2 *** FLOP *** [ 6s, Tc, Td ] *** TURN *** [ Ac ] *** RIVER *** [ 3s ] *** SHOW DOWN *** MI Money wins $27,10 with Two Pairs, Aces and Tens QQ är fan min hand, står inte ens mot A7s *suck* Citera
Recommended Posts