affe2000 Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 Hoppas verkligen att du inte är seriös när du nämner alexandersson, vilken jävla pajas... Jodå. Alexandersson var en starkt bidragande orsak till att guldet kom hem. Citera
eurythmech Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 Jodå. Alexandersson var en starkt bidragande orsak till att guldet kom hem. Ja, han var en bidragande orsak till att ett lag vann Allsvenskan, såna finns det dom flesta år. Det innebär inte att spelaren håller hög internationell klass. Citera
affe2000 Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 Ja, han var en bidragande orsak till att ett lag vann Allsvenskan, såna finns det dom flesta år.Det innebär inte att spelaren håller hög internationell klass. Ok. Jag kanske blir levlad nu men jag är alltså inte särledes allvarlig. Varken med Alexandersson eller Allbäck. Trodde det framgick tydligt. Citera
eurythmech Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 Ah, my bad. "Annars vet jag inte vad jag ska tro på", var väl en ledtråd kanske =) Fast det känns som att det skulle kunna finnas folk som på allvar hävdar att Alex är årets mittfältare. Citera
affe2000 Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 Ah, my bad."Annars vet jag inte vad jag ska tro på", var väl en ledtråd kanske =) Fast det känns som att det skulle kunna finnas folk som på allvar hävdar att Alex är årets mittfältare. Fotbollsfans kan nog väldigt ofta sorteras in under kategorin "subjektiva idioter" ja. Läs bara på svenska fans. Är själv stort United-fan men varenda gång jag läser där så gråter jag. Att på allvar påstå att Evra är världens bästa vänsterback, bättre teknik är någon annan, världens bästa mittfält etc... Antar att det är likadant på andra lags sidor. Idioter är vad de är. Citera
Bluwajt Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 Borde man inte kunna ge något pris till han dansken som sprang in på plan? Måste ju vara den enskilda händelsen som påverkat landslaget mest, ur positiv bemärkelse, i år. Citera
Bluwajt Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 Fotbollsfans kan nog väldigt ofta sorteras in under kategorin "subjektiva idioter" ja. Läs bara på svenska fans. Är själv stort United-fan men varenda gång jag läser där så gråter jag. Att på allvar påstå att Evra är världens bästa vänsterback, bättre teknik är någon annan, världens bästa mittfält etc... Antar att det är likadant på andra lags sidor. Idioter är vad de är. Det e la inte så mycket att ta i ändå? När han spelar på topp tillhör han ju lätt världens främsta imo. Citera
affe2000 Postad 11 November , 2007 Rapport Postad 11 November , 2007 Det e la inte så mycket att ta i ändå? När han spelar på topp tillhör han ju lätt världens främsta imo. Alltså, det är ju inte så att han är dålig på något sätt. Jag tycker han brister lite i defensiven men han är ju klart duktig. Det är mer hur de alltid framställer honom som tveklöst bäst som jag stör mig på. Citera
Black_Jim Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Alltså, det är ju inte så att han är dålig på något sätt. Jag tycker han brister lite i defensiven men han är ju klart duktig. Det är mer hur de alltid framställer honom som tveklöst bäst som jag stör mig på. Jag tror inte att det finns någon vänsterback som är tveklöst bäst, eller ens bäst just nu. Är väl typ den enda positionen där det är svårt att välja ens vilka det står emellan till ett "drömlag". Eller har ni någon given? Citera
bandini Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Eller som brorsan brukar säga: "Linderoth har inte gjort en enda dålig landskamp. Men han har gjort 100 mediokra." Ge killen bollen. Han är en rolig historieberättare och en partykille också. Fast ett lika rörande tal som Magnus Hedmans får vi nog aldrig uppleva igen. Citera
mrghost Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Vore jäkligt kul om Allbäck skulle få guldbollen i år, men detta kommer ej att ske. Som folk nämnt tidigare så ska han få den för en lång och trogen tjänst i landslaget. Han har gjort många avgörande mål och har gjort sjukt många bra inhopp genom åren i landslaget. Detta år har som vanligt varit framträdande i både klubblag och landslag. Men så har vi ju Zlatan, mannen från en annan planet. Han kan väl göra 10 gånger mer saker med bollen än någon annan i landslaget + att han blivit en målskytt av rang. Antagligen hetaste forwarden i världen just nu. Sett över hela året tycker jag dock inte hans landslagspel hållit klassen för guldbollen. Sen kommer Zlatan få priset säkert 1, 2 kanske 3 gånger till i sin karriär om han får vara hel. Därmed tycker jag priset ska gå till Tobias Linderoth finns ingen som är så avgörande för landslaget och klubblag¨på sin position. Han är en dammsugare av yttersta klass och rensar allt som kommer i hans väg. Så många år han kommit i skymundan och utan han skulle svenska backlinjen fallit samman.(ville inte tänka hur det går på lördag). Hade han bara varit lite bättre offensivt så skulle jag gett han det omeldelbart. Men detta är Zlatans kväll och han drar hem två priser till 90% säkerhet. Citera
Black_Jim Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Vore jäkligt kul om Allbäck skulle få guldbollen i år, men detta kommer ej att ske. Som folk nämnt tidigare så ska han få den för en lång och trogen tjänst i landslaget. Han har gjort många avgörande mål och har gjort sjukt många bra inhopp genom åren i landslaget. Detta år har som vanligt varit framträdande i både klubblag och landslag. Detta är väl ändå väldigt irrelevant? Citera
bananuz Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Bosse Petersson svarade i Sportbladet idag att han tyckte Alexandersson skulle få den för att "han är svensk mästare och väldigt pålitlig i landslaget" Nån som tycker så borde fanimej aldrig mer få tycka till om fotboll i tv, nånsin. Citera
hampulito Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Borde man inte kunna ge något pris till han dansken som sprang in på plan? Måste ju vara den enskilda händelsen som påverkat landslaget mest, ur positiv bemärkelse, i år. Så du tror att straffen hade bränts? Citera
eurythmech Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Så du tror att straffen hade bränts? Säg att man sätter straffen 2/3, då kostade idioten Danmark 1/3 poäng, samt gav Sverige 2/3 poäng, dvs 1 pluspoäng netto på Danmark. Det är jävligt mycket av en individ på en match. Man ska väl iofs väga in sannolikheten att någon annan hade gjort samma sak i händelse av att den här killen inte gjorde det. Citera
hampulito Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Säg att man sätter straffen 2/3, då kostade idioten Danmark 1/3 poäng, samt gav Sverige 2/3 poäng, dvs 1 pluspoäng netto på Danmark.Det är jävligt mycket av en individ på en match. Man ska väl iofs väga in sannolikheten att någon annan hade gjort samma sak i händelse av att den här killen inte gjorde det. Jag skulle nog säga att sannolikheten för att en straff går in är betydligt högre än 66.7% Citera
Tazman Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Allt annat en Zlatan som vinnare är ett skämt. Tittar man fotbollsmässigt finns det ingen konkurent. Sen om man gillar honom eller inte är en annan sak. Att Bosse pettersson tyckte alexandersson bevisar bara hur dum i huvudet den människan är. Citera
jon2 Postad 12 November , 2007 Författare Rapport Postad 12 November , 2007 Sådärja var det ngn som bettade på zlatan som vinnare? Citera
AdslVerbe Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Jag skulle nog säga att sannolikheten för att en straff går in är betydligt högre än 66.7% Högst 50/50 med dom förutsättningarna. Citera
eurythmech Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Jag skulle nog säga att sannolikheten för att en straff går in är betydligt högre än 66.7% Mmm, okej. Säg 75%, då får vi 0.25 poäng från Danmark och 0.5 poäng till Sverige. Citera
Bluwajt Postad 13 November , 2007 Rapport Postad 13 November , 2007 Mmm, okej. Säg 75%, då får vi 0.25 poäng från Danmark och 0.5 poäng till Sverige. Tror aldrig han hade satt den 3/4, tror mer på flip max som AdslVerbe skriver. Btw var det Ljungberg som skulle slå den va? Värt att notera är ju att han darrat i liknande viktiga lägen tidigare. Tänker främst på straffen mot Holland (ribba-målvakt-in) som knappast var vidare väl slagen. Citera
Recommended Posts