Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad jag har förstått så ska det ta lite tid när man först sätter på det om man har många händer och motståndare som ska rateas? Och att programmet kan verka vara låst eller svarar inte under den här tiden. Nu är det så att programmet har varit svarar inte i nästan en timma så jag undrar, hur lång tid kan det ta ? Så överdrivet många händer va det inte :S bara nära 9 000.

mvh

Postad

De gångerna som jag använde autoratingen så tryckte jag på ikonen örnen i PT med alla fönster stängda. Då ska det inte ta lång tid, men jag vet inte om autorating säger mig så mkt. Har aldrig använt det i spelet utan jag tittar på statsen och sedan avgör man bästa beslut.

Postad

Det brukar ta rätt lång tid för mig, men jag har nog ca 50k CG-händer i min databas (inte heller särskilt mkt). Men för mig brukar det inte vara "svarar ej" utan det händer lite grejer i fönstret (en lista fylls på med varje spelare som får en ny rating).

Men tror inte det är jättemkt att oroa sig för.

Hur som helst, mitt tips är följande: Gör autorating, compacting the database och annat som innebär behandling av hela datamängden när du inte ska använda datorn på ett bra tag. Jag brukar göra det när jag ska gå och lägga mig. Bara att lämna datorn över natten. Om den fortfarande inte svarar när man vaknar så e de dags att oroa sig.

Postad
Det brukar ta rätt lång tid för mig, men jag har nog ca 50k CG-händer i min databas (inte heller särskilt mkt). Men för mig brukar det inte vara "svarar ej" utan det händer lite grejer i fönstret (en lista fylls på med varje spelare som får en ny rating).

Men tror inte det är jättemkt att oroa sig för.

Hur som helst, mitt tips är följande: Gör autorating, compacting the database och annat som innebär behandling av hela datamängden när du inte ska använda datorn på ett bra tag. Jag brukar göra det när jag ska gå och lägga mig. Bara att lämna datorn över natten. Om den fortfarande inte svarar när man vaknar så e de dags att oroa sig.

Ungef'r samam