Dead-Inside Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Måste alla kommentera samma inlägg när nån donkat sig?! Börjar bli lite väl mycket sånt på pf... /SK Kan ta det Citera
dedu Postad 10 November , 2007 Rapport Postad 10 November , 2007 Det verkar vara många som vill reraisa handen preflop ? Jag vet inte om jag gillar reraise preflop med 99 i det läget (iaf inte på lägre nivåer där blindstölder är sällsyntare), synar fi CB på flopp så tycker jag det blir det väldigt jobbigt att spela vidare på turn i en stor pott utan position. Dessutom så överspelar man väl sin hand ganska mkt (?), är väl nästan bättre att göra det med xx? Eller är jag fel ute...? Citera
Thorn- Postad 16 November , 2007 Rapport Postad 16 November , 2007 Det verkar vara många som vill reraisa handen preflop ? Jag vet inte om jag gillar reraise preflop med 99 i det läget (iaf inte på lägre nivåer där blindstölder är sällsyntare), synar fi CB på flopp så tycker jag det blir det väldigt jobbigt att spela vidare på turn i en stor pott utan position. Dessutom så överspelar man väl sin hand ganska mkt (?), är väl nästan bättre att göra det med xx? Eller är jag fel ute...? Herregud, det finns många som öppnar 50% av sina händer från knapp. 99 är typ top 5% av händerna och därför slår den hans range med hästlängder. När man har bäst han vill man även ha initiativet i potten, speciellt ur position och därför måste man reraisa preflop. Bet på alla floppar utom sådana med tre broadwaykort, synar han ger man upp om han inte har ett uppenbart drag. Citera
Skumdum Postad 16 November , 2007 Rapport Postad 16 November , 2007 (iaf inte på lägre nivåer där blindstölder är sällsyntare) Herregud, det finns många som öppnar 50% av sina händer från knapp. 99 är typ top 5% av händerna och därför slår den hans range med hästlängder. Läs igenom vad han skriver först... Citera
Thorn- Postad 16 November , 2007 Rapport Postad 16 November , 2007 Läs igenom vad han skriver först... han har fel... Citera
16and25 Postad 19 November , 2007 Rapport Postad 19 November , 2007 Han/Det/Hon måste satt dig på par mellan 7-Q och vill skrämmas känns det som. Jag skulle inte släppt 99 där. Citera
Skumdum Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 han har fel... Så du menar att blindstölder inte är sällsyntare på lägre nivåer? Citera
Tottyville Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Ja det är väl givet, bättre att folda preflop än att folda på rivern. Du sparar ju en massa pengar. Jag brukar spela likadant, folda mina pp pre om jag inte får set på floppen. loooooool. tänkte skriva samma sak. bra skrivet. Citera
Tottyville Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 skulle foldat när han reraisa på floppen skulle satt han på set Bra read! Omslag på floppen = set = instafold. Wp WP! Citera
Swedboltfan Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 Låt mig börja med att säga $1 NL är inte vad jag spelar till vardags, eller helg för den delen, Men situation kommer igen ifrån även andra limits. Först måste vi bestämma oss PF om 9-9 är kanon eller inte. själv tycker jag den är bra att baka in i gruppen händer som man kan göra 3 bet to go med. plus att jag hatar limping. Preflop jag hadde reraisat 99 leder mot en normal TAG med häst längder plus vi ger oss chansen att se om han har sin hand eller om han aer ute for att bluff till sig blindsen. plus the factum att vi spelar handen i fortsättningen utom position vi måste försöka ge sken utav att vi faktiskt har vad vi faktiskt har. FLOP: kanon flop skicka in 2/3-3/4 utav potten i öppningsbet o se vad som händer ( han betar 4 preflop vi reraisar honom 5 och om han synar borde de vara 18 i potten) så bet pa 12-15 o se vad som händer stöldförsöken har i det fallet normalt sett lagt seg. Personligen tycker jag då spelade dig själv in i ett hörn av svaghet redan preflop lite för mycket call om man säger så. jämför hur spelet gick i exemplet till flop rundan hadde gått. 3.5 syn 5 bet 12 syn total 20.50 jämfört mot 5 höjning preflop (8.50) 12 höjning på floppen samma keramik har åkt in med jämför skillnaden i styrka på hand som vi visat. det är min höjningen på floppen personligen skickar jag in ett par stycken chips till gör det 14 eller så. största skillnaden ligger i att trots att vi har en klart över medel start hand så fick vi aldrig chansen att visa styrka på det sätt som OP visar i exemplet. Så i mitt tycke anser jag att när vi bara synar preflop från lilla mörken så sätter vi oss i en position där vi aldrig ger oss chansen att få reda på var vi står någonstans i handen. Citera
Swedboltfan Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 Det verkar vara många som vill reraisa handen preflop ? Jag vet inte om jag gillar reraise preflop med 99 i det läget (iaf inte på lägre nivåer där blindstölder är sällsyntare), synar fi CB på flopp så tycker jag det blir det väldigt jobbigt att spela vidare på turn i en stor pott utan position. Dessutom så överspelar man väl sin hand ganska mkt (?), är väl nästan bättre att göra det med xx? Eller är jag fel ute...? Vi överspelar inte handen med preflop höjning. jämför hur mycket keramik som kommer att åka in tills har cbetat floppen i princip samma keramik som vårt donk bet på floppen o våra syn, och om vårt försök att försvara mörken o cbet på floppen fortfarande inte har skakat av oss knappen så är vi i en ganska bra position för samma keramik att veta att vi förmodligen är slagen. Väldigt jobbig o spela vidare, visst det är tungt med 9-9 om fi kommer över toppen på oss på floppen efter vårt reraise preflop, cbet 3/4 pot på floppen o som svar skickar han in ett ton keramik i det läget känns 9-9 ganska billigt o vi kan förmodligen lägga oss om han skickar in en stor reraise på floppen. Citera
Swedboltfan Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 han har fel... Blindsteals förekommer även på riktigt låga nivåer. en normal TAG som har hyfsad read på dom som sitter i blindsen kommer nog att försöka med att knycka mörkarna på typ 1/3 utav alla händer han får. Citera
Recommended Posts