Gå till innehåll

nabbes666 @ When im on the grind...


don_sebbe

Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

legendar, det räcker med att han svarar med lite grubbel kvar i huvudet.. grubblar du medan du lägger ut ett svar så innebär det att svaret är inte solklart och då kan det ge utslag.

 

Han kanske kom fram till att det var rätt svar, men han velade för mycket inombords medan.

 

Frågor som är luddiga ger alltid luddiga svar på lögndetektorer, typ stooor skillnad mellan "Heter du Arne?" "Ja." "Är din mormors födelsedag i september?" (du funderar, du har ju kanske inte en blekaste, men du tror det är nån gång på hösten så då kanske du svarar ja/nej beroende på vad du chansar på)

 

Kasst exempel, men om du måste grubbla på en fråga så kanske du tar det svar du tror mest på, men det ser ändå jävligt osäkert ut på "pappret" (hos lögndetektorn) om du var tvungen resonera dig fram till det.

 

Hur vet du allt detta? Antar det bara är din gissning och då är den lika bra som min. Tror inte det är så osäkert att om man måste fundera i 10 sek visar den genast LÖGN, känns rimligt att om den ger svagt utslag frågas frågan igen och då borde svaret kännas mer definitivt. Skulle va kul om någon som faktiskt kunde något i ämnet skulle svara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var en snubbe i typ första programmet som tog sig till sista frågan:

"Är din fru den bästa älskarinnan du haft?" (typ så var frågan formulerad)

-Ja det är hon

*********FALSKT***********

 

0.5Mkr frågan :lol:

 

Bara jag som tyckte den killen påmminde jävligt mycket om Ken Léenard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Givetvis fungerar inte lögndetektorn 100%. Pinsamt när folk åker när man förstår att dom säger sanningen.

 

Måste vara en bra egenskap att kunna förstå när någon talar sanning eller inte bara genom att lyssna på den. Har säkert hjälpt dig i livet en hel del kan jag tänka mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

roligast var ju när hon skabbkatt-tjejen fick frågan om hon legat med sin väninnas pappa och mamman verkligen KASTAR sig på knappen...samtidigt som hon säger att det var skönt att slippa frågan:mrgreen:

 

eller när "Thor" SA TILL dom att trycka på knappen på frågan "gillar du dina halvsyskon?" :-D då kan han ju likagärna säga, lolol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

roligast var ju när hon skabbkatt-tjejen fick frågan om hon legat med sin väninnas pappa och mamman verkligen KASTAR sig på knappen...samtidigt som hon säger att det var skönt att slippa frågan:mrgreen:

 

eller när "Thor" SA TILL dom att trycka på knappen på frågan "gillar du dina halvsyskon?" :-D då kan han ju likagärna säga, lolol

 

 

Ja morsan ville verkligen inte veta :) Men grejen med Thor kan ju också ha varit att han visste med sig att han tvekat på den frågan och därför var osäker på vad detektorn registrerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.youtube.com/watch?v=FzZWqYWhdQw&eurl=http://www.idiot.se/?s=Truth

 

Checka den

 

Så jävla elakt när dom frågar samma fråga två gånger typ..

 

Såg den där förut. Allvarligt knarkad sak i stolen.

 

Hur som helst. Polygraphtests är ju inte 100% accurate även när du tror på maskinen. Men jag menar ju mindre du tror på den ju lättare har du att "lura" den eftersom du helt enkelt inte är oroad över att ljuga. Var väl med på High Chaparall/annat program med Filip & Fredrik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

legendar, det FAKTUM att man kan SLÅ maskinen med träning säger väl hur accurate den är, en lögndetektor har ingen bäring i domstol heller.

 

edit: läser du länken så framgår det direkt hur lätt det är. Direkt en irrelevant fråga kommer så kan du spöka till dina svar genom att rycka dig i punghåret om du har klippt hål på din jeansficka...(irrelevant fråga= vad heter du)

 

 

DE kommer använda dessa frågor som kontrollfrågor mot de allvarliga frågorna som t.ex.. har du någonsin stulit från din arbetsgivare varpå du kommer att förmodligen vara betydligt mer stressad över att svara på det jämfört med ditt namn..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

legendar, det FAKTUM att man kan SLÅ maskinen med träning säger väl hur accurate den är, en lögndetektor har ingen bäring i domstol heller.

 

edit: läser du länken så framgår det direkt hur lätt det är. Direkt en irrelevant fråga kommer så kan du spöka till dina svar genom att rycka dig i punghåret om du har klippt hål på din jeansficka...(irrelevant fråga= vad heter du)

 

 

DE kommer använda dessa frågor som kontrollfrågor mot de allvarliga frågorna som t.ex.. har du någonsin stulit från din arbetsgivare varpå du kommer att förmodligen vara betydligt mer stressad över att svara på det jämfört med ditt namn..

 

Sa aldrig att man inte kunde slå maskinen, det är fakta. Blev förvånad över din extraordinära förmåga att kunna SE en lögn när den berättas för dig. Och påstår du att det är _lätt_ att lära sig att lura en lögndetektor så är du efterbliven, men bevisa mig gärna fel genom att lära dig det på nån dag eller vecka om du så vill. Det är helt klart möjligt men det är nog också svårare än vad du verkar tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur osmakligt kommer inte frågan som nästa deltagare får svara på då.. "Har du någon gång haft sexuella fantasier om din mamma?" Helt sinnessjukt osmakligt.. Hur långt sträcker sig frågorna egentligen?

 

Hur många har det? Jag skulle inte banga på att få den frågan, eftersom svaret e sjukt jävla enkelt! Så det är som en gratisfråga enligt mig =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sadisten i mig får orgasm när ajg ser det här programmet

 

Men ändå lol på det där programmet eftersom det är väldigt enkelt att slå ett lögndetektortest.

 

Och det vet du pga? Fått intrycket av att det ska vara ganska jävla svårt att slå ett riktigt lögndetektortest. Om du nu kan styra svettningar, puls osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...