Gå till innehåll

nabbes666 @ When im on the grind...


don_sebbe

Recommended Posts

Börjar med att hålla med om att jag kanske borde syna med JJ. Var riktigt sugen när jag spelade och väntade tills sista sekunden innan jag foldade. Anledningen till varför jag inte hjältesynar här är för att jag är lite för synig av mig på river och betalar av ganska enkelt i vissa lägen. Försöker balansera mina hjältesyner med "bra" folds. Men som ni båda säger borde jag i just denna handen kanske syna.

 

 

Till spelet ikväll då. Detta var den sjukaste sessionen jag någonsin spelat. Fold fanns inte på kartan. Fi stackade av med det ena och det andra och synade glatt 20bb pre med 96s. Underbart tänker ni. Inte om man som jag just då fick hela veckans motrigg på samma gång. Smack sa det och så hade jag tappat 14 tusen. Helt sjukt var det men jag orkar inte gnälla och posta massa bad beats, blir bara tråkigt och ingen vill endå läsa dem. Men tro mig har aldrig åkt på så mycket sjuka saker på en gång som ikväll/natt. Beatsen haglade verkligen ner på mig.

 

Men som tur var så stackade folk av ganska, nej väldigt enkelt och efter att ha grindat i 5 timmar så var jag tillbaka på + - 0. Slutade till och med 1 tusen + idag.

 

Här är en hand som visar hur det såg ut inatt på SvS.

 

BossMedia Game #514644800: Table Gwen Turbo 10 - $10.00/$20.00 - No Limit Hold'em - 02:46:42 - 2007/11/24

Seat 1: nabbes666 ($5175.57)

Seat 2: rekless ($630.00)

Seat 3: mr miagi ($5972.94)

Seat 4: mannbrink ($2575.00)

Seat 5: cajo-sce ($420.00)

cajo-sce posts the small blind of $10.00

nabbes666 posts the big blind of $20.00

mannbrink is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to nabbes666 Ace of ClubsKing of Diamonds

mr miagi calls $20.00

mannbrink folds

cajo-sce raises $100.00

nabbes666 raises $400.00

mr miagi calls $400.00

cajo-sce calls $400.00

*** FLOP *** 9 of Spades3 of Diamonds8 of Hearts

cajo-sce checks

nabbes666 checks

mr miagi checks

*** TURN *** 9 of Spades3 of Diamonds8 of Hearts3 of Clubs

cajo-sce checks

nabbes666 bets $20.00

mr miagi raises $120.00

cajo-sce folds

nabbes666 calls $120.00

*** RIVER *** 9 of Spades3 of Diamonds8 of Hearts3 of Clubs7 of Hearts

nabbes666 checks

mr miagi checks

*** SUMMARY ***

Total pot $1425.00 | Rake $15.00

Board: 9 of Spades3 of Diamonds8 of Hearts3 of Clubs7 of Hearts

nabbes666 won ($0.00), showed Ace of ClubsKing of Diamonds

rekless won ($0.00), showed [ER ER]

mr miagi won ($1425.00), showed 9 of Clubs6 of Clubs

mannbrink won ($0.00), mucks

cajo-sce won ($0.00), mucks

 

Sexig syn av mr miagi preflop där. Men cajo-sce fold med 20kr kvar i stacken måste vara ännu snyggare. :mrgreen:

 

 

Puss och godnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har spelat några händer nu och ligger strax under 5 tusen +. Inga intressanta händer utan jag har mest grindit mig upp.

 

Lördag och fest? Nej, jag har blivit världens största poker torsk och sitter hellre hemma på en lördag och jagar värde av fulla löne fiskar. Måste fan ta tag i mitt liv snart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat ganska mycket idag och det började ju bra men sen droppade jag som vanligt ner till några tusen back. Var ganska kall då och hade oflyt i någon stor och några semi-stora potterna. Som vanligt stackar folk av med lite vad som helst så trots mitt tråkiga kortflyt så slutar jag kvällen upp med typ 10 tusen.

 

 

Puss och godnatt. Postar en hand imorgon om jag hittar någon.

 

 

Edit: Hittade en fisk på 25/50 som jag hamnade HU med. Hade inget riktigt flyt med korten så dagen slutar 9 tusen + istället men jag är nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit ganska less på pokern idag och igår. Ligger ca 3.000+ två senaste dagarna. Har lite funderingar på två händer.

 

 

Hur bra/dåligt är händerna spelade? Har en slaskig image på båda borden.

 

Hand 1. Fi är LAG och är semi dålig. Hans stats ligger på 45/21. Har en note där det står att han spelar drag hårt.

 

BossMedia Game #518641650: Table Gwen Turbo 8 - $10.00/$20.00 - No Limit Hold'em - 22:55:37 - 2007/12/27

Seat 1: WillEm ($8140.31)

Seat 2: B&S ($3880.00)

Seat 3: gummianka1 ($2583.11)

Seat 4: nabbes666 ($7386.48)

Seat 5: köllix ($252.52)

nabbes666 posts the big blind of $20.00

gummianka1 posts the small blind of $10.00

B&S is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to nabbes666 King of ClubsKing of Hearts

köllix folds

WillEm raises $80.00

B&S folds

gummianka1 folds

nabbes666 raises $280.00

WillEm calls $280.00

*** FLOP *** 4 of Hearts2 of SpadesJack of Spades

nabbes666 bets $485.00

WillEm raises $1530.00

nabbes666 calls $1530.00

*** TURN *** 4 of Hearts2 of SpadesJack of Spades6 of Hearts

nabbes666 checks

WillEm bets $2620.00

nabbes666 goes all-in with $5576.48

 

 

Hand 2. Guybrush och jag har spelat en del. Han är TAG och duktig. Har trebettat en del på bordet och han kan floata light på mina trebetts postflop.

 

BossMedia Game #517450416: Table Gwen 6 - $10.00/$20.00 - No Limit Hold'em - 21:07:08 - 2007/12/26

Seat 1: Ã…siss ($5859.47)

Seat 2: olas ($0.00)

Seat 3: Carpediem. ($735.29)

Seat 4: Guybrush ($6923.19)

Seat 5: nabbes666 ($4760.97)

Ã…siss posts the big blind of $20.00

nabbes666 posts the small blind of $10.00

Guybrush is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to nabbes666 Ace of SpadesAce of Diamonds

Carpediem. folds

Guybrush raises $80.00

nabbes666 raises $300.00

Ã…siss folds

Guybrush calls $300.00

*** FLOP *** 6 of Clubs5 of DiamondsKing of Diamonds

nabbes666 bets $500.00

Guybrush calls $500.00

*** TURN *** 6 of Clubs5 of DiamondsKing of Diamonds7 of Hearts

nabbes666 checks

Guybrush bets $1200.00

nabbes666 raises $3160.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda ser schyssta ut tycker jag, speciellt hand 2! Mot Guybrush e de standard;-) han e bra och jobbig!

 

Har du en read på att killen i hand 1 spelar drag hårt så e de ju klockrent! Visst man är slagen ibland men ja tycker de e svårt att folda å då e ju checkrejs allin de bästa tror ja...

 

Lycka till på borden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar ju lite lägre nivå så jag kanske inte hänger med på allt levlande - men vad sätter du honom på i hand 2? Vilka händer som du slår synar han dig med? Jag antar att du har en ganska lös och aggresiv spelstil, men vilka sämre händer spelar du så här med?

 

Hand 1 är väl readen som avgör, och mot en Fi så som du beskriver honom borde väl crai vara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

_zed_

Jag spelar ju lite lägre nivå så jag kanske inte hänger med på allt levlande - men vad sätter du honom på i hand 2? Vilka händer som du slår synar han dig med?

 

Man slår ju inte endast om för värde... Ganska ofta slår man ju om för man vill få ner potten på just den gatan.

 

Sen vill jag passa på att säga att din DB är mycket intressant att följa don sebbe! Mycket pga av att du skriver ut dina egna tankar funderingar och reads om handen och inte bara postar en HH.

 

Keep up the good work and don't let the dagbok dö! (som de flesta gör efter några bad beats... eller swings)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man slår ju inte endast om för värde... Ganska ofta slår man ju om för man vill få ner potten på just den gatan.

 

Självklart, men det gör man väl för att det finns många kort man inte vill se på river och man är ganska säker på att man leder, och det var väl lite det jag undrade över i handen. Jag säger inte att det är fel spelat utan undrar mer vilka tankar som ligger bakom spelet, mest för att jag vill utvecklas själv. Du får gärna tillföra något här också Tottyville.

 

 

Sen vill jag passa på att säga att din DB är mycket intressant att följa don sebbe! Mycket pga av att du skriver ut dina egna tankar funderingar och reads om handen och inte bara postar en HH.

 

Keep up the good work and don't let the dagbok dö! (som de flesta gör efter några bad beats... eller swings)

 

 

Jag håller med till fullo!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad jag tycker om hand två, i och med din raise-size så är du tvingad att syna ställ med AA där, samtidigt som de kommer svida grymt mycket då de enda i hans range du lär slå är AK/färgdrag, som det inte ens är säkert han alltid ställer här.

 

Men samtidigt vet jag inte riktigt vad ett bättre alternativ är. I så fall ska du checksyna och checksyna river (oavsett kort).

 

Hand 1 ser bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda ser schyssta ut tycker jag, speciellt hand 2! Mot Guybrush e de standard;-) han e bra och jobbig!

 

Har du en read på att killen i hand 1 spelar drag hårt så e de ju klockrent! Visst man är slagen ibland men ja tycker de e svårt att folda å då e ju checkrejs allin de bästa tror ja...

 

Lycka till på borden!

 

Guybrush? Standard att floata in hålpipan också :lol:

 

Jag spelar ju lite lägre nivå så jag kanske inte hänger med på allt levlande - men vad sätter du honom på i hand 2? Vilka händer som du slår synar han dig med? Jag antar att du har en ganska lös och aggresiv spelstil, men vilka sämre händer spelar du så här med?

 

Hand 1 är väl readen som avgör, och mot en Fi så som du beskriver honom borde väl crai vara bra.

 

I hand två leder jag nog oftast mot Fi´s range. Han är oftast "tom" med ett drag eller semi-tom med en hand som 88-QQ, K10s,KJs,KQs,AK. Får inte ut mer värde av dessa händer på river(förutom AK) så då kan jag lika väl slå om på turn och ta betalt för alla drag. Ibland har han mig slagen här men jag tror som sagt att jag oftast leder på turn. Synpunkter?

 

Vet inte vad jag tycker om hand två, i och med din raise-size så är du tvingad att syna ställ med AA där, samtidigt som de kommer svida grymt mycket då de enda i hans range du lär slå är AK/färgdrag, som det inte ens är säkert han alltid ställer här.

 

Men samtidigt vet jag inte riktigt vad ett bättre alternativ är. I så fall ska du checksyna och checksyna river (oavsett kort).

 

Hand 1 ser bra ut.

 

 

Att checksyna turn och river är också ett alternativ precis som att bet-folda men om jag synar turn här har jag investerat ungefär 45% av min stack och då känns det lite tråkigt att folda river vid en push då typ halva leken är scarecard. Om jag raisar turn finns det ingen återvändo så min raise-size tycker jag inte det är något fel på.

 

Jag är osäker på vad som är bästa linjen vid båda händerna det var därför jag postade dem här. Kommer posta händerna i handanalys forumet då det inte känns som om vi kom någon vart här. Men vill endå tacka för att ni postade. Det är kommentarer som Tottytville's som gör att man vill fortsätta med dagboken :heart:

 

 

Edit. Slutade tillslut 7 tusen + igår.

 

Här är resultaten från båda händerna. Struntar i att posta den någon annan stans för det känns inte som att min linje inte är helt fel.

 

Hand 1

 

WillEm bets $2620.00

nabbes666 goes all-in with $5576.48

WillEm calls $5576.48

*** RIVER *** [4h 2s Js 6h] [Ts]

*** SUMMARY ***

Total pot $14767.96 | Rake $15.00

Board: [4h 2s Js 6h Ts]

WillEm won ($14767.96), showed [4c 4d]

B&S won ($0.00), mucks

gummianka1 won ($0.00), mucks

nabbes666 won ($0.00), showed [Kc Kh]

köllix won ($0.00), mucks

 

Hand 2

 

nabbes666 raises $3160.00

Guybrush raises $5120.00

nabbes666 goes all-in with $3960.97

*** RIVER *** [6c 5d Kd 7h] [3s]

*** SUMMARY ***

Total pot $9526.94 | Rake $15.00

Board: [6c 5d Kd 7h 3s]

Ã…siss won ($0.00), mucks

olas won ($0.00), showed [ER ER]

Carpediem. won ($0.00), mucks

Guybrush won ($9526.94), showed [9c 8c]

nabbes666 won ($0.00), showed [As Ad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mannen, bästa dagboken evah! Har lirat lite mot dig du är lätt bäst/svårast att möta både på 10/20 och 7,5/15! Damer och herrar här har vi Sveriges nästa Dan Glimne in the makeing! Hands down, Peace!

 

HAha ska det vara en komplimang? Nästa Dan Glimne är han ju knappast, skulle inte vilja kalla don sebbe för tight ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow wow wow. Ligger 15 tusen back. Låg 20 tusen back som mest. Började med att åka på två sjukliga beats och en cooler. Sen gör jag en syn som åker in på topp-5 listan över dåliga syns någonsin mot Guybrush. Efter det gör jag en bluff som åker in på plats 1 på listan över sämsta bluffarna jag någonsin har gjort.

 

Orkar inte posta några bad beats som sagt för det är bara tråkigt att läsa. Kan posta min syn men bluffen vågar jag inte posta för den är så äckig så jag skäms över den.

 

BossMedia Game #519628883: Table Gwen 13 - $10.00/$20.00 - No Limit Hold'em - 22:47:05 - 2007/12/28

Seat 2: nabbes666 ($4018.76)

Seat 3: lucky20 ($3150.41)

Seat 4: Guybrush ($5493.69)

Seat 5: Pirjo ($778.80)

Pirjo posts the small blind of $10.00

nabbes666 posts the big blind of $20.00

Guybrush is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to nabbes666 King of ClubsKing of Hearts

lucky20 folds

Guybrush raises $80.00

Pirjo folds

nabbes666 raises $300.00

Guybrush calls $300.00

*** FLOP *** 8 of Clubs2 of Clubs10 of Hearts

nabbes666 bets $555.00

Guybrush calls $555.00

*** TURN *** 8 of Clubs2 of Clubs10 of Hearts6 of Diamonds

nabbes666 bets $1350.00

Guybrush calls $1350.00

*** RIVER *** 8 of Clubs2 of Clubs10 of Hearts6 of DiamondsAce of Hearts

nabbes666 checks

Guybrush goes all-in with $3288.69

nabbes666 goes all-in with $1813.76

*** SUMMARY ***

Total pot $8032.52 | Rake $15.00

Board: 8 of Clubs2 of Clubs10 of Hearts6 of DiamondsAce of Hearts

nabbes666 won ($0.00), showed King of ClubsKing of Hearts

lucky20 won ($0.00), mucks

Guybrush won ($8032.52), showed 10 of SpadesAce of Clubs

Pirjo won ($0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAha ska det vara en komplimang? Nästa Dan Glimne är han ju knappast, skulle inte vilja kalla don sebbe för tight ;)

 

Vad vet du?? Glimne hade ÄTIT dig, din ><|||*>!

Kan dock vara redo att hålla med, så jag ändrar mig till Sveriges Doyle Brunson in the making!!

 

over and out mother-f***ers!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer i kören Nabbes. Bra och intressant dagbok. Ska fila lite på hjärnverksamheten så kanske jag kan droppa någon analys då o då.

 

Det hade varit kul om du gjorde det. Minns när jag aktade mig för dig på 5-10 och du tog alla mina pengar :oops:

 

Vad vet du?? Glimne hade ÄTIT dig, din ><|||*>!

Kan dock vara redo att hålla med, så jag ändrar mig till Sveriges Doyle Brunson in the making!!

 

over and out mother-f***ers!

 

Jag är nog nordens största fisk :) Men tack endå sötis :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är helt yr i skallen. Försöker grinda lite efter att ha ätit och läst lite på forumet. Första som händer. Cooler, cooler, cooler, cooler, cooler. Sjukt tråkigt, avslutade nu med KK mot AA. Jag är våldtagen av Svenska spel. Riggen skrattar mig i ansiktet. Detta kan vara min tyngsta dag någonsin som pokerspelare.

Självförtroendet är kört i botten och jag vill bara försvinna. 23 tusen back slutar jag idag. Rullen är misshandlad, jag är mentalt misshandlad och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Kommer det fortsätta imorgon, i övermorgon, i en vecka, en månad? Har jag bara haft tur under min tid som pokerspelare. Jag vet vad ni tänker, "Herregud han backar en dag, fortsätt spela och sluta gnäll". Jag brukar tänka detsamma när jag läser om folk som gnäller när dem backar en dag och snackar om downswing men jag känner mig tunn. Kommer inte ge upp utan fortsätta att spela. Men det känns avlägset just nu det med pokern. Har ingen lust med det längre. Så sjukt mentalt påfrestande det här. Fan helvetes jävla helvete.

Borde kanske spärra SvS en vecka? Har gjort det innan för att få tillbaka suget. Mitt mål är att leva på poker, kanske ha ett deltidsjobb för den sociala biten men jag vill få mina pengar från pokern. Vill kunna ha friheten att gå upp när jag vill och jobba när jag vill. Vill inte vara bunden och knega 8-9 timmar per dag för att kunna betala hyra, dricka på helgerna och resa på nån charter en gång om året. Vill ha det där lilla extra som jag tror pokern kan ge. Efter en sån här dag känns det mesta avlägset.

 

Sjukt skönt att få skriva av sig här. Kommer inte spärra mitt konto men kommer nog att gå ner till 7.5/15 där det känns som jag har mer värde och endast spela 10/20 borden när jag känner att jag har bra självförtroende och hittar lätta bord. Ska kolla på dexter nu, tack till alla som skriver här, ger kommentarer och stöttar mig.

 

//Eran Nabbes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena..

Jobbigt det där att torska stora summor, jag lirade på svenska spel tills Juli.

Jag hade innan det spelat upp min bankrulle till ungefär 200k men så kom juli månad konstant otur förlora 100k den månaden, hade då spelat 10/20krs 3 månader.

Den månaden var så sjuk att jag bytte sajt å sen dess har det bara gått uppför, har satt in typ 20-30k 3 gånger på svs å testat men kan verkligen inte vinna där längre har nog aldrig blivit så knullad av badbeats på nån sajt som svs.

Jag hade som tur dagsgräns annars skulle jag nog bustat den månaden.

Så mitt råd byt sajt om det forsätter för det slutar fan aldrig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet precis hur du känner, vänta till du fått sova ut så känns det bättre. Ta paus i iaf 2-3dagar? Gör ngt kul..!! Ta med en kompis ut för en bajsfylla eller dylikt. Du vet att du är vinnande, men spela inte så länge du tänker som du gjort efter sessionen idag!

 

Synen med KK med A på river tycker jag absolut inte är superkass, vad säger att han har ett A på hand?

 

 

Bra val att gå ner en nivå och köra lite, fortfarande bra pengar där!

Känner mig lite duktig när jag skriver tröstande åt dig och Kausti en onsdags natt kl 04548-)

 

Du är snart tillbaka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är helt yr i skallen. Försöker grinda lite efter att ha ätit och läst lite på forumet. Första som händer. Cooler, cooler, cooler, cooler, cooler. Sjukt tråkigt, avslutade nu med KK mot AA. Jag är våldtagen av Svenska spel. Riggen skrattar mig i ansiktet. Detta kan vara min tyngsta dag någonsin som pokerspelare.

Självförtroendet är kört i botten och jag vill bara försvinna.

 

//Eran Nabbes.

 

Även om jag inte lirar lika högt som dig så tro mig: Jag vet hur du känner det. Har varit i en downswing nu i nästan 2 veckor. Man tycker man är världens sämsta pokerspelare och att vad man än gör så missar man. Däremot Fi sätter allt, tycker man. Jag har nu gjort precis det du föreslagit dig själv. Gått ner i nivå för att hitta tillbaka. Ett litet råd i all välmening:

Just Keep up the good work men sätt ett bankrullekrav för nivåerna.

 

Angående KK handen håller jag med Fudge om att den inte är superkass. Tycker att c/c där på river är helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...