Gå till innehåll

nabbes666 @ When im on the grind...

don_sebbe

Recommended Posts

amsterdam är en turiststad som skiljer sig lite grann emot resten av nederländerna. även om jag inte är 100% vad du syftar på, antar att du menar att det är skabbigt med massa langare på gatorna som vill sälja kokain och E?

coffeeshops finns runt om i nederländerna... försöker du säga att samhället kollapsat pga. det? i så fall ge mig något bevis på det, för de holländare jag känner håller inte med...

Du säger det mycket bra själv i första stycket. Är det eftersträvansvärt? (är väl medveten om att det säljs öppet i Sverige också, har dock aldrig upplevt två försäljare på en och samma bro modell mindre här hemma).

Samhällskollaps? Vart nämner jag en sådan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du säger det mycket bra själv i första stycket. Är det eftersträvansvärt? (är väl medveten om att det säljs öppet i Sverige också, har dock aldrig upplevt två försäljare på en och samma bro modell mindre här hemma).

Samhällskollaps? Vart nämner jag en sådan?

nä men då kan jag lugna dig med att förklara anledningen till att du stöter på så många försäljare i just amsterdam: det är en turiststad. turister är lika med pengar. langarna på gatan är ute efter att blåsa dessa turister.

tror du detta fenomen skulle uppstå på din gata bara för att jag helt plötsligt inte behöver bli utpekad som kriminell för att jag röker weed lite då och då?

Länk till kommentar

För mig får du jättegärna ha ihjäl dig med droger, det var inte därför jag skrev i tråden. Jag håller med om att man ska ha rätt att ta vissa preparat som är illegala idag på ena sidan, samtidigt som jag ser samhällets behov i stort som väldigt viktigt att väga in.

Alla sociala problem som kommer med drogmissbruk kostar landet (och därmed dina medmänniskor) pengar.

Massor med Nederländare vill förbjuda droger igen btw. Är du intresserad använd Google.

Vidare tycker jag det är väldigt ointressant att ha alkohol som något sorts argument. Bara för att en relativt skadligt men mycket uppskattad drog som alkohol tillåts så betyder det inte att andra droger "som lika farliga" eller "harmlösa" ska tillåtas, bara för att.

Bra svar i tråden iaf, imo. Borde nog avdelas från nabbes DB.

Länk till kommentar

cannabis > alkohol

Har kan vi t.ex se vad som händer om man blandar poker och cannabis http://uk.youtube.com/watch?v=aolVYSMRw_0

Exakt!!! Har ni någonsin vunnit en $80k-pot utan att ha

använt denna underbara drog? Tänkte det....

btw....

Här följer den brittiska regeringsutredningens ranking över de 20 farligaste drogerna. Listan är enligt The Independent den första i sitt slag och baseras på vetenskapliga fakta kring drogernas skadlighet på både individen och samhället. Den beställdes av regeringen - men ingnoreras nu av ministrar på grund av det kontroversiella innehållet.

1: Heroin

2: Kokain

3: Barbiturater (starkt beroendeframkallande sömnmedel)

4: Illegalt metadon

5: Alkohol

6: Ketamin (används legalt i sjukvården som narkosmedel)

7. Bensodiazepiner (används även legalt som lugnande medel)

8: Amfetamin

9: Tobak

10: Buprenorfin (används även legalt vid drogavvänjning)

11: Cannabis

12: Flyktiga lösningsmedel

13: 4-MTA (ecstasyliknande)

14: LSD

15: Metylfenidat (amfetaminliknande)

16: Anabola stereoider

17: GHB

18: Ecstasy

19: Alkylnitriter (poppers)

20: Kat

Länk till kommentar

Den listan är dö dum och den underskattar lösningsmedel, lsd och ectasy och hur kan inte ghb vara mer samhällsfarlig när det är ett prepparat som ofta används till våldtäkt.

Alla dessa kan vid en användning ge oåterkalliga men. Det kan inte tobak.

Skada på idividen borde räknas högre än skada på samhället.

Länk till kommentar

Den listan är dö dum och den underskattar lösningsmedel, lsd och ectasy och hur kan inte ghb vara mer samhällsfarlig när det är ett prepparat som ofta används till våldtäkt.

Alla dessa kan vid en användning ge oåterkalliga men. Det kan inte tobak.

Skada på idividen borde räknas högre än skada på samhället.

finns ingen statestik som visar att GHB är en våltäktsdrog, bara myt.

Här har ni programmet om dom 20 farligaste drogerna

http://svt.se/play?a=1066193

Länk till kommentar

förbjud även alkohol, tobak, internetpoker, gambling i all dess former, all kampsport, all sport där utövaren riskerar skador såsom fotboll, hästhoppning, förbjud sportdykning, förbjud mopeder, förresten förbjud allt som drivs av bensin, förbjud fet mat och mat med mycket socker pga. hälsorisken, förbjud potatis för cancerrisken, hjälmtvång för att vistas utomhus, eller förresten inomhus också, och benskydd, förbjud sex för stor risk, fan lås in alla människor i små lådor där de matas med strikt föda och vätska kontrollerad av staten...

låter bra, vi behöver en storebror som ser över våra intressen så vi inte rent av gör nåt som kan vara skadligt för oss...

Länk till kommentar

Legalisera alla droger så får var och en ta sitt eget ansvar

haha vilket uttalande. pundarna som inte kan ta eget ansvar och behöver sina preparat, vad ska dom göra då? just det glömde ju... dom kan väl göra inbrott i din fina sommarstuga, eller kanske ta kassan från någon liten idrottsförening eller kanske göra inbrott hos din kompis nystartade företag.

Länk till kommentar

haha vilket uttalande. pundarna som inte kan ta eget ansvar och behöver sina preparat, vad ska dom göra då? just det glömde ju... dom kan väl göra inbrott i din fina sommarstuga, eller kanske ta kassan från någon liten idrottsförening eller kanske göra inbrott hos din kompis nystartade företag.

Jag tror inte att människor skulle börja stjäla...

Länk till kommentar

HAHA, hur naiv får man vara eller godtrogen?

alltså de finns ju ett par misslyckade människor som torskat rejält på droger och gör vad som helst för att få ihop till sitt beroende... oftast heroin då när de gäller de stora torskarna...

men hur stor tror du risken är att vanligt folk skulle gå och bli heroinister även om det var lagligt?

måste se lite skillnad på olika droger inte bara slänga ihop allt i samma bytta och anta att det är livsfarligt och lika beroendeframkallande...

du är helt enkelt för dåligt påläst.

Länk till kommentar

"men hur stor tror du risken är att vanligt folk skulle gå och bli heroinister även om det var lagligt? "

eh. du skojar? har inte tagit heroin själv, men heroin är enligt rykten den bästa drogen av alla, förutom att den har en EXTREMT vanebildande effekt och en stor risk för överdos och död... om det är lagligt så kommer det garanterat att florera runt på fester och hur svårt kan det vara att få en full tonåring att testa en laglig drog?

Länk till kommentar

• Skapa nytt...