edsf Postad 8 November , 2007 Rapport Postad 8 November , 2007 Full Tilts 30r. 9 kvar Blinds 2.5k-5k. EDIT ante 600. Pott 12900. HJ-1 110k HJ 50k jag 230k Button 40k SB 160k BB 70k HJ-1 tror jag är halvtomtig. HJ är USC-phildo, en riktigt solid multibordsgrinder. Jag vet inte hur han spelar. HJ-1 öppnar 13000 HJ pushar Jag har 77 Citera
knallpacko Postad 8 November , 2007 Rapport Postad 8 November , 2007 Detta må vara den mest fantastiska HH jag någonsin sett.. keep up the good work! Citera
CarlLee Postad 8 November , 2007 Rapport Postad 8 November , 2007 Folda. Du är troligen slagen av 1, kanske 2.. Varför riskera din fina ledning med denna handen? Citera
Ängeln17 Postad 8 November , 2007 Rapport Postad 8 November , 2007 Eftersom det bara är sex lirare i din HD antar jag att tre har foldat fram till HJ-1. Och om det nu är som du säger med HJ-1 så är nog hans öppningsHD rätt vid i den positionen. Jag antar att 2,5x oxå är ett rätt normal öppningsbet? Tror oxå att Hj´s pushHD i det här fallet är rätt vid med tanke på att han är kort. Om han hade haft ett monster så undrar jag om han inte enbart synat för att locka in fler i potten? Så utan att räkna på det tror jag att jag skulle pusha för att isolera mig mot HJ. Sen om det är rätt eller inte det vete fn. Men jag skulle gjort så. Citera
CarlLee Postad 8 November , 2007 Rapport Postad 8 November , 2007 Om han nu är solid, så sätter man han på 88+,AJ+.. Dessutom så finns det risk att tomten som öppnade har ok hand och synar... isolera funkar inte det här faller mtp att tomten har stor stack. Alldeles för risky.. Citera
Gäst Postad 8 November , 2007 Rapport Postad 8 November , 2007 Av det jag har spelat mot USC så har han varit jättespewig och allmänt ostabil. Jag vet dock att han grindar en jävla massa och anses duktig så aja . Han är ju rätt aggro (och spewig imo) så är det någon jag skulle syna mot här så är det verkligen USC. Dock viker jag rättså blixt. Han har inte särskilt mkt FE med 10B så han bör inte pusha särskilt brett. Citera
kurtkatt Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 är hj+1 även utg? hursom beror nog det här spelet väldigt mkt på hj+1 och hans skillnad i raise range och callrange mot oss (fiskig image, kommer han syna lösare mot oss??) fi2 e i stort sett ointressnt, visst han har ingen direkt FE mot hj+1 men han har som sagt bara 10bbs så han lär la inte folda nåt vettigt, typ a2s+, a8o+, 22+, kq vettig range??, kan lägga till några fina höga/mid SCs och kanske ta bort nåt par om vi vill testade med range på 33+, a3s+, a8o+, kq, kqs, qjs, jts, 109s, där har vi 51% så vi ignorerar honom och fokuserar på på fi1. om han sitter utg, med 22bb och två stackar efter sig som han "måste" syna. allt det känns starkt, no? finns det annat som tyder på att han inte behöver va ok stark typ redo att spela för stackar utan sick action bakom sig? är han överhuvudtaget medveten om att dom kan pusha rätt mkt bakom honom(eller taggar shortisarna enormt!!??) och att han e tvungen att syna? Men viktigast e nog din image, vissa skulle ju helt klart kunna se push reraise bakom sig som just sick mkt action och folda en större del av sina range typ syna med jj+, AK, men inte om han tror det är troligt att du skulle ge dig på ett sånt här spel, tror han det?? Citera
edsf Postad 10 November , 2007 Författare Rapport Postad 10 November , 2007 Detta må vara den mest fantastiska HH jag någonsin sett.. keep up the good work! Åhå, tackar så mycket. Jag tog från minnet. Av det jag har spelat mot USC så har han varit jättespewig och allmänt ostabil. Jag vet dock att han grindar en jävla massa och anses duktig så aja . Han är ju rätt aggro (och spewig imo) så är det någon jag skulle syna mot här så är det verkligen USC. Dock viker jag rättså blixt. Han har inte särskilt mkt FE med 10B så han bör inte pusha särskilt brett. Intressant att du säger att han inte bör ha särskilt bred range då kurtkatt tycker att han bör ha väldigt bred range. Vad sätter du honom på för range? kurtkatt är hj+1 även utg? Nej, det är nio-handat. hursom beror nog det här spelet väldigt mkt på hj+1 och hans skillnad i raise range och callrange mot oss (fiskig image, kommer han syna lösare mot oss??) Jag tror inte att det spelar så jättestor roll. Om han spelar JJ+ om vi spelar eller i genomsnitt något/några par extra typ 99, TT spelar inte så stor roll, det är liten del av hans range. Ioförsig blir det kanske lite fel här då du kanske trott att det inte var ante alls och då skulle jag säga att 77 här var ett någorlunda klart lägg. Men det är sant att 77 spelar rättså bra mot pusharen om han pushar halvtajt eller väldigt löst som du säger nedan och därmed inte spelar så stor roll som man kanske kunde tro. 77 spelar som sagt 51% mot din range och om vi tar bort alla lägre par (vilket är absurt) och alla händer som vi "dominerar" med många procent så har vi 44% mot A9o+, A8s+, 88+, KJs+, KQo+. testade med range på 33+, a3s+, a8o+, kq, kqs, qjs, jts, 109s, där vi har 51% Det där låter ju sjukt mycket, även med ante. så vi ignorerar honom och fokuserar på på fi1. om han sitter utg, med 22bb och två stackar efter sig som han "måste" syna. allt det känns starkt, no? Jo, men han är inte duktig så jag trodde att han inte var så stark. Och om du tror han är så stark, varför tror du den duktige bakom pushar med så mycket? finns det annat som tyder på att han inte behöver va ok stark typ redo att spela för stackar utan sick action bakom sig? Ja, han är antagligen dålig. är han överhuvudtaget medveten om att dom kan pusha rätt mkt bakom honom(eller taggar shortisarna enormt!!??) och att han e tvungen att syna? Nej, han är antagligen dålig. vissa skulle ju helt klart kunna se push reraise bakom sig som just sick mkt action och folda en större del av sina range typ syna med jj+, AK, men inte om han tror det är troligt att du skulle ge dig på ett sånt här spel, tror han det?? Jag vet inte hur många procent av dom random dåliga som tror att jag gör lite galna spel där. Citera
frekje Postad 10 November , 2007 Rapport Postad 10 November , 2007 utan att göra det allt för krångligt. ponera att du pushar 77 för att isolera, 1) hj-1 släpper. du har 50/50 mot hj 2) hj-1 synar och du är dog att vinna. mycket bättre läge att folda så att antingen hj-1 går +60 eller hj dubblar. du ligger fortfarande bra till. för mig är det en enkel fold i den situationen som du befinner dig i, bra ITM med bra stack. Citera
vetgirig Postad 10 November , 2007 Rapport Postad 10 November , 2007 Fold. Även om den som ställer in är kortstackad så ställer kortstack inte med skräp i det läget utan man är som bäst uppe mot 2 överkort - alternativet är ett överpar. Givet det så bör man slänga sin hand. Citera
edsf Postad 12 November , 2007 Författare Rapport Postad 12 November , 2007 Fold. Även om den som ställer in är kortstackad så ställer kortstack inte med skräp i det läget utan man är som bäst uppe mot 2 överkort - alternativet är ett överpar. Givet det så bör man slänga sin hand. kortstacken kan trycka 22, och definitivt ska han trycka 44-77. Han kan också mycket väl trycka några sämre As. Även om han inte trycker annat än överpar och överkort kan det fortfarande vara en syn beroende på höjaren, tror jag. Citera
kurtkatt Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Åhå, tackar så mycket. Jag tog från minnet. Intressant att du säger att han inte bör ha särskilt bred range då kurtkatt tycker att han bör ha väldigt bred range. Vad sätter du honom på för range? kurtkatt är hj+1 även utg? Nej, det är nio-handat. hursom beror nog det här spelet väldigt mkt på hj+1 och hans skillnad i raise range och callrange mot oss (fiskig image, kommer han syna lösare mot oss??) Jag tror inte att det spelar så jättestor roll. Om han spelar JJ+ om vi spelar eller i genomsnitt något/några par extra typ 99, TT spelar inte så stor roll, det är liten del av hans range. Ioförsig blir det kanske lite fel här då du kanske trott att det inte var ante alls och då skulle jag säga att 77 här var ett någorlunda klart lägg. Men det är sant att 77 spelar rättså bra mot pusharen om han pushar halvtajt eller väldigt löst som du säger nedan och därmed inte spelar så stor roll som man kanske kunde tro. 77 spelar som sagt 51% mot din range och om vi tar bort alla lägre par (vilket är absurt) och alla händer som vi "dominerar" med många procent så har vi 44% mot A9o+, A8s+, 88+, KJs+, KQo+. testade med range på 33+, a3s+, a8o+, kq, kqs, qjs, jts, 109s, där vi har 51% Det där låter ju sjukt mycket, även med ante. så vi ignorerar honom och fokuserar på på fi1. om han sitter utg, med 22bb och två stackar efter sig som han "måste" syna. allt det känns starkt, no? Jo, men han är inte duktig så jag trodde att han inte var så stark. Och om du tror han är så stark, varför tror du den duktige bakom pushar med så mycket? finns det annat som tyder på att han inte behöver va ok stark typ redo att spela för stackar utan sick action bakom sig? Ja, han är antagligen dålig. är han överhuvudtaget medveten om att dom kan pusha rätt mkt bakom honom(eller taggar shortisarna enormt!!??) och att han e tvungen att syna? Nej, han är antagligen dålig. vissa skulle ju helt klart kunna se push reraise bakom sig som just sick mkt action och folda en större del av sina range typ syna med jj+, AK, men inte om han tror det är troligt att du skulle ge dig på ett sånt här spel, tror han det?? Jag vet inte hur många procent av dom random dåliga som tror att jag gör lite galna spel där. ok, alltså mitt inlägg va inte direkt ett klart resonemang för en viss ståndpunkt (poooshh!!!) utan snarare dom tankar som ja har och ville ha lite feedback på innan ja vill ta ett beslut. Det första ja tänkte va att det nog kunde va en hyfsat neutral situation där vi kan folda eller pusha utan att göra ett större misstag. Men med din känsla av fi1 tycker ja det svänger rätt mkt åt pushhållet, va fan vi har en dålig flip med fett overlay och spelbar stack även om allt går åt helvete (båda synar vi losar mot fi1s KQo...). oxå, med den readen på fi1 så borde det göra underverk med USC range?? Men eftersom Con har spelat med snubben så borde han kanske va mer rätt i sin uppskattning av range, men har ju svårt att tro att nån aggroreg skulle vika nog mkt här för att vi inte ska ha en finfin situation här. Citera
Ängeln17 Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 isolera funkar inte det här faller mtp att tomten har stor stack. Alldeles för risky.. Utveckla gärna det här varför det inte skulle funka. Citera
CarlLee Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Enligt min mening är 77 för kass hand att isolera med dom djupa stackarna, i det här fallet pga att risken är överväldigande att någon av motståndarna har dig slagen.. Hade situationen sett ut så att El tomte hade haft 50k så kanske man hade isolerat med en medelhand som 77. I detta fallet hade jag velat ha JJ+ för att dega in med.. Möjligtvis TT också.. Citera
Ängeln17 Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Enligt min mening är 77 för kass hand att isolera med dom djupa stackarna, i det här fallet pga att risken är överväldigande att någon av motståndarna har dig slagen.. Hade situationen sett ut så att El tomte hade haft 50k så kanske man hade isolerat med en medelhand som 77. I detta fallet hade jag velat ha JJ+ för att dega in med.. Möjligtvis TT också.. Jo alltså jag förstog att du trodde vi va slagna men vad jag undrade var varför du inte tror att isolation skulle funka? Vad får dig att tro att HJ-1 inte viker med två pusharer bakom sig utan villigt riskerar hela sin stack i det fallet. För det va så här du skrev.. isolera funkar inte det här faller mtp att tomten har stor stack . Vilka händer skulle du syna med som HJ-1 i det här fallet? Citera
CarlLee Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Jag synar nog AK, QQ+ i det här fallet. Kan möjligtvis ändras något beroende på vem som pushar och prisstrukturen.. Och min definition av en tomte synar nog 88+, AQ+ här. Tänker jag rätt/fel? Citera
Ängeln17 Postad 12 November , 2007 Rapport Postad 12 November , 2007 Jag synar nog AK, QQ+ i det här fallet. Kan möjligtvis ändras något beroende på vem som pushar och prisstrukturen.. Och min definition av en tomte synar nog 88+, AQ+ här. Tänker jag rätt/fel? Nä jag tror inte det är rätt. Jag tror att även tomten foldar det mesta om vi pushar. Tror kanske att han även kan folda QQ om han är en riktig tomte. Det vore stor skillnad om bara kortisen pushar men om vi oxå gör det sätter h*n sin medverkan i turneringen på spel. Därför tror jag att det fungerar för att isolera shortyn. Men jag kan ha fel. Har det ibland..............öööööööhhhhh sommaren -68 senast tror jag . Citera
CarlLee Postad 13 November , 2007 Rapport Postad 13 November , 2007 Oj det verkar som du syftar på en weektajt tomte och jag på en LAG tomte? Citera
Recommended Posts