Gå till innehåll

Grinda i Hold'em..


Leoo

Recommended Posts

Hej!

 

Lirat ett tag nu på lite olika bord och nivåer. Tusenlapparna börjar rulla dock väldigt långsamt, skulle villa maximera inkomsten av den tid jag lägger ner på poker.

 

Läste här om folk som grindade och tyckte det verkade intressant. Provade SvS och körde 5-bord i taget med max buy in. Dock totalt utanframgång, gick -10bb i snitt per bord. Och insåg att min taktik nog är helt åt fanders, och att jag kunde rådfråga här.

 

Så, hur ska jag göra för att bli en lyckad grinder?

 

Vilka händer? Och hur aggresivt, vad bör man betta pre flopp med vilka händer o.s.v.. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många bord spelar du i vanliga fall?

 

Att spela fem bord på SvS kräver lite rutin, kanske något du saknar? Prova dig fram med antal bord. Det vill säga öka succesivt.

 

Att grinda behöver inte betyda att spela många bord utan mer att spela länge.

 

Spelare man tillräckligt många bord så är det ABC som gäller, aggresivitet lönar sig (nästan) alltid.

 

Om du spelar FR eller SH spelar givetvis också in, samt vilken nivå du spelar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några tips.

 

1. Läs en pokerbok.

2. Börja på lägsta nivån.

3. Spela ett bord i taget

4. Lägg till ett bord i taget när du känner dig bekväm.

5. Håll dig till rimliga bankrullekrav (ca 3000bb)

6. Gå upp i nivå när du känner dig som en stabil vinnare på nivån och har rulle för nästa nivå.

7. Fortsätt att posta på pf.nu och kika på:

http://forumserver.twoplustwo.com/postlist.php?Cat=0&Board=microplnl

8. http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=7758748&an=0&page=0#Post7758748

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några tips.

 

1. Läs en pokerbok.

2. Börja på lägsta nivån.

3. Spela ett bord i taget

4. Lägg till ett bord i taget när du känner dig bekväm.

5. Håll dig till rimliga bankrullekrav (ca 3000bb)

6. Gå upp i nivå när du känner dig som en stabil vinnare på nivån och har rulle för nästa nivå.

7. Fortsätt att posta på pf.nu och kika på:

http://forumserver.twoplustwo.com/postlist.php?Cat=0&Board=microplnl

8. http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=7758748&an=0&page=0#Post7758748

 

Lycka till!

 

Lägger utöver detta till

 

Lira så kallad ABC-poker. Dvs, bluffa inte speciellt mycket. De gillar att syna med bottenpar.

 

Det är vinnande i längden på de lägsta nivåerna på SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några tips.

 

1. Läs en pokerbok.

2. Börja på lägsta nivån.

3. Spela ett bord i taget

4. Lägg till ett bord i taget när du känner dig bekväm.

5. Håll dig till rimliga bankrullekrav (ca 3000bb)

6. Gå upp i nivå när du känner dig som en stabil vinnare på nivån och har rulle för nästa nivå.

7. Fortsätt att posta på pf.nu och kika på:

http://forumserver.twoplustwo.com/postlist.php?Cat=0&Board=microplnl

8. http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=7758748&an=0&page=0#Post7758748

 

Lycka till!

 

 

Sakta i backarna :P..

 

Så illa äre inte att jag har 0 rutin..

 

Har läst först grunden boken *internet poker* och sen har jag ca 100sidor kvar i Supersystem. Lirat en del på 0,50/1 men hatar alla obluffbara synfiskar.

 

Brukar lira 1/2 med typ 50x bigblind buyin. Sen en del 2,50/5 med 40xbb

Men allra mest lirar jag sit n go's och turneringar. Har nått några finalbord i 100kr texas, kommit 4a som bäst.

 

Så själva grunderna kan jag, det jag är intresserad av är spelarna som kommer in med full buy in spelar 1 av 20händer och drar hundralapp efter hundralapp! Lyckas inte med det, då vinsterna rinner ut i förlusterna och bluffarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så själva grunderna kan jag, det jag är intresserad av är spelarna som kommer in med full buy in spelar 1 av 20händer och drar hundralapp efter hundralapp! Lyckas inte med det, då vinsterna rinner ut i förlusterna och bluffarna!

 

L Dvs, bluffa inte speciellt mycket. De gillar att syna med bottenpar.

.

 

 

Sen är det nog inte så att man bara spelar var 20:de hand (5%). Tror nog att de flesta vinnande spelare lirar runt 22-28% i SH och kanske 15-20% i FR. Sen finns det säkert de som lirar mer händer än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tycker att du spelar rätt men ändå går dåligt så är ett tips att skaffa Pokertracker eller Pokeroffice.

Då kan du analysera dom händer du spelar dåligt. För om du gör som skrivits ovan så är det väldigt svårt att backa, allafall på 0.50/1.0 nivån på SvS.

 

Jag spelar extremt TightWeakAggro (kan man det?:-) ) dvs endast topp5 i alla positioner, mellanpar limpas för set etc.

Konsten på den nivån är egentligen att få ut maximalt när man träffar vilket inte är så svårt när man börjar bli varm i kläderna. Sen gäller det bara att ha tålamod, för i längden så blir spelet extremt tråkigt men för att jobba ihop en "skottpeng" så är det perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Lirat ett tag nu på lite olika bord och nivåer. Tusenlapparna börjar rulla dock väldigt långsamt, skulle villa maximera inkomsten av den tid jag lägger ner på poker.

 

Läste här om folk som grindade och tyckte det verkade intressant. Provade SvS och körde 5-bord i taget med max buy in. Dock totalt utanframgång, gick -10bb i snitt per bord. Och insåg att min taktik nog är helt åt fanders, och att jag kunde rådfråga här.

 

Så, hur ska jag göra för att bli en lyckad grinder?

 

Vilka händer? Och hur aggresivt, vad bör man betta pre flopp med vilka händer o.s.v.. :-D

 

Tja! Jag lirar 5st bord på SvS med max buy-in på nivån 1/2. För att vinna på denna nivån så räcker det med tight agressivt spel och BLUFFA ALDRIG, endast semibluffar för att bygga pott vid träff. Jag har hunnit spela omkring 20.000händer och har en BB/100 på ca 12 trots att jag har tiltat lite då och då. Har en statistik på 16/8/1.7

 

Hoppas det var till hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tycker att du spelar rätt men ändå går dåligt så är ett tips att skaffa Pokertracker eller Pokeroffice.

Då kan du analysera dom händer du spelar dåligt. För om du gör som skrivits ovan så är det väldigt svårt att backa, allafall på 0.50/1.0 nivån på SvS.

 

 

 

 

Tack för alla svar, uppskattas!

 

Vart kan jag tanka poker tracker? Och hur fungerar det?

Vart krävs för program (excel) o.s.v av datorn? Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

som sagt.. börja med 1-2 bord.. spela ABC-poker, bluffa aldrig i de låga nivåer för de finns endel idioter som synar hela vägen med vad som helst o tillslut får in nåt =) läs även mkt pokerböcker.. har gjort så att jag har blivit bättre iaf. VÄLDIGT tight spel.. och sen när du får monsterhänderna så -----> BOOM , Aggresivt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVS funkar med PT om du konverterar händerna med HH converter, sök efter det här på forumet.

 

denna tråd va fan najjsig: http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=7828437&page=0&vc=&PHPSESSID=#Post7828437

 

Sökte på det men fick på toooooooook för många träffar för att kunna urskilja vart jag kan hitta det.

 

Kan man få en länk eller något till vart man kan hämta det?;-) ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...