Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi har suttit med vid bordet en stund. Det enda som har hänt mellan oss innan är att jag snodde en pot preflop av honom då han höjt från CO.

5 spelare

100 i stackarna

Alla slänger fram till Fi på knappen som höjer till 3,5.

Jag på SB väljer att syna med :Ah::Qc: . Visst, man kan höja den men nu valde jag syn.

BB viker.

Pot: 8

Flop: :3s::8s::Qh:

Jag checkar

Fi betar 4.

Denna bet kan ju betyda precis vad som helst då fi höjde pre. I efterhand inser jag att jag kanske borde höja här men det blev bara en syn.

Pot: 16

Turn: :8c:

Jag checkar igen

Fi betar 9.

Har väldigt svårt att sätta fi på en hand här men tänkbara händer är väl AA, KK, AQ, KQ, QJ, två spader. Sen kan han ju ha QQ eller 33 också men det känns inte så.

Jag synar.

Pot: 34

River: :2c:

Nu väljer jag att beta ut 24. Med check inns ju en risk att han checkar bakom med en sämre Q men synar en satsning så en bet här känns rätt.

Fi steker en stund och går sedan all-in.

Min första tanke är att vika här men när jag börjar fundera lite känns det som att jag kanske har honom. Sitter han med AA eller KK eller Q nöjer han sig väl med att syna här? Så antingen sitter han väl med stål eller så har han typ ingenting... Han kan ju tolka min satsning som att jag sitter på missat drag.

Jag förstår om ni tycker att jag spelar lite muppigt i den här handen, det tycker jag själv i allafall. Finns förmodligen bättre linjer att välja här än checksyn, checksyn, Bet.

Jag valde att syna.

Vad tycker ni om det spelet? Jag har funderat lite på den här handen och är fortfarande osäker på vad som är rätt här.

Postad

Tycker du borde höjt på floppen för att få han att betala dyyyrt för sitt eventuella färgdrag, sen känns det tight att checka turn också när du med största sannolikhet sitter på bästa handen. Hans all in på river känns som en jättebluff så ja, jag hade också synat. Skulle sätta han på missat färgdrag eller något i stil med JJ,1010,99.

Postad

Känns 80% att han har trissen iom självförtroendet han fick på turn...preflopraise kan ju som sagt betyda i princip vad som helst. Den potten du snodde säger ju att han inte direkt spelar premiumhänder bara. Det blir väl raise på 80% av potten på river i runda slängar. Första tanken är ju att rivern skriker bluff men utan bättre read skulle jag nog slänga.

Verkligen en pott där man gärna vill sitta på nätverk som har lång betänketid.

Jag skulle nog checksynat rivern om jag spelat som du fram till dess

Annars hade jag nog slagit om på turn också och sen kanske checksynat rivern beroende på vad som hände.