klappmongo Postad 3 November , 2007 Rapport Postad 3 November , 2007 Jag har spelat poker i 2 År nu är bara 17 år fast + 250 tusen kr i min karriär som jag tagit ut.. Jag har ett problem bara.. Jag sitter och lirar på 5/10 och + sjukt mycket där men sen blir jag sugen att gå upp högre.. då brukar jag gå in på 25/50 med 2500 $ .. förlorar dom och vill vinna tillbaka då går jag in igen fast med 5000 går upp till 11000$ men kan endå inte ge mig för jag tror jag kan vinna en värsting pott till. jag har förlorat 10k 10K 14K och 6K på detta tilt. jag sitter på 5/10 och vinner massvis där sen förlorar jag allt på 25/50 tilten.. det sjuka är att jag tror jag kan slå alla.. har utmanat erik gav han 14K fast låg + 7K på han men kunde inte ge mig.... det är bara på nätterna jag går in och spelar där vid 2-3 tiden... jag vill gå och lägga mig men kan inte nån som har ett tips hur jag ska kunna hålla mig på max 5/10 ?? Citera
SoderKrippa Postad 3 November , 2007 Rapport Postad 3 November , 2007 Jag har spelat poker i 2 År nu är bara 17 år fast + 250 tusen kr i min karriär som jag tagit ut.. Jag har ett problem bara.. Jag sitter och lirar på 5/10 och + sjukt mycket där men sen blir jag sugen att gå upp högre.. då brukar jag gå in på 25/50 med 2500 $ .. förlorar dom och vill vinna tillbaka då går jag in igen fast med 5000 går upp till 11000$ men kan endå inte ge mig för jag tror jag kan vinna en värsting pott till. jag har förlorat 10k 10K 14K och 6K på detta tilt. jag sitter på 5/10 och vinner massvis där sen förlorar jag allt på 25/50 tilten.. det sjuka är att jag tror jag kan slå alla.. har utmanat erik gav han 14K fast låg + 7K på han men kunde inte ge mig.... det är bara på nätterna jag går in och spelar där vid 2-3 tiden... jag vill gå och lägga mig men kan inte nån som har ett tips hur jag ska kunna hålla mig på max 5/10 ?? Sätt upp regler för när du faktiskt får skotta. Typ lägg undan till skottpengar och tilta loss med dem när du jobbat upp en ok slant Kan bli tufft för dig att helt hålla dig borta om du vet att du typ aldrig mer kommer få lira de borden lixom... Nu har du ett mål att, "snart får jag ta ett skott". Vet inte, men detta e ju en kortsiktig lösning. Kan du inte hålla din money management e ju risken stooooor att du gular till slut iaf... Lycka till /SK Citera
ToBad Postad 22 November , 2007 Rapport Postad 22 November , 2007 Jag har spelat poker i 2 År nu är bara 17 år fast + 250 tusen kr i min karriär som jag tagit ut.. Jag har ett problem bara.. Jag sitter och lirar på 5/10 och + sjukt mycket där men sen blir jag sugen att gå upp högre.. då brukar jag gå in på 25/50 med 2500 $ .. förlorar dom och vill vinna tillbaka då går jag in igen fast med 5000 går upp till 11000$ men kan endå inte ge mig för jag tror jag kan vinna en värsting pott till. jag har förlorat 10k 10K 14K och 6K på detta tilt. jag sitter på 5/10 och vinner massvis där sen förlorar jag allt på 25/50 tilten.. det sjuka är att jag tror jag kan slå alla.. har utmanat erik gav han 14K fast låg + 7K på han men kunde inte ge mig.... det är bara på nätterna jag går in och spelar där vid 2-3 tiden... jag vill gå och lägga mig men kan inte nån som har ett tips hur jag ska kunna hålla mig på max 5/10 ?? Det gäller för dig att omprogramera din hjärna så att ditt sug för att spela på fel nivåer försvinner. spela med playmoney när du blir sugen. Varför inte spela med micromoney. Om du inte orkar sitta med koncentrationen på topp när du spelar om cent Så är du nog inte redo att uppta ditt spel på höga nevåer. Citera
Celtic Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 hihi, man får inga adrenalinkickar av micronivåer... men jag har ett tipps ,som jag brukar göra.. spela riktigt vårdslöst på micro, bluffa hela tiden, allin, provocera, Citera
strater Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 lite nyfiken bara, hur tusan skulle det fungera?? Citera
Jocke_G Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 De du behöver göra är att spela på 5/10 nivån tills du känner att du är tillräckligt bra att öka nivån på spelet. Du måste verkligen veta att du är tillräckligt bra för att gå upp till 25/50 borden där dom riktiga proffsen sitter. Även om du plussar bra en kväll på 5/10 betyder inte de att du kommer plussa lika bra på 25/50. När du tycker att du är så pass bra så att du kan fightas med spelarna på 25/50 borden så gör de men håll dig på 5/10 tills de Lycka till. Citera
Recommended Posts