Gå till innehåll

2 par på färgflopp -> river ställ


Recommended Posts

Hej,

 

brukar vara aggresiv med mina händer men valde checksyn på turn och river för att inducera bluff, visste inte vad han hade, hade inte spelat många händer mot honom och stackdjupen är konstiga.

 

Här e handen:

 

- fergilicious sitting in seat 1 with $168.80

- TilTStylish sitting in seat 2 with $472.56

- RobbanL sitting in seat 3 with $318.40

- Sinclaire sitting in seat 4 with $260.75 [Dealer]

- HERO sitting in seat 5 with $150.75

- Uglerimosen sitting in seat 6 with $195.65

 

HERO posted the small blind - $1.00

Uglerimosen posted the big blind - $2.00

** Dealing card to HERO: Ace of Diamonds, 4 of Diamonds

fergilicious raised - $4.00

TilTStylish folded

RobbanL folded

Sinclaire called - $4.00

HERO called - $4.00

Uglerimosen folded

 

** Dealing the flop: Ace of Hearts, 8 of Hearts, 4 of Hearts

HERO bet - $8.00

fergilicious called - $8.00

Sinclaire folded

 

** Dealing the turn: 6 of Clubs

HERO checked

fergilicious bet - $15.00

HERO called - $15.00

 

** Dealing the river: King of Clubs

HERO checked

fergilicious went all-in - $141.80

HERO folded

fergilicious mucks:

fergilicious wins $198.80 from the main pot

 

Han miniraisar (utg) och har en väldigt bred handrange alla pp, alla suitade händer (inte riktigt skit men kanske) samt många andra händer. Syn på flopp: färgdrag tänker man självklart, jag väljer att checksyna på turn ifall han nu floppat färgen, set och för att ta betalt av ässhänderna på rivern ifall färgen inte sitter samt att jag sitter ur position. Jag checkar rivern igen och han blixt går allin. Antagligen bara två saker bluff eller stål. Problemet e att det e 60 $ i potten han trycker in 141. Det e nu det svåra kommer har han högre eller lägre två par, stege, par i kungar, färg, set eller ren bluff?

 

 

Hur skulle ni spelat? E syn bästa alternativet eller......? Vad har han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade ut för en liknande han, när jag floppat triss. På river överbettar han mkt. Färdrag+stegdrag låg på brädan. Bluff eller inte. Jag valde att folda och han visade floppad färg. I ditt fall foldar jag också på river. Hade dock valt att checkraisa flopp o gjort ett cb på turn. rätt eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo,

 

skulle självklart betat turn, men visste inte vad han hade och vad för typ av spelare han var.

 

E fullpott bästa bet eller lite över pott?

 

Det är lite konstigt när folk minibetar utg och väljer att fortsätta att spela handen.

 

Rätta mig om jag har fel, men genom att checka turn ger du honom chans till gratiskort de gånger han har drag (ganska troligt), om du dessutom ändå synar i de fallen då han har en bra hand och betar, vad vinner du på det då? det skulle isåfall vara om du e rädd för en raise från fi på turn och vill hålla potten nere, men men..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena kompis! Kul att se att du äntligen börjar posta lite av dina händer som du spelar! Men jag vet att du har mer intressanta HH för jag har (tjuv)kollat i din PT ;)

 

Jag hade nog också bettat turn, jag hade nog satt honom på ett högt hjärter på floppen alt. A-x eller litet pp. Jag tycker att turnchecken e OK om du vill ha billig SD men kanske inte riktigt för att inducera en bluff (som det har sagts tidiare också). Chansen att du leder på turn är stor skulle jag säga och därför bör du betta här även fast att du sitter oop.

 

Hade det varit mot en aggressiv spelare som du har stats på så är det kanske mer ok med check om du är rädd för omslag och bli utbluffad ur potten men också för att hålla nere potten. Men mot random FI utan stats så borde det här vara en turnbet från din sida (vad ska han ha liksom?)

 

Som spelat är rivern en solklar fold mot random FI utan stats.

 

Hoppas att det fortsätter att gå lika bra för dig som det gick i helgen!

 

Vi hörs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...