Gå till innehåll

Trebett eller call


Recommended Posts

Texas Hold'em $2-$4 NL (real money), hand #P4-52904257-1106

Table Vaduz, 31 Oct 2007 9:57 PM ET

 

Seat 3: Pat_1977 ($79.05 in chips)

Seat 5: IwontheBBJ ($220.60 in chips)

Seat 6: mace86 ($323.05 in chips)

Seat 7: HERO[ 7 of Hearts,7 of Clubs ] ($209.05 in chips)

Seat 8: claudipoker ($151.70 in chips)

ANTES/BLINDS

Pat_1977 posts blind ($1), IwontheBBJ posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

mace86 calls $2, HERObets $10, claudipoker folds, Pat_1977 folds, IwontheBBJ folds, mace86 calls $8.

 

FLOP [board cards 10 of Spades,7 of Diamonds,8 of Hearts ]

mace86 checks, HERObets $17, mace86 bets $34,

 

Hur fortsätter ni callar ni eller trebettar ni? Vet inget om fi har just satt mig vid bordet

 

ha lite överseende med HH då det är första gången jag postar en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texas Hold'em $2-$4 NL (real money), hand #P4-52904257-1106

Table Vaduz, 31 Oct 2007 9:57 PM ET

 

Seat 3: Pat_1977 ($79.05 in chips)

Seat 5: IwontheBBJ ($220.60 in chips)

Seat 6: mace86 ($323.05 in chips)

Seat 7: HERO[ 7 of Hearts,7 of Clubs ] ($209.05 in chips)

Seat 8: claudipoker ($151.70 in chips)

ANTES/BLINDS

Pat_1977 posts blind ($1), IwontheBBJ posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

mace86 calls $2, HERObets $10, claudipoker folds, Pat_1977 folds, IwontheBBJ folds, mace86 calls $8.

 

FLOP [board cards 10 of Spades,7 of Diamonds,8 of Hearts ]

mace86 checks, HERObets $17, mace86 bets $34,

 

Hur fortsätter ni callar ni eller trebettar ni? Vet inget om fi har just satt mig vid bordet

 

ha lite överseende med HH då det är första gången jag postar en

 

 

 

 

300 inlägg och inga hhs ?

 

hade synat och slagit om på turn istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reraisar!

Har han limpat in med 8-8 eller 10-10 finns det inte så mycket att göra förutom att ta nästan pott (eller dra ut :D).

J-9 och 6-9 kan han förstås ha, men inte så troligt. Du har ändå hyffsade chanser att få kåk eller fyrtal på turn eller river då.

Ofta sitter han väl med en ensam nia och hoppas på att du har två höga kort som har missat och att han kan köpa hem potten med en liten höjning.

Vi vill inte se ett stegkort på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texas Hold'em $2-$4 NL (real money), hand #P4-52904257-1106

Table Vaduz, 31 Oct 2007 9:57 PM ET

 

Seat 3: Pat_1977 ($79.05 in chips)

Seat 5: IwontheBBJ ($220.60 in chips)

Seat 6: mace86 ($323.05 in chips)

Seat 7: HERO[ 7 of Hearts,7 of Clubs ] ($209.05 in chips)

Seat 8: claudipoker ($151.70 in chips)

ANTES/BLINDS

Pat_1977 posts blind ($1), IwontheBBJ posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

mace86 calls $2,HERO bets $10, claudipoker folds, Pat_1977 folds, IwontheBBJ folds, mace86 calls $8.

 

FLOP [board cards 10 of Spades,7 of Diamonds,8 of Hearts ]

mace86 checks, HERO bets $17, mace86 bets $34, HERO bets $70, mace86 bets $279.05 and is all-in, HERO calls $112.05 and is all-in.

 

TURN [board cards 10 of Spades,7 of Diamonds,8 of Hearts,5 of Spades ]

 

RIVER [board cards 10 of Spades,7 of Diamonds,8 of Hearts,5 of Spades,2 of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

mace86 shows [ Ace of Hearts,Jack of Diamonds ]

HERO shows [ 7 of Hearts,7 of Clubs ]

mace86 wins $114, HERO wins $418.10.

 

SUMMARY

Dealer: claudipoker

Pot: $535.10, (including rake: $3)

Pat_1977 loses $1

IwontheBBJ loses $2

mace86 bets $323.05, collects $114, net $-209.05

HERO bets $209.05, collects $418.10, net $209.05

claudipoker loses $0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att syna suger är starkt att säga. Hade vi varit ur poss hade det gjort det, men nu är det snarare bara så att trebet är att föredra, men inte fel att syna då och då heller.

 

Wp

En minihöjning från en okänd fi tyder väldigt ofta på ett patetiskt sätt att dölja ett drag där, enligt min erfarenhet. Dessutom bli det svårare att ta betalt om det kommer ett överkort, för att inte tala om hur svårspelat det blir om turn ger en 6a/9a/J, speciellt med tanke på att vi är ur poss.

 

Jag slowspelar aldrig mot en okänd fi här. Vad ska man göra om turn blankar? Checka och låta honom bluffa igen? Nej, för då lär han ta ett gratiskort. Då kan vi lika gärna aggra floppen då han iaf kommer att få se två kort till som han hjälpa honom.

 

Straffa honom för han fjantspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En minihöjning från en okänd fi tyder väldigt ofta på ett patetiskt sätt att dölja ett drag där, enligt min erfarenhet. Dessutom bli det svårare att ta betalt om det kommer ett överkort, för att inte tala om hur svårspelat det blir om turn ger en 6a/9a/J, speciellt med tanke på att vi är ur poss.

 

Jag slowspelar aldrig mot en okänd fi här. Vad ska man göra om turn blankar? Checka och låta honom bluffa igen? Nej, för då lär han ta ett gratiskort. Då kan vi lika gärna aggra floppen då han iaf kommer att få se två kort till som han hjälpa honom.

 

Straffa honom för han fjantspel.

 

Hade position på fi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, för han stoppar in med ändå sämre odds?

 

Njae beror lite på vad han gör turn, mest troliga är att han committar sig och då åker pengarna in och vi har försäkrat oss om att vi inte blir utdragna, turn iaf och har därmed betydligt finare odds att ta hem en fin pott. Detta är långtifrån en standard situation, ovanligt dum fi. Som spelat fick vi en lätt syn, men min erfarenhet är att fi oftast kommer att comitta sig turn på sitt drag och vi kan utnyttja vår position, vi behöver mao inte oroa oss för att fi ska få ett gratiskort.

 

tom en sten borde fatta att det är mer ev att vänta me pushen till turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae beror lite på vad han gör turn, mest troliga är att han committar sig och då åker pengarna in och vi har försäkrat oss om att vi inte blir utdragna, turn iaf och har därmed betydligt finare odds att ta hem en fin pott. Detta är långtifrån en standard situation, ovanligt dum fi. Som spelat fick vi en lätt syn, men min erfarenhet är att fi oftast kommer att comitta sig turn på sitt drag och vi kan utnyttja vår position, vi behöver mao inte oroa oss för att fi ska få ett gratiskort.

 

tom en sten borde fatta att det är mer ev att vänta me pushen till turn.

 

Jag skulle nog kunna tänka mig att syna här, men ditt resonemang om att ge gratiskort för att på nåt underligt vis "försäkra oss om att inte bli utdragna" är ju uppåt väggarna. Vad gör du om J/9/6 faller och han bettar ut igen? Foldar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han är tillräckligt dum för att minihöja ett drag här tror jag att han ofta stackar av. Han kommer nästan garanterat inte att lägga mot ett omslag till runt 80. Många kommer inte veta vad de ska göra i ett sånt läge, så de trycker.

...men min erfarenhet är att fi oftast kommer att comitta sig turn på sitt drag och vi kan utnyttja vår position, vi behöver mao inte oroa oss för att fi ska få ett gratiskort.

Min erfarenhet säger att han kommer checka eller stopbeta sitt drag på turn. Folk som försöker dölja sin a drag genom minihöjningar på flop skjuter sällan stort på turn. Jag tvivlar inte på att han kommer stacka av om vi trycker mot hans eventuella stopbet på turn, men det är bättre att göra det på flop. Det är ingen turnering vi spelar.

 

Och igen, vad gör ni som röstar för syn när turn visar en 6a/9a/knekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aglo: Hur ofta utspelar sig en hand på ops sätt? Det är INGEN standardsituation när fi 4bettar allin med gutshot.

 

kommer draget är det väl bara att slowa ner. Förstår inte varför du vill stoppa in allt på flop, han föredrar att stopp in på flop framför turn?

 

imsonasty: Jag menar att man ska maskera sin styrka samt få ner hans odds att träffa, tycker inte du att brädan är dragig då vill jag ha det du röker ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer draget är det väl bara att slowa ner. Förstår inte varför du vill stoppa in allt på flop, han föredrar att stopp in på flop framför turn?

 

Problemet är att det finns inget "draget", det finns tre olika drag och du vet inte om/när han träffat något av dem.

 

Reraisar vi inte på flopp är det verkligen inte för att det på något sätt skulle vara dåligt att få in alla pengar med set mot ett drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aglo: Hur ofta utspelar sig en hand på ops sätt? Det är INGEN standardsituation när fi 4bettar allin med gutshot.

 

kommer draget är det väl bara att slowa ner. Förstår inte varför du vill stoppa in allt på flop, han föredrar att stopp in på flop framför turn?

 

imsonasty: Jag menar att man ska maskera sin styrka samt få ner hans odds att träffa, tycker inte du att brädan är dragig då vill jag ha det du röker ;)

När har jag sagt att det är en standardsituation?

 

Jag förutsätter att hero inte visste vad fi hade och sätter därför fi på ett öppet stegdrag, inte AJ. Och ja, jag tror att han är mer villig att stoppa in stacken på floppen än på turn med ett öppet stegdrag, då han kommer att få se två kort.

 

Det finns dessutom skrämselkort för honom som kan komma om han skulle sitta på stegdrag plus ett par. För att inte tala om de kort som får oss att spy.

 

Säg t.ex. att ett skrämselkort kommer på turn som ger en möjlig stege. Han checkar och vi vet inte vart vi står. Vi kan satsa och riskera att bli checkraisade. Beroende på satsningsstorlekar kan vi få oddsen att dra till en kåk och måste syna. Eventuellt så måste vi lägga vårat set (som vi borde ha fått in mer pengar med som favoriter). Ibland kommer vi dessutom lägga den bästa handen då vilken idiot som helst förstår att det är ett skrämselkort. Det är ganska uppenbart att du måste lägga AA vid ett C/R AI-läge.

 

Checkar vi bakom då ett skrämselkort landar ger vi honom ytterligare en chans att dra ut och det blir svårt att få speciellt mycket värde ur honom på river.

 

Om t.o.m. en sten fattar att det är bättre att trycka på blank turn är jag dummare än en sten med möglig mossa på. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...