Gå till innehåll

flopat set får motstånd


Recommended Posts

Fi är troligtvis tiltad vid tillfället pga ett riktigt dåligt spel i handen precis innan. Det är den enda infon ja har om honom.

 

så, vad hade ni gjort nu?

 

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit )

Diana 78 (Vanlig /Cash Game )

 

Plats 1: OMA (455.70)

Plats 2: Pantbanken (1208.62)

Plats 3: zicco1 (618.42)

Plats 4: youngster (140.00)

Plats 5: Hero (1000.00)

youngster lägg LM 2.50

HNIC lägg SM 5.00

 

** Giv **

Hero 10 of Hearts10 of Diamonds

 

*** Bet Runda 1 ***

OMA Lägg

Pantbanken Höj till 20.00

zicco1 Lägg

youngster Lägg

Hero Höj till 75.00

Pantbanken Syna 75.00

 

*** Flop(Board): *** : [Jack of Clubs, 4 of Spades, 10 of Spades]

*** Bet Runda 2 ***

Hero Satsa 121.00

Pantbanken Syna 121.00

 

*** Turn(Board): *** : [Jack of Clubs, 4 of Spades, 10 of Spades, Queen of Spades]

*** Bet Runda 3 ***

Hero Passa

Pantbanken Satsa 330.00

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hade du för plan med checken på turn?

 

 

Tanken var att få lite pottkontroll och även få honom att syna med många händer på river om den blankar. Betar jag här känns det som han foldar väldigt många händer jag kan få betalt av på river som jag slår.

 

Betar jag här blir handen väldigt svår att släppa mot push vilket gör att han får betalt varje gång med stege eller färg och jag har då bara 25% att vinna handen.

 

Hans bluffmöjligheter minskar avsevärt om jag betar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men ändå.. vi spelar båda väldigt djupstackat och han committar sig nästan helt och hållet med beten på turn eftersom det är en pottbet.

 

En stark hand typ tvåpar skulle troligtvis fi som allra mest beta runt 200 med för att försvara sig mot den dragiga brädan. Jag menar varför skulle han vilja committa sig så hårt med en hand som QJ här? Känns som att jag inte slår någon hand i hans värdebetsrange och bluffrangen känns ytterst liten.

 

 

Det enda jag kan se är att han hittade färgen/stegen (eller möjligtvis QQ- trissen) och vet om att jag är stark så han betar hårt för att jag ska betala av varje gång jag inte drar ut honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold

 

Jag har spelat ett antal liknande situationer (NL100) den senaste veckan och synat eller gått all in trots att jag trott att fi satt sitt drag. Det är bara att inse att fi nog har den hand man är rädd för. Skulle själv tro att han sitter på AK i färg. Det är på tok för få händer du slår för att fortsätta här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold

 

Jag har spelat ett antal liknande situationer (NL100) den senaste veckan och synat eller gått all in trots att jag trott att fi satt sitt drag. Det är bara att inse att fi nog har den hand man är rädd för. Skulle själv tro att han sitter på AK i färg. Det är på tok för få händer du slår för att fortsätta här.

 

 

det är ju stor skillnad på NL100 och detta.. NL100 är ju bara 100 bb inköp.. (för antar att du menar NL$100)

 

hade vi varit 100 bb djupa hade jag inte ens nämnt den här handen här för då blir spelet så självklart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ju stor skillnad på NL100 och detta.. NL100 är ju bara 100 bb inköp.. (för antar att du menar NL$100)

 

hade vi varit 100 bb djupa hade jag inte ens nämnt den här handen här för då blir spelet så självklart

 

Vad är detta för nivå då? Blindsen 5kr och stackar motsvarande NL100 ($).

I så fall tycker jag det är någorlunda jämförbart. Fi:s sista bet är ju som att gå all in i motsvarande vanlig NL50 (om jag tolkat saken rätt) och att folda där vore klar ska för mig. Jag kan inte se att saken ändras nämnvärt av dubbelt större stack.

 

Tillägg: Jag blandar kurserna här nu. 5kr motsvarar väl ca 1$. Då påminner det mer om NL 100 med dubbel stack. Men resonemanget kvarstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...