Gå till innehåll

Bootliner / sveadansken kommer snart klonka, jag har sparat upp till det!

Recommended Posts

• Svars 979
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Lägger ner nu. Slutar ett halvt inköp ner efter flera timmars 9bordsgrind. Visserligen på "ny" nivå (NL50), brukar inte 9-bordstabla NL50, men nivån e ju inte precis imponerande... Jaja, att sluta ner så lite efter denna skiten får väl va ok. Också ok, med tanke på att jag loosade 4 inköp ner första 20 min. Vad ska man göra nu? ORkar inte grinda mer...

Postad

Fan va fint jobbat av elfsborg, så jäkla synd bara att det inte blev hattrick + ledning inför sista omgångarna. Sjukt nära ju.

Trodde jag va sugen på sitngogrind som jag inte kört på länge, så bestämde mig för att lira lite. La ner efter att kört 2 omgångar typ á 6 st, så blev bara 12 st. Ännu en gång lyckades jag riktigt bra med att loosa AKvsAQ och många liknande 75%are. Slutade ändå 7 inköp upp, så de e ju en fin ROI på 12 st spelade TROTS att jag tror jag vart utdragen 3 gånger när jag hade 75%-lägen. Orkar inte me nån CGgrind nu heller trots att jag e "ledig" imorrn. Får bli lite heroes o annan shit.

Postad

jävla KUKEHELVETE!!!

Loosar 200 så, pang! AA mot A9, självklart drar helvetesjäveln in färgen. Loosar mot en JÄVLA idiot som sitter o synar varje raise, varje bet. Checkar alltid om man själv checkar. Självklart betar jag hela vägen med toppar, han synar. River träffar han sitt set.

Postad

VA FAN?!?!?!?

Seat 1: nevee_ ($44.88 in chips)

Seat 2: passo55 ($52.50 in chips)

Seat 3: kamcus ($20.65 in chips)

Seat 4: Kane2105 ($61.89 in chips)

Seat 5: Holy Mortar ($48 in chips)

Seat 6: bobibene84 ($50.94 in chips)

Seat 7: fancmo ($55.08 in chips)

Seat 8: sveadansken ($59.23 in chips)

Seat 9: Debby Freed ($49.52 in chips)

Seat 10: Mentorito ($55.38 in chips)

ANTES/BLINDS

Mentorito posts small blind ($0.25), nevee_ posts big blind ($0.50).

PRE-FLOP

passo55 folds, kamcus calls $0.50, Kane2105 calls $0.50, Holy Mortar folds, bobibene84 folds, fancmo folds, sveadansken bets $3.50, Debby Freed folds, Mentorito folds, nevee_ calls $3, kamcus calls $3, Kane2105 folds.

FLOP [board cards: 5 of Spades,King of Clubs,3 of Spades ]

nevee_ checks, kamcus checks, sveadansken bets $8.50, nevee_ folds, kamcus calls $8.50.

TURN [board cards: 5 of Spades,King of Clubs,3 of Spades,Ace of Spades ]

kamcus checks, sveadansken bets $28.25, kamcus calls $8.65 and is all-in.

RIVER [board cards: 5 of Spades,King of Clubs,3 of Spades,Ace of Spades,4 of Spades ]

SHOWDOWN

sveadansken shows [ King of Hearts,Ace of Hearts ]

kamcus shows [ 2 of Spades,Ace of Clubs ]

sveadansken wins $19.60, kamcus wins $44.05.

Postad

men BÖGFITTEKUK DÅ!!!!

Seat 1: jugadoren ($49.25 in chips)

Seat 2: RAMI1767 ($48.75 in chips)

Seat 3: smilejef ($53.58 in chips)

Seat 4: fancmo ($50.57 in chips)

Seat 5: sfdbgyutre ($49.75 in chips)

Seat 6: sveadansken ($120.20 in chips)

Seat 7: dragonfli313 ($50.25 in chips)

Seat 8: -iPe- ($50.42 in chips)

Seat 9: jimmax30 ($49.77 in chips)

Seat 10: nyussz10 ($13.50 in chips)

ANTES/BLINDS

fancmo posts small blind ($0.25), sfdbgyutre posts big blind ($0.50).

PRE-FLOP

sveadansken calls $0.50, dragonfli313 calls $0.50, -iPe- folds, jimmax30 folds, nyussz10 folds, jugadoren bets $2.50, RAMI1767 folds, smilejef folds, fancmo folds, sfdbgyutre folds, sveadansken calls $2, dragonfli313 calls $2.

FLOP [board cards: 7 of Diamonds,6 of Spades,8 of Diamonds ]

sveadansken bets $6.25, dragonfli313 folds, jugadoren bets $15, sveadansken bets $111.45 and is all-in, jugadoren calls $31.75 and is all-in.

TURN [board cards: 7 of Diamonds,6 of Spades,8 of Diamonds,5 of Diamonds ]

RIVER [board cards: 7 of Diamonds,6 of Spades,8 of Diamonds,5 of Diamonds,Queen of Diamonds ]

SHOWDOWN

sveadansken shows [ 6 of Hearts,8 of Hearts ]

jugadoren shows [ King of Clubs,King of Diamonds ]

sveadansken wins $70.95, jugadoren wins $100.25.

Postad

Äntligen fick jag ha en OK session sen jag började 9tabla NL50 (fullring). Har gjort det 3 gånger nu, o denna slutar typ 4-5 inköp upp TROTS att jag låg risigt till ett tag med några riktiga gayiga utdragningar när folk bara trycker allin med underpar man synar med överpar o de träffar set osv. Skönt!

Postad

Kommer man ifrån denna?

Seat 4: like_u_would ($126.95 in chips)

Seat 7: sveadansken ($117.25 in chips)

Seat 8: boss549 ($108.60 in chips)

Seat 9: KaLLzone ($122.60 in chips)

ANTES/BLINDS

boss549 posts small blind ($0.50), KaLLzone posts big blind ($1).

PRE-FLOP

like_u_would folds, sveadansken bets $3.50, boss549 folds, KaLLzone calls $2.50.

FLOP [board cards: 3 of Hearts,6 of Diamonds,King of Diamonds ]

KaLLzone checks, sveadansken checks.

TURN [board cards: 3 of Hearts,6 of Diamonds,King of Diamonds,Queen of Clubs ]

KaLLzone bets $5.50, sveadansken bets $12.50, KaLLzone bets $29.50, sveadansken bets $101.25 and is all-in, KaLLzone bets $84.10 and is all-in.

RIVER [board cards: 3 of Hearts,6 of Diamonds,King of Diamonds,Queen of Clubs,3 of Diamonds ]

SHOWDOWN

KaLLzone shows [ 3 of Clubs,3 of Spades ]

sveadansken shows [ Queen of Hearts,King of Spades ]

KaLLzone wins $5.35, KaLLzone wins $233.

Postad

Ang. ovanstående hand: Har jag blivit för lös på senare dar? Anledningen till att jag kom att tänka på detta är att efter att jag ställde på turn timade han nästan ut innan han synade, måst ju satt mig på KK eller QQ. Själv hade jag instasynar med 33. Minns förr (några år sen kanske) att jag ibland folda set och floppade triss etc, medans jag numera aldrig "orkar" det mera.

Frågan är varför jag ändrat mig; Jag var säker på att jag hade bästa handen ovanför, speciellt när han tog sån tid på sig. Funderar lite på om det är något undermedvetet som anpassat sig, iom att det känns som folk bluffar MKT mer nu online än för 2 år sen, o då också inte småbluffar utan även "större" bluffar. Skulle kunna va en anledning kanske.. Hade någon vikit min hand här? Hade någon vikit hans 33 där som potten utspelade sig? Intressant tycker jag nog, vet inte om mina lösa plays och syner gör att det går segare att vinna numera än för några år sen, eller om det blir på att nivåerna generellt har blivit bättre. Tar gärna lite input, synpunkter och diskussion kring detta!

Postad
Kommer man ifrån denna?

Seat 4: like_u_would ($126.95 in chips)

Seat 7: sveadansken ($117.25 in chips)

Seat 8: boss549 ($108.60 in chips)

Seat 9: KaLLzone ($122.60 in chips)

ANTES/BLINDS

boss549 posts small blind ($0.50), KaLLzone posts big blind ($1).

PRE-FLOP

like_u_would folds, sveadansken bets $3.50, boss549 folds, KaLLzone calls $2.50.

FLOP [board cards: 3 of Hearts,6 of Diamonds,King of Diamonds ]

KaLLzone checks, sveadansken checks.

TURN [board cards: 3 of Hearts,6 of Diamonds,King of Diamonds,Queen of Clubs ]

KaLLzone bets $5.50, sveadansken bets $12.50, KaLLzone bets $29.50, sveadansken bets $101.25 and is all-in, KaLLzone bets $84.10 and is all-in.

RIVER [board cards: 3 of Hearts,6 of Diamonds,King of Diamonds,Queen of Clubs,3 of Diamonds ]

SHOWDOWN

KaLLzone shows [ 3 of Clubs,3 of Spades ]

sveadansken shows [ Queen of Hearts,King of Spades ]

KaLLzone wins $5.35, KaLLzone wins $233.

CB flop? Hade nog bara synat turn sen omvärderat river. Han stort sett minbetar dig och oftast är väl detta monster. Syn preflop kan vara 33, 66, Kx.

Postad

Haha ja vetiFAN varför jag inte cont-betade den floppen. Hade ju dock inte spelat nån roll för utspelet av denna handen, bara fått pengarna att åka in ännu snabbare :)

Dags att fira! Dollarn uppe i över 8!

Postad

SÅ JÄVLA TILTIGT!!!

Spelar MTT har startat rätt fint tripplat på första 2 blindsperioderna. Får K8s, limpar in i flervägspott i sen pos. Flopp K78, en betar ut jag reraisar han synar. Turn Qs, som också ger mig färgdraget, han betar ut svagt igen jag reraisar han synar. River Q! Går check check han vinner med KT.

Få händer efter plockar jag upp QJ, limpar igen efter att samma person limpat. Floppen Q93, han betar ut jag synar. Turn J han betar ut jag reraisar han synar. River A, han checkar. Sätter honom inte på AQ eller liknanade så betar halv pot. Han SYNAR med AA. TIIIILT! Ställer med 22 handen efter på ren tilt, har en out till river som vanligt.

FY HELVETE VA RIGGIGT HELA JÄVLA SKITHELVETET ÄR!!

Postad

Ibland är det bra att tilta. Lol, älskar hans syn :)

Seat 2: Moosern89 ($33.50 in chips)

Seat 4: Grayling III ($46.25 in chips)

Seat 8: sveadansken ($258.60 in chips)

Seat 9: NoGoodTrying ($146.30 in chips)

Seat 10: ArtKeks ($103.70 in chips)

ANTES/BLINDS

ArtKeks posts small blind ($0.50), Moosern89 posts big blind ($1).

PRE-FLOP

Grayling III bets $3, sveadansken folds, NoGoodTrying folds, ArtKeks calls $2.50, Moosern89 folds.

FLOP [board cards: 3 of Clubs,10 of Diamonds,Queen of Diamonds ]

ArtKeks checks, Grayling III bets $7, ArtKeks calls $7.

TURN [board cards: 3 of Clubs,10 of Diamonds,Queen of Diamonds,Jack of Hearts ]

ArtKeks checks, Grayling III bets $36.25 and is all-in, ArtKeks calls $36.25.

RIVER [board cards: 3 of Clubs,10 of Diamonds,Queen of Diamonds,Jack of Hearts,Jack of Spades ]

SHOWDOWN

Grayling III shows [ King of Clubs,King of Diamonds ]

ArtKeks shows [ Jack of Clubs,King of Hearts ]

ArtKeks wins $90.50.

Postad

Bra pokerdag idag! Har inte ens spelat särskilt mycket så sett, men e upp typ 750 för dagen, vilket e rätt möe för mig. Börjar med att spela en MTT "bara för jag inte hade nåt att göra o inte orkade läsa" en 5dollarsturre IGEN :/

Iaf typ 370 pers med, o jag vann den, så det vart 500 eller nåt sånt. Sen va jag nöjd o har gjort annat. Tänkte nu bara inann säng jag skulle köra lite NL100 shorthanded, bara ett bord. Bara för att spela av lite. Gick från 100 till 350 på typ 20 min.

En dag att va glad åt helt enkelt!

Postad

Jo o här kommer 2 händer från pokersessionen. Hur bör jag spela river på den första? Jag VET att han floatar mig, men tänker också att om han nu gjort en färg o jag checkar så kanske han nöjer sig med att checka. Väljer därför att beta svagt, rätt eller fel?

Seat 2: lui5678 ($17.40 in chips)

Seat 3: TheAAsi ($141.90 in chips)

Seat 4: Blomme80 ($123.45 in chips)

Seat 6: sveadansken ($167.90 in chips)

Seat 9: SaMLaFOUDR ($99.65 in chips)

ANTES/BLINDS

sveadansken posts small blind ($0.50), SaMLaFOUDR posts big blind ($1).

PRE-FLOP

lui5678 folds, TheAAsi folds, Blomme80 folds, sveadansken bets $3.50, SaMLaFOUDR calls $3.

FLOP [board cards: 2 of Hearts,Jack of Spades,4 of Spades ]

sveadansken bets $6, SaMLaFOUDR calls $6.

TURN [board cards: 2 of Hearts,Jack of Spades,4 of Spades,King of Spades ]

sveadansken bets $15, SaMLaFOUDR calls $15.

RIVER [board cards: 2 of Hearts,Jack of Spades,4 of Spades,King of Spades,2 of Spades ]

sveadansken bets $15, SaMLaFOUDR calls $15.

SHOWDOWN

sveadansken shows [ King of Clubs,King of Hearts ]

SaMLaFOUDR mucks cards [ 7 of Clubs,8 of Spades ]

sveadansken wins $77.

Andra handen e väl bara skön liksom. Sjukt orolig för ess i dessa situationer, känns som de kommer ganska mycket oftare än 30%...

Seat 1: zoskaterka ($95.40 in chips)

Seat 3: TheAAsi ($129.05 in chips)

Seat 4: Blomme80 ($113.15 in chips)

Seat 6: sveadansken ($218.20 in chips)

Seat 9: SaMLaFOUDR ($86.05 in chips)

ANTES/BLINDS

zoskaterka posts small blind ($0.50), TheAAsi posts big blind ($1).

PRE-FLOP

Blomme80 folds, sveadansken bets $3.50, SaMLaFOUDR bets $10, zoskaterka folds, TheAAsi folds, sveadansken bets $25, SaMLaFOUDR bets $76.05 and is all-in, sveadansken calls $57.55.

FLOP [board cards: 7 of Hearts,4 of Clubs,9 of Diamonds ]

TURN [board cards: 7 of Hearts,4 of Clubs,9 of Diamonds,9 of Clubs ]

RIVER [board cards: 7 of Hearts,4 of Clubs,9 of Diamonds,9 of Clubs,9 of Hearts ]

SHOWDOWN

SaMLaFOUDR shows [ Ace of Clubs,King of Diamonds ]

sveadansken shows [ King of Spades,King of Hearts ]

sveadansken wins $170.60.

Postad

Såja, back to classic. Efter gårdagen var det väl att förvänta. Spelar en turbo-MTT, o e typ 20 platser från ITM (320 startande). Trycker med AK o en storstack reraisar som typ täcker alla på bordet. Han visar upp A8, gött tänker jag. 8 på flopp. Skiiiiiiiiit. Kung på turn! Yes!! 8 på river... HEJHEJ

Postad

Sitngos, den delen av pokern som bara alltid suger så sjukt mycket. Vet ju efter floppen att jag inte kan vinna trots 90%. Alltså, jag menar, VET.

Seat 1: KOLLEGER ($1,670 in chips)

Seat 2: Kai_Mporeli ($1,610 in chips)

Seat 3: 36ksdhj43 ($2,875 in chips)

Seat 4: BceMoe ($1,350 in chips)

Seat 5: ch1plead3r ($1,350 in chips)

Seat 6: sveadansken ($1,090 in chips)

Seat 7: tziaitzon ($1,535 in chips)

Seat 9: medic02 ($1,635 in chips)

Seat 10: itpi ($1,885 in chips)

ANTES/BLINDS

sveadansken posts small blind ($50), tziaitzon posts big blind ($100).

PRE-FLOP

medic02 bets $300, itpi folds, KOLLEGER folds, Kai_Mporeli folds, 36ksdhj43 folds, BceMoe folds, ch1plead3r folds, sveadansken bets $1,040 and is all-in, tziaitzon bets $1,435 and is all-in, medic02 calls $1,235.

FLOP [board cards: Ace of Spades,5 of Hearts,5 of Clubs ]

TURN [board cards: Ace of Spades,5 of Hearts,5 of Clubs,6 of Diamonds ]

RIVER [board cards: Ace of Spades,5 of Hearts,5 of Clubs,6 of Diamonds,7 of Clubs ]

SHOWDOWN

tziaitzon shows [ 6 of Spades,6 of Hearts ]

medic02 shows [ 9 of Hearts,9 of Clubs ]

sveadansken shows [ Queen of Hearts,Ace of Diamonds ]

tziaitzon wins $890, tziaitzon wins $3,270.

Postad

Men SNÄLLA!!! Spelar en qualifier i form av MTT (turbo). 10 biljetter betalas ut. GISSA min placering... 11 kanske? Ja rätt!!!! JAA JIPPI!!!

Vidrigaste av allt var att jag satt i small blind när jag åkte. Nivån hann PRECIS gå upp så att hela nivån täckte mig. Jag menar PRECIS. 5 sekunders skillnad och jag hade kunnat folda ur SB och till typ 99% säkrat mig en biljett. FY FAAAAN SÅ JÄVLA VIDRIGT!