davecat Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Postad 29 Oktober , 2007 Är fortfarande riktig nybörjare och vill lära mig så mycket som möjligt. Hur tycker ni jag spelar den här handen? Borde jag tagit det lugnare med tanke på 2an på rivern? Kanske raise PF för att slippa sådana här händer på FI? Jag kan tillägga att jag inte alls har någon read på killen. Showdown i vitt. PartyPoker (Cash Game): $0,50/$1 NL , 5 players Sun Oct 28 22:44:41 CET 2007 Powered by Poker Academy (Format: HTML) SuneSvamp ($139,24) fimpen10 ($75,47) pop74 ($67,15) Marman ($99,50) Davecat ($69,75) Davecat is the button. Precards: SuneSvamp posts the small blind $0,50, fimpen10 posts the big blind $1, Marman posts out of turn live blind $1. Preflop: Davecat is dealt T♥ J♥ (5 active) pop74 calls $1, Marman checks, Davecat calls $1, SuneSvamp calls $0,50, fimpen10 checks. Flop: 2♥ 9♥ 8♦ ($5, 5 active) SuneSvamp bets $1, fimpen10 calls $1, pop74 calls $1, Marman calls $1, Davecat calls $1. Turn: 2♥ 9♥ 8♦ Q♣ ($10, 5 active) SuneSvamp bets $1, fimpen10 calls $1, pop74 calls $1, Marman calls $1, Davecat raises to $12, SuneSvamp calls $11, 3 folds. River: 2♥ 9♥ 8♦ Q♣ 2♦ ($37, 2 active) SuneSvamp bets $10, Davecat raises to $55,75 (all-in), SuneSvamp calls $45,75. Final Pot: $144,80, $3,70 raked Davecat, net: -$69,75, Lost at showdown, has T♥ J♥ (a Queen High Straight) SuneSvamp, net: $75,05, Won at showdown, has 2♣ 9♦ (a Full House, Twos over Nines) Marman, net: -$3, Folded Turn pop74, net: -$3, Folded Turn fimpen10, net: -$3, Folded Turn Citera
RuchYa Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Postad 29 Oktober , 2007 Från knappen är detta en hand som är nog stark att höja med pre. På floppen är det bara dumt att inte ställa om då du har megasuperduper drag . Som spelat hade jag nog pushat river för det finns ett otal händer som han kan sitta på. Men summan är väll höj pre, beta post och få in skiten på turn (om vi kommer dit), Citera
Pey Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Postad 29 Oktober , 2007 Tycker du han ska ställa för 60 in i en pott där 10 ligger RuchYa? Hur som helst tycker jag också att du ska raisa floppen, du har en hiskelig massa outs. Citera
RuchYa Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Postad 29 Oktober , 2007 Nej självklart inte, var skrev jag det?. Det jag menade var att med en sådan hand som han har vill han få in pengarna så tidigt som möjligt. Citera
Pey Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Postad 29 Oktober , 2007 My bad, missade ditt om. Är nog för trött. Sry och god natt. Citera
jonsapelle Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Postad 29 Oktober , 2007 höja/syna floppen är ok både och. tycker du spelar handen bra, hans riverbett ser ju mer ut som ett stoppbett. posta ej resultat så får du en bättre analys... grejen är ju att om han stoppbetatr fodla rhan nog mot en push så raisa lite midnre megentligen spelar det ej sås tor roll, normalt är 3 men det ligger ju ca 50(?) i potten efter hans bett såär ju bara ett pottbett allin. att bara syna hans riverbett är nog att tappa värde och han hr ju inte visat styrka alls hittills. har han en kåk här har han spelat den väldigt dåligt. passiv slowspelsfiskmupp kan du sätta som note på fi... Citera
Dead-Inside Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Tycker stället på river är skitdåligt. Vad ska han syna med? Okej om de vore NL20, som du kanske ska spela om du inte orkar spela fullt inköp på NL100 (?, no offense), men NL50+ så synar folk väldigt sällan här med något som inte slår dig (I.E kåk), eller splittar, I.E. TJ. Eftersom du vill ha in deg i handen ska du raisa flopp. På turn sitter ett av dina två drag och du stoppar in resten. Bommar du turn stoppar du in resten om det är checkat till dig, eller ställer om han bettar. Som spelat är turn bra, river är syn. Du kan dra en raise till $25 men då är du lika committed att syna som om du ställt, så raisefold finns inte, och raise/call gillar jag inte heller. Vad ska han ha då liksom? Nej, syna river, han bettar definitivt sämre (än kåk och stege), bl.a. missade drag och Qx/tvåpar (Q8, Q9, 98). Edit: En av de största anledningarna till att vi raisar floppen, mer än att vi rent generellt leder eller är liten liten dog, är att vi absolut inte vill kunna få dåliga odds på turn om vi bommar och FI bettar hårt in i oss. Citera
jojje2k Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Lättaste indegningen jag sett. Citera
vetgirig Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Riverbetet är av typen - höj tillräckligt så Fi ställer in så jag får hela deras stack. I sådana lägen kan en enkel syn vara okej om man inte har nötterna. Citera
davecat Postad 30 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Kul att se att många kommenterar min hand. Såg att jag missat skriva att det är converterad HH från SvS och det är alltså inte spel om dollar, utan sek. Är som sagt nybörjare så det finns fortfarande mycket ord och förkortningar jag inte är så inne på, vad menas t.ex. med NL50 och NL100? T.ex i Dead-Insides inlägg, "Okej om de vore NL20, som du kanske ska spela om du inte orkar spela fullt inköp på NL100 (?, no offense), men NL50+ så synar folk väldigt sällan här med något som inte slår dig (I.E kåk), eller splittar, I.E. TJ." Hur ska jag tolka det? Men som jag har fattat det är väl problemet i helhet att FI spelar väldigt dåligt (men spelar på microlimit så vad ska man förvänta sig), och att jag inte ska trycka all-in på rivern och även att jag ska höja på floppen samt PF (missade faktiskt att jag även hade färgdrag..). Min tanke var väl egentligen att på dessa nivåer kommer han följa med mig hela vägen med tvåpar och ett set, men att han hade prickat 9-2 slog mig aldrig. Jag tror att han hade följt med mig med hela sin stack även om han inte träffat 2an på rivern. Citera
jojje2k Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 jo du ska trycka in på rivern, det är inte ens nära att bara vara en syn. Citera
Dead-Inside Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Inte 2x du är rädd för, det är 99 och 88. Om du ska "trycka" rivern ska du raisa till runt 20-25, precis så mycke så han tror att han kan bluffa dig med diverse medelhänder. Men anyway jag var nog full när jag skrev det förra inlägget, håller med de som skrev efter mig om att du gör rätt på rivern när all deg åker in, även om jag föredrar en mindre raise för att låta honom komma over-the-top med sämre händer som han sällan synar med. Och när det är SvS det handlar om så spelar du SvS NL200, och du bör sitta med 200 kr eller minst så mycke så att du täcker alla andra, anledningen till detta är att du vill kunna utnyttja din edge så mycket som möjligt och alltid få ut maxvärde ur dina händer när du kan (dvs ta ett fullt inköp så ofta du kan, and so on). Eftersom jag trodde det handlade om $ så är NL50/20 etc ointressant. Citera
Recommended Posts