Aron Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Postad 29 Oktober , 2007 I ett försök att dra igång lite limit-diskussioner postar jag en hand från igår. Har bara 20 händer på fi, men han verkar hyffsat solid aggro, ingen maniac. Min image vid bordet borde vara LAG, men jag har fått ganska mycket respekt vid mina tidigare bet och höjningar, spelet i allmänhet är ganska lungt och sansat. Att han väntar med höjningen till på turn är lite jobbigt, hade lättare tagit en 3-bet på floppen. Lite snabbt kan det, enligt mig, betyda ett slöspelat set, överpar eller AQ alternativt en höjning för gratis SD med typ TT i ett försök att slå bort dåliga damer, jag har iofs svårt att se en dålig dam i min range i hans synvinkel. En sämre dam än min tycker jag inte ingår i hans range mtp PF-spelet. Standardspelet borde väl vara att syna ner, men med tanke på att bordet är ganska sansat och avvaktande blev jag lite ställd, eftersom CO gått all-in pre kommer hans hand att gå till SD hur jag än gör vilket borde minska hans vilja att bluffa med ex AK tycker jag. Kan jag alltså hitta släppet på turn? 15/30 Limit Holdem 6 players Converted at weaktight.com Stacks: Hero ($1310.15) UTG+1 ($919.30) CO ($42.30) BTN ($4126.28) SB ($1790.20) BB ($1648.70) Pre-flop: (1.5 SB, 6 players) Hero is UTG Hero raises, UTG+1 3-bets, CO 4-bets (all-in), 3 folds, Hero calls Flop: (10.3 SB, 3 players) Hero checks, UTG+1 bets, Hero raises, UTG+1 calls Turn: (7.1 BB, 3 players) Hero bets, UTG+1 raises, Hero... Citera
pokerfacket Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 nej du kan inte släppa den här handen på turn, AQ, AA, KK eller färgdrag verkar vara de rimligaste händerna för fi, men utan bättre reads som kan hjälpa oss att definiera hans range så synar jag ner utan att blinka. Citera
ZaphodB Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Postad 30 Oktober , 2007 Mitt standardspel i det här läget brukar vara att syna ner. Å andra sidan satt jag häromdagen och tittade igenom min spelhistorik efter läckor, och konstaterade att av de gånger jag bara synar på turn och river, så vinner jag väldigt sällan. Så egentligen är det nog bara att inse att man ligger efter. Dessutom, när han höjer efter att du själv checkhöjt på floppen, vad ska han ha egentligen? Rimligtvis inte något som du slår. Citera
Dooken Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 Jag skulle nog kunna hitta fold här mtp. vad du sagt om fi och detta gör då att fi troligen trycker tillbaka pre med händer som 99 och bättre, AJ och bättre. Tycker personligen att det luktar AQ hjärter eller 99. Vilka händer kan fi ha som du slår på turn som han reraisar med. Jag tror att du i långa loppet om du synar ner här går back på det. Finns för många händer du redan kan vara slagen av och kan bli utdragen av på rivern. Citera
Aron Postad 18 November , 2007 Författare Rapport Postad 18 November , 2007 Jo, folden hade varit väldigt snygg, men jag synade ner på rutin och han visade mycket riktigt upp AQ. Finns för många händer du redan kan vara slagen av och kan bli utdragen av på rivern. Hur menar du här? Visst, det finns många händer jag redan kan vara slagen av, men att släppa på turn för att slippa bli utdragen på rivern är jag inte med på. Citera
Dooken Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 Nää inte jag heller riktigt nu när jag läser det igen. Menade väl något med att i kombination med antalet händer som du redan är slagen av samt händer som kommer att slå dig på rivern så är nedsyningen med KQ antagligen ett väldigt förlorande spel i längden. Tänker inte försöka mig på någon sklansky om 7/10 är du redan slagen 3/10 har han draget men av dessa 3/10 kommer han sätt draget XX ggr o på så vis får du en väntvärde på - 5,94566224 BB.. Citera
Jessica Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 Håller med de ovan, syna ner. Han har ofta AA/KK här men potoddsen gör att du skall syna ner Citera
Recommended Posts