Gå till innehåll

nl400. AK samt KQ.. Hur spela?


Recommended Posts

Hand 1

Här får man ett jobbigt turn kort i mina ögon.... Hans floppraise ser jag inte som jättestark och tar en syn för att se vad han gör turn.. nu satt ett eventuellt färgdrag samt min triss... Men frågan är om han bettar ut färgen här när bordet parar sig?!.... Hade inte en Q kommit turn hade det varit en lättare fold. AQ bör han trebetta pre... Inga direkta reads... Hur gör vi?

 

Texas Hold'em NL $2.00/$4.00

Seat 1: mihala ($197.24 in chips)

Seat 3: Avatrich ($459.85 in chips)

Seat 5: HERO ($480.40 in chips)

Seat 6: axienyt ($530.80 in chips)

Seat 10: ucantwin1 ($105.19 in chips) DEALER

mihala: Post SB $2.00

Avatrich: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of ClubsQueen of Clubs

HERO: Raise $16.00

axienyt: Call $16.00

ucantwin1: Fold

mihala: Fold

Avatrich: Call $12.00

*** FLOP *** 7 of DiamondsQueen of HeartsJack of Diamonds

Avatrich: Check

HERO: Bet $42.00

axienyt: Fold

Avatrich: Raise $100.00

HERO: Call $58.00

*** TURN *** Queen of Diamonds

Avatrich: Bet $150.00

 

Hand 2

Är det värt o ta en syn här tro?- Vi har krigat en del innan men inte visat några händer för varandra...ser hans minibet som svag...men sen trycker han?! hmm hade ni vikt?

Texas Hold'em NL $2.00/$4.00

 

Seat 1: HERO ($456.00 in chips) DEALER

Seat 3: Maestrospoker ($507.00 in chips)

Seat 5: GhostDog83 ($249.94 in chips)

Seat 6: fcnab ($264.80 in chips)

Seat 8: spooner25 ($426.20 in chips)

Seat 10: freddbert ($465.80 in chips)

Maestrospoker: Post SB $2.00

GhostDog83: Post BB $4.00

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of DiamondsKing of Hearts

fcnab: Fold

spooner25: Fold

freddbert: Fold

HERO: Raise $16.00

Maestrospoker: Raise $30.00

GhostDog83: Fold

HERO: Raise $98.00

Maestrospoker: Raise $475.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade haft lite svårt att syna KQ med färgen ute+inte omöjligt att han sitter med AQ.

 

 

Hade aldrig synat med AK. Miniraise följd av att han trycker känns som att han sitter med stål, typ AA,KK och hoppas att du slår om all in så att han kan syna och ta alla dina pengar.

 

 

Brukar iofs inte spela så pass högt som 2-4 men så hade jag lirat iaf. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar sjalv mycket pa 2/4 oc 3/6.

 

Hand 1

 

Minimala raise som i hand 1 brukar tyda pa en svag hand typ en J eller flushdrag. Pa den dragiga floppen hade jag sjalv haft svart att inte pusha kq mot en reraise efter att spelare nummer 3 foldad. Hade han raisat in i 2 spelare hade det varit en annorlunda situation.

 

Vi borjar med att tanka pa vad han satter dig pa for hand. Du har hojt preflop och betar nu in i 2 pers pa en hyfsat dragig flopp. Du gor antagligen inte det har spelet tom, men han e nog inte helt fel ute om han satter dig pa typ 77-AK (dvs alla par fran 77 uppat och alla facecards fran JTs och upp) Om han vet vad han gor sa kommer han raisa dig med en valdans massa hander varav dem kommer innehalla antingen oppet stegdrag, flushdrag (eller en kombination av bada),Q och 77. Tror inte han raisar en J da du antagligen kommer att stalla ratt manga hander bakom hans raise. Typ nutflushdrag, straightflushdrag, AA, KK, QQ, JJ, 77, QJ, AQ.

 

Trots att vi ar favoriter over hans raise hd med KQ blir det ettt ganska marginellt spel att stalla den da vi antagligen antingen ar stor underdog eller har som bast en coinflop om han synar (om vi antar att han vet vad han gor). Jag hade sjalv nog stallt KQ med motivationen att min range e valdigt stark och att det blir svart for honom att satta oss pa en sa svag hand som KQ. Det ger ocksa okat varde till mina starkare hander i rangen.

 

Hand 2

 

Ar du som har readen pa killen och det blir valdigt svart for oss andra att satta honom pa en range. Om du satter honom pa AA-KK sa kan nog Dan Glimne forklara for dig hur du ska spela. Vidgar vi hans range till AA-JJ sa har du fortfarande inte pottodds da din equity mot den rangen ligger runt 38.5% (kan vara lite slarvigt utraknat) och du far ca 1 mot 1.5 i pott odds. Du behover alltsa ca 40% equity for att kunna syna. Om du da lagger till Ak i hans range sa har du runt 42% i equity och din syn blir da ganska marginell.

 

Summa summarum sa blir det en ganska enkel fold mot en okand spelare, men vi far aven problem mot en riktig LAG spelare da en syn ar ytterst marginell mot AA-JJ, AK. Att minirejsa preflop tyder dok pa att han ar allt annat en LAG da en LAG spelare antagligen hade rejsat upp till runt 60.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viker nog hand 1, det är jämt.

 

Att fyrbeta AK med tanken att folda mot shove är ingen höjdare, lätt syn.

 

Nej, du ar fel. Eftersom fi:s 3 bet ar sa himla vekt sa far vi riktigt daliga odds att syna hans shove efter var 4 bet. Hade fi gjort ett normalt 3 bet till 60 och vi 4 betat till 180 sa hade det daremot varit en instasyn efter hans shove.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du ar fel. Eftersom fi:s 3 bet ar sa himla vekt sa far vi riktigt daliga odds att syna hans shove efter var 4 bet. Hade fi gjort ett normalt 3 bet till 60 och vi 4 betat till 180 sa hade det daremot varit en instasyn efter hans shove.

 

Oddsen är helt ok ändå. 4-beta A5 om du vill 4-beta med nåt du kan folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du ar fel. Eftersom fi:s 3 bet ar sa himla vekt sa far vi riktigt daliga odds att syna hans shove efter var 4 bet. Hade fi gjort ett normalt 3 bet till 60 och vi 4 betat till 180 sa hade det daremot varit en instasyn efter hans shove.

Det är väl ganska irrelevant. 4-bet folda AK pre är inget annat än horribelt, som Ebi säger kan du ta vilket skräp som helst och göra samma spel med. Onödigt att slakta en av de bästa starthänderna genom att 4-bet/folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ar det ett horibelt spel att 4bet-folda Ak pre, men pott oddsen foresprakar val anda en fold har? Fi som miniraisar pre kommer val knappast att stalla med en vid hd?

Visst ska man inte 4 beta AK pre om man inte synar shove, men hans 4 bet har ar ju katastrofalt daligt i och med att det inte ge ross odds att syna en shove fran fi. Vill istallet forespraka en syn preflop eller ett tillrackligt stort 4 bet for att ge oss odds att syna en shove, sag 140 istallet for 98.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste säga att folda AK pre när jag fyrbettar har jag svårt för.... Sätter väl han på ett pocket....AA KK tror jag sällan han trycker här så som han gjorde...

 

KQ handen lutar det åt push eller fold... Kan verkligen inte sätta han på någon specifik hand...

 

Men måste säga att det är jobbiga lägen och det känns väl som att man är på hyffsad rätt väg om man läser era åsikter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I hand 1 foldar vi. Anledning; Alla Q leder mot oss. Set mördar oss. Färgen mördar oss. Stoppar vi in där viker han luft (vilket han aldrig lär ha här, till att börja med) och synar med resten (Vilket, oavsett vad det är, slår oss).

 

Hand 2 kör jag på Jonazz linje och sätter han på QQ- oftast. Ax. Random mupphänder. Syn och note.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-D

Hade aldrig synat med AK. Miniraise följd av att han trycker känns som att han sitter med stål, typ AA,KK och hoppas att du slår om all in så att han kan syna och ta alla dina pengar.

 

 

Brukar iofs inte spela så pass högt som 2-4 men så hade jag lirat iaf. :-)

 

 

 

oooh jag gjorde en korrekt read. Härligt :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...