Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

ClPotter VPIP 28 pre raise 11. Har ingen större read mot han.

Starting a new hand (#697203593)

Texas Holdem NL $0.50/$1 - 2007-10-23 22:16:51 Server

Table Earlywine

Seat 1: OscarPower ( $100 )

Seat 3: ClPotter ( $204.65 )

Seat 5: DG1974 ( $232.65 )

Seat 6: ppaoss ( $99 )

Seat 8: jaquouille007 ( $177.40 )

Seat 10: GunsnBurninRoses ( $100 )

ppaoss posts Small Blind $0.50

jaquouille007 posts Big Blind $1

Dealing cards

Your cards Td Jd [DG1974]

GunsnBurninRoses folds

OscarPower folds

ClPotter raises $4

DG1974 calls $4

ppaoss folds

jaquouille007 calls $3

Dealing Flop Ts 6c Js

jaquouille007 checks

ClPotter bets $13

DG1974 raises $42

jaquouille007 folds

ClPotter calls $29

Dealing Turn Ts 6c Js Ac

ClPotter bets $45

Hur göra?

Postad

Har svårt att se vad du leder mot men att fi sitter på AQs eller AKs känns inte helt omöjligt. Skulle hitta folden här väldigt ofta. Synar du turn så får du ett väldigt jobbigt beslut om han donkar in i dig igen men hans bet känns verkligen som ett blockbet med AQ/AK så att syna turn och omvärdera river finns ju också.

Postad
Jag tycker du har en alldeles för bra hand för att folda, han kan som vessel säger mycket väl ha ett ess+drag, så syn om omvärdera river.

Vad är det vi ska omvärdera? Fi är nog inte på ett drag och det kommer väldigt ofta att kosta pengar att få showdown här, så beslutet vi har är väl om vi ska syna turn och river.

Postad

Tycker det luktar stoppbet för ett A-drag. Som Zed frågar:

Om vi synar här kan vi då vika mot ett ställ på river?

Ingen som kan tänka sig att pusha här? Har inte räknat på det men det borde finna FE här, eller?

Postad

Ja, om man tror att han bettar typ AQ/AK på river och även synar dessa om man ställer borde man väl ställa, för att dragen ska få betala?

Om man inte tror att dessa synar turn men bettar river är det väl syn turn+river som gäller.

Jag är nog ändå inne på syn, men är tveksam till hur vi gör på river. Syn mot aggro, fold mot passiv (kanske fold redan turn då iofs), men helt utan read?

Är du inne på att folda turn Ignatius?

Postad

Jag är inne mer på att ställa in eller så släpper jag den. Oavsett nästan vilket kort som kommer på river blir det svårt. Dessutom ville jag inte gambla så med hela min stack utan invänta ett bättre läge så det vart en fold.

Efteråt så sa han att han satte mig på ett drag och att han själv hade k k. Wp sir!:roll: