CarlLee Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Postad 25 Oktober , 2007 Blandar nivåer väldigt friskt nuförtiden, dels för att jag letar fisk men inte alltid. Min fråga är, vad ni tror jag skulle tjäna mest på och hur mycket det skulle skilja på varianterna nedan? Räkna med att jag har 50%rb. Och hur stor bankrulle är vettigt om man är vinnande aggro-abc-grinder? 5/10 - 4 bord 10/20 - 3 bord 20/40 - 2 bord 30/60 - 1 bord Thanks!! Citera
becknish Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Postad 25 Oktober , 2007 http://pokerforum.nu/forum/allmaen-pokerteori/41019-normala-dagar-och-daliga-dagar.html du kan använda formeln här för att bedöma hur stor br som e rimlig. rb ska inkluderas wr. Citera
Dooken Postad 18 November , 2007 Rapport Postad 18 November , 2007 Om du spelar SvS tycker jag du ska spela 2 st 20/40 bord. Spelet på 5/10 är så dåligt att det för det mesta känns som lotto. Du har garanterat 100% floppsyn och får troligen 4 med dig till rivern. Visst kan det låta som trevliga förhållanden. Men jag tycker att väl uppe på 20/40 har folk fattat innebörden av att folda preflop men de suger drängballe postflop. Har mycket enklare att vinna fler potter och kunna göra VB. 50/100 på SvS motsvarar ungefär 1/2 på prima enligt mitt tycke. Men som sagt hela resonemanget skiter sig ju om du inte lirar SvS så... Citera
Recommended Posts