bijou Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Postad 25 Oktober , 2007 Just läst "book of bluffs" en enorm besvikelse då det mesta kändes som skåpmat, bluffexemplen är för det mesta från livespel och mest allmänt inaktuella. Hittade ingen tråd om bluffar så jag tänkte att det skulle vara fint som snus om ni ville lägga upp era bluffar samt diskutera tankegångar ni hade. Nedan postar jag en bluff jag utförde tidigare. Starting a new hand (#697138617) Texas Holdem NL $1/$2 - 2007-10-23 21:26:42 Server Table Curtis Seat 1: FatJoko ( $270.60 ) Seat 3: HERO ( $206.80 ) Seat 5: Mek777 ( $344.95 ) Seat 6: PoutsoKefalos ( $131.65 ) Seat 10: AtLeastIhaveSex ( $364.25 ) Mek777 posts Small Blind $1 PoutsoKefalos posts Big Blind $2 Dealing cards Your cards 2c 2h [HERO] AtLeastIhaveSex folds FatJoko raises $6 HERO raises $10 <<miscklick, därav denna gayraise, redan här blir bluffen rätt svårkrängd då den kan upplevas som förrvirrande Mek777 folds PoutsoKefalos folds FatJoko calls $4 Dealing Flop Ah 9s 7h <<här vill jag representera ngn form av stark a samt se hur han reagerar, mitt intryck är att han är rätt vek FatJoko checks HERO bets $22 FatJoko calls $22 Dealing Turn Ah 9s 7h Js<< här sätter jag fi på ett svagt a alt drag, då han kallsynar på denna dragiga bräda FatJoko checks HERO bets $55 FatJoko calls $55 Dealing River Ah 9s 7h Js 6s <<eftersom hjärtern uteblev och stegdraget är osannolikt samt att han visat sådan vekhet vill jag bara ha en fold så ja köttar på, tror rätt ofta han bettar oop om han hade en hand här FatJoko checks HERO bets $119.80 FatJoko folds Winner is HERO $293.80 #EOG. Citera
Steinmeyer Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Tar väl den här som jag också postade i min dagbok då. Så jävla rolig. - moscafly sitting in seat 1 with $144.36 - Yxel- sitting in seat 2 with $99.50 - DiDi66 sitting in seat 3 with $216.74 - Jokkmokk sitting in seat 4 with $103.58 - Steinmeyer sitting in seat 5 with $104.03 [Dealer] - Zippoquick sitting in seat 6 with $205.53 Zippoquick posted the small blind - $0.50 moscafly posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to Steinmeyer: , Yxel- folded DiDi66 folded Jokkmokk folded Steinmeyer raised - $4.00 Zippoquick folded moscafly called - $4.00 ** Dealing the flop: , , moscafly checked Steinmeyer bet - $8.00 moscafly raised - $21.00 Steinmeyer called - $21.00 Tänker att han inte skulle raisa om han hade nåt, jag spelade för tillfället otroligt överaggressivt och om han hade nåt skulle han låta mig leda. Ger honom inte cred för djupare nivåtänk. ** Dealing the turn: moscafly bet - $25.25 Steinmeyer called - $25.25 Ja, kanske lite tveksam syn. ** Dealing the river: moscafly checked Finns inget drag jag kan ha missat som han låter mig bluffa på och det är fritt fram. Steinmeyer went all-in - $53.78 moscafly folded Steinmeyer shows: , Steinmeyer wins $151.78 from the main pot Citera
-PK- Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Bijou, din bluff är ju katastrofal. Visst att den lyckades den här gången men den är fortfarande långt ifrån bra. Om han har en range av typ missade drag(färg, steg) samt Ax så förstår du väl vilket uselt riverbet det är mtp att du leder mot missade drag samt att man inte ska räkna med att folk foldar TP. Och till Steinmeyer, du bööör ju pusha turn ifall du tror att han är tom för det är halvjobbigt att syna ner med Q-hög på en blank river om han pushar Citera
gazzaflush Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Edit: problem med postning av en hand. återkommer. Citera
Steinmeyer Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Och till Steinmeyer, du bööör ju pusha turn ifall du tror att han är tom för det är halvjobbigt att syna ner med Q-hög på en blank river om han pushar Inte lika hög rolighetsfaktor Citera
-PK- Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Inte lika hög rolighetsfaktor Sant, men gör det ännu roligare och checka bakom river och se din hand stå Citera
Steinmeyer Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Sant, men gör det ännu roligare och checka bakom river och se din hand stå Ja, fy fan va skön den skulle va. Q-hög var inte alls omöjligt den bästa handen. Han instafoldade, vilket självklart kan ha varit A-hög. Men vette fan om han skulle folda så snabbt, eller betta på det sättet för den delen med showdownvalue över huvud taget. Var ju därför jag gjorde som jag gjorde i första hand. Citera
Recommended Posts