Gå till innehåll

Avstängt konto på Eurobet! HJÄLP SNÄLLA


Veli83

Recommended Posts

Självklart, men i många fall handlar det ju om sajter och företag som ligger inom EU, och jag skulle tro att lagstiftningen är ganska "sansad" i de flesta EU-länder. Lirar man i Costa Rica känns det ju ganska toppkört.

 

Så det kanske ändå finns möjlighet för mig att kontakta någon advokat och kanske gå vidare?

 

Pengarna som jag med förmodan skulle få tillbaka ifall jag fick "rätt" skulle gå till advokaten.

 

Jag hävdar inte att Eurobet eller Ongame nätverket vill åt mina pengar.

Jag vet bara att det är ett stort missförstånd från deras sida.

 

Men jag är så djupt besviken av att de inte gör större deal av detta.

Jag har råkat ut för något som brustit i deras säkerhet!

 

Det handlar inte om mycket pengar på lång sikt, men ändå!

 

Den summan får jag slita för i 3 månader med att jobba...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

historiken finns i mappen du installerat klienten i ../EurobetPoker/Resources/Databases mappen

(och oberoende vad dom beslutar på Ongame lär man ha rätt att få sin handhistorik via dom också, ifall man deletat eller nåt i misstag)

 

Jag installerade något program, men det gick inte att importera databasfilen.

 

Jag gick in på Eurobets hemsida och tryckte på call me funktionen.

Dem har fortfarande inte ringt, gått lite mer än 1 timme nu, tvivlar på att de ringer. De är djävligt trötta på mig :mrgreen:

 

funderar på att prata med min Advokat och se över möjligheterna där.

Jag börjar bli ganska arg nu och i slutändan kommer jag skita i Pengarna.

Kommer göra allt för att "förstöra" för dem, ge dem en dålig image.

 

Dem kan lägga miljontals kronor på Reklam, men om jag ska börja anstränga och visa hur lite dem tar hand om sina kunder då djävlar.

 

Köra igång en fin liten kampanj :lol:

 

Allt handlar om ork och tid... (jobbar för fullt, vid sidan av ju)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hi,

 

You are welcome to take advantage of the Ombudsman Service provided by Ongame Network through http://www.theongamezone.com - the world's coming industry leader in providing high-end online gaming news, analysis, business outlooks and editorial content.

 

In the Ombudsman section you will find a contact form you can use to file a complaint. Once we know your nick name, we will investigate from our end.

 

We cannot of course say anything about this particular case before we know the facts, but there is no reason ever for Eurobet to unlawfully withhold any money from you. And if you played fair and square (and you opponents did too) then that will become evident as we investigate.

 

Lastly, casually droppping comments such as:

 

" Jag har sett honom spela efteråt, från min kompis konto,"

 

makes us cringe although there are a number of ways one can interpret the statement.

 

Read the t&c´s and stick to them.

 

Looking forward to being of assistance.

 

Sincerely,

 

Ombudsman

Ongame Network

-------------------------

http://www.theongamezone.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första är Gibraltar ingen ö. Sved lite i ögonen så jag var bara tvungen att påpeka det... ;)

 

För det andra tycker jag att du ska kontakta det där departementet i Gibraltar. Det är alltså inte Ongames huvudkontor eller något sånt, det är ungefär som svenska lotteriinspektionen. Jag vet inte alls vad du eller de har för möjligheter men det kan hur som helst inte skada ditt case.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kontakt med Ombudsman på Ongame, känns ganska schysst då jag börjar få hjälp med detta.

 

Jag vet inte hur det kommer gå, men vad som än händer så kommer jag att uppdatera det här.

 

Jag pratade med Eurobet supporten igår.

 

Jag förklarade för dem att det är ett stort misstag.

Att summan jag tar ut inte är så djävla stort, men att jag inte kan låta det vara pga av deras bra/dålig säkerhet, vet ej vad man ska kalla det...

 

Att dem måste åtminstonde komma fram med konkreta bevis på att jag fuskat eller vad det nu rör sig om. Jag sa även att jag inte tänker ge upp i första taget! Att jag är beredd att ta hjälp av advokat/myndighet. Mest pga av att jag har ett stort Ego och att jag är envis som en åsna. Jag sa till dem att, jag är medveten att jag skulle förlora vid en ev rättegång, men att jag åtminstonde kämpade till slut och finns det rättvisa så skippas det!

 

Det roliga är att dem sa till mig att det fortfarande pågår en investigation.

 

Någon säger att den e klar, jag är "dömd" någon annan på supporten säger att det fortfarande är investigation...

 

Man får höra olika svar hela tiden.

Jag berättade för dem att jag inte har tid och ringa hela tiden till dem.

Jag har ett jobb och en familj att ta hand om vid sidan av.

 

Dem skulle ringa när dem fick vidare information.

 

Kan vara en bra ide´ sa jag, Jag har fått en stor djävla telefon räkning..

(Jag vet, men kan använda call me up funktionen på deras sida, men dem ringer inte tillbaka) Jag måste tom ändra till skyddat nr för att dem överhuvudtaget ska svara mig)

 

Jag fattar nada... föstår inte vad dem håller på med och dem inser inte så mycket dålig reklam det är för Eurobet, speciellt Ongame då!

 

Då dem är 1 av världens största.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat och spelar fortfarande på ongame men den ända siten jag håller mig ifrån är Eurobet. Hade problem med dom för ca 2 månader sedan gjorde jag en insättning och fick deras 500 SEk sportbonus, spelade för 1500 i sportboken och resten på poker hade en rulle på $3 k som jag gulade.

 

Gjorde en insättning till som jag bara spelade poker för kom upp till 10.000 sek som jag tog ut väntade i 1 vecka, sen får jag ett mejl om att pengarna hade blivit återinsatta på kontot p.g.a att jag inte upp följt bonusreglerna. Dom sa att sportbonusen som jag fick vid första insätningen som var 500 SEK var tvungen att omsättas 5 gånger innan uttag kunde göras vilket jag tyckte var jävligt sjukt eftersom jag torskat 1500 SEK på sportbetting samt spelat bort resten på poker. Fick iallafall tillslut ut pengarna men efter dom hade tagit de 500 jag hade fått i bonus.

 

Supporten var också riktigt jävla kass fick aldrig svar på frågorna jag ställde utan det ända svaret jag fick var att jag inte uppföljt bonuskraven men om jag torskar min bonus plus 1000 sek av mina egna pengar borde ju bonuskraven försvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har fortfarande inte fått något svar vare sig från Eurobet support eller Ongame.

 

Jag bad om "bevis" där det visar att jag på något sätt skulle ha haft någon sorts sammarbete med någon.

 

Jag vill ha min handhistorik och där dom specifikt anser vara något skumt i mitt spel

 

Supporten har fortfarande inte hört av sig.

 

Vem ska jag kontakta?

 

Dom ignorerar mig bara.

 

Vad kan jag göra? Jag har kört fast...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fortfarande inte fått något svar vare sig från Eurobet support eller Ongame.

 

Jag bad om "bevis" där det visar att jag på något sätt skulle ha haft någon sorts sammarbete med någon.

 

Jag vill ha min handhistorik och där dom specifikt anser vara något skumt i mitt spel

 

Supporten har fortfarande inte hört av sig.

 

Vem ska jag kontakta?

 

Dom ignorerar mig bara.

 

Vad kan jag göra? Jag har kört fast...

Fan vad drygt... jag önskar verkligen att det ordnar sig, följer tråden en aning. Uppdatera om det händer nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju galet.

 

Man måste ju kunna få ta del av informationen om varför man skulle vara misstänkt !

 

 

 

Dom lämnar inte ut någon som helst information!

 

Jag bad dom göra det, då jag vill gå vidare med detta...

Jag sa till supporten att jag behöver min handhistorik, då jag själv vill gå in och kolla vad som gick snett, att jag ev behöver ge det till någon Advokat eller någon annan "expert" som kan analysera spelet.

 

Eller för all del, här på pokerforum.

 

Men jag fick ett blankt nej, Dom tycker att jag är jobbig som ringer hela tiden och bad mig att inte ringa till dem fler gånger.

 

Jag sa till, personen på supporten att jag gör bara som jag har blivit tillsagd att göra. Att jag får olika information, varje gång jag ringer.

 

-Nej du behöver inte ringa fler gånger, Jag skickar ett mail till din hotmail om hur du kan gå till väga om du vill gå vidare med detta.

 

Jag nämnde även att jag har gått igenom "Terms & Conditions"

 

Dem refererar till en säkerhetsgranskning enligt 20.2 och de tycker att jag har brutit mot avtalet genom att fuska. Rent tekniskt anger inte 20.2 att de förbehåller sig rätten att agera efter eget omdöme såsom 20.1.

 

Han skulle motbevisa "mitt fel" den här killen på supporten, väldigt otrevlig var han, i think you are whrong- Let me see, what it says? Sa han med en ganska nonchalant attityd...

 

Han mummlade lite, sen kom han med det geniala svaret...

Öhhh. im sorry, but i cant give you any further information.

 

Att stänga av mitt konto, konfiskera pengarna och i princip be mig dra åt skogen...

 

 

Dom hänvisar mig till detta Email:

 

Our Poker Department wishes to inform you that following an investigation into suspicious play, your account has been closed and will not be reactivated.

 

We wish to advise that this activity has contravened our Terms & Conditions relating to play in our Poker forum and may also have breached the Terms & Conditions of our software provider.

 

This decision will not be reviewed and we regret to advise you that all funds are subsequently forfeited.

 

Should you wish to pursue this matter further, our Poker forum is licensed by the Government of Gibraltar who may be contacted at the following address:

 

Government of Gibraltar

Office of Finance and Development Secretary

Treasury Building

 

23 John Mackintosh SquareGibraltar

 

Kind regards Eurobet Customer Services

 

Detta har hållt på nu ett tag...

 

Jag orkar verkligen inte sätta in mig fler gånger i detta.

Jag har ett jobb och familj att sköta vid sidan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Låt oss leka med tanken att jag skulle fuska...

 

Skulle jag vara bered att ev gå till en rättegång?

Betala advokatskostnader?

Eller för all del, engagera mig så djävla mycket?

 

Bara telefon (Mobil, telefon) räkningar har uppgått till ca 2000 kr, Då dem inte ringer upp eller svarar när jag ringer, istället får jag ringa anonymt.

 

Varje gång jag ringer, ber dem alltid mig vänta, (För att söka information! Som mest har jag fått vänta i 30 min)

Annars brukar det vara ca 20 min.

 

Jag har inte tid med sånt här nonsens, och vad vet du om mig?

 

Eurobet är inte den enda sidan jag spelar på. Jag har inte blivit anklagad för sånt här av dem andra 4 sidorna.

 

Pengarna dem har konfiskerat, har jag förlorat det dubbla på sidorna på BlackJack!

 

Detta är en princip sak för mig.

 

Jag skulle lika gärna skänka dessa pengar till röda korset eller rädda barnen, istället för att sidan ska ha detta.

 

Om det nu förekommit fusk på bordet, Varför ska jag sota för det?

 

Jag spelade på ett annat bord och mötte en annan spelare på NL 5-10 och vann ca 5000$ dollar ifrån honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer det du säger verkar de ju verkligen värdelösa.

 

Kommer ihåg när jag frågade om jag kunde få 30% bananer eller mer då jag hade det på en annan sida men kunde byta till Eurobet. De erbjöd mig då 25%.

Glad jag inte fick mer. De verkar inte roliga att ha och göra med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Följande står i deras brev till dig:

 

"Should you wish to pursue this matter further, our Poker forum is licensed by the Government of Gibraltar who may be contacted at the following address:

 

Government of Gibraltar

Office of Finance and Development Secretary

Treasury Building

23 John Mackintosh Square Gibraltar

"

 

Följ rådet de ger dig. Att kontakta deras support hjälper dig förmodligen inte alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu du ger en rättvis bild av händelseförloppet och Eurobets agerande är det självfallet mycket skumt.

 

Just att du inte får någon typ av bevisning presenterad för dig gör mig mycket irriterad. Du måste få en tredjepart engagerad som kan kontakta företaget. Helst då media (pokermag och firstpoker är slavar under sajterna så dem kan du skippa) kanske poker-king eller hoppas att någon journalist på större svensk tidning kan se något typ av scoop i det här. Skriv ihop en seriös sammanfattning av hela händelseförloppet (låt någon korrekturläsa) och skicka iväg på bred front.

 

Har du pengar ska du givetvis vända dig till någon större advokatbyrå som sysslat med liknande fall innan. Kanske kan du be någon ambitiös juridikstudent börja luska i saken för några tusenlappar? Sätt upp en lapp på fakulteten.

 

Uppdatera oss gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...