Peder.A Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 NL 100 5 spelare Aktuell Fi har 85 i stacken, jag täcker. Spelar flera bord och har bara spelat cirka 20 minuter, därför ingen read, fi har dock inte utmärkt sig på något speciellt sätt. Jag höjer från UTG till 3 med Fi synar från BB Flop: Fi checkar Jag betar 4 Fi höjer till 13 Jag synar Pot 33 Fi skulle kunna var på bluff här då han vet att det blir svårt för mig att spela vidare om jag inte har set eller A. Känns dock som att han sitter med något. 55, JJ, AJ eller AK känns inte helt otänkbara. Hålstegedraget känns inte troligt. Turn: Tekniskt sett förbättras min hand men tyvärr slår jag ju inte någon av ovanstående händer förutom bluff. Fi betar ut 20 vilket känns som ett lockbete. Raisar jag här blir jag ju comittad. Är ju dock inte omöjligt att få syn av ett sämre A om jag raisar. Jag väljer att bara syna då jag misstänker att jag är slagen. Om fi är på en bluff tror jag inte han fyrar av en till salva på river. Jag har ju ändå visat med mitt spel att jag har en hand. Är mitt resonemang på turn vettigt? pot 73 River: Fi går all-in för 48 dollar Tyvärr slår jag inte någon av de andra troliga A-händerna. Jävligt jobbigt läge det här. Jag känner mig slagen men kan jag vika här? Behöver syna 48 för att vinna 120 vilket ju ger hyfsade odds. Står min hand här tillräckligt ofta? Är jag vek som ens funderar på att lägga här? Jag steker länge och väl innan jag... ja, vad ska jag göra? Citera
LykkaSiGya Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Flopp: Personligen föredrar nog jag en check på flopp och sedan antingen använda den som bluff-catcher genom check-syn genom handen eller att då betta turn och river vid dubbel-check flopp. Men sånt beror ju mycket på hur ens linjer ser ut i övrigt och vem Fi är.. Bet-syna AQ med essträff är ju sällan kul mot okända motståndare. Tror inte hans flopp-raise ofta är bluff däremot kan han ju mycket väl överspela ett sämre ess i brist på bättre förstånd. Tar du syn flopp känns syn på turn och river ganska givna även om man inte mår jättebra när han stoppar in det sista. Edit: Ang turn... bluffar han 48$ in i en pott på över 70$ om du checkar river? Tror många ger upp där och då kanske man bör trycka in det sista på turn och inte riskera att han träffar mirakelkort river (bakdörrsfärg, stege) eller checkar bakom med sämre ess.. Citera
Belöna Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Jag hade ställt på turn när han slår.... Citera
_zed_ Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Postad 25 Oktober , 2007 Flopp: Personligen föredrar nog jag en check på flopp och sedan antingen använda den som bluff-catcher genom check-syn genom handen eller att då betta turn och river vid dubbel-check flopp. Men sånt beror ju mycket på hur ens linjer ser ut i övrigt och vem Fi är.. Bet-syna AQ med essträff är ju sällan kul mot okända motståndare. Tror inte hans flopp-raise ofta är bluff däremot kan han ju mycket väl överspela ett sämre ess i brist på bättre förstånd. Tar du syn flopp känns syn på turn och river ganska givna även om man inte mår jättebra när han stoppar in det sista. Edit: Ang turn... bluffar han 48$ in i en pott på över 70$ om du checkar river? Tror många ger upp där och då kanske man bör trycka in det sista på turn och inte riskera att han träffar mirakelkort river (bakdörrsfärg, stege) eller checkar bakom med sämre ess.. Du tycks ha missat att Hero är IP. Checka bakom på floppen tycker jag kan vara helt okej här ibland. Som spelat är det väl inte ofta du leder här, men naturligtvis svårt att släppa med de odds du har, så syn... tror jag Citera
AdslVerbe Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Postad 25 Oktober , 2007 Checka bakom på floppen tycker jag kan vara helt okej här ibland. Nja, det tycker nog inte jag...oerhört sällan i sådana fall. Tycker däremot att floppbetet är lite liten. Fi kanske inte riktigt tror på oss och slår om av den anledningen. Problemet är bara det att vi inte har en aning om så är fallet. Betar vi pott eller lite mer å fi slår tillbaka kan vi nog räkna med att vi ligger under. Citera
_zed_ Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Postad 25 Oktober , 2007 Nja, det tycker nog inte jag...oerhört sällan i sådana fall. Visst är det så, det är ju inte standardspel, men om man inte vill cbetta 100% av gångerna tycker jag detta kan vara en okej hand att checka bakom med för att blanda upp de gånger du checkar utan träff. Fast kanske ännu hellre om Jh var 9h... Citera
LykkaSiGya Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Postad 25 Oktober , 2007 Du tycks ha missat att Hero är IP. Checka bakom på floppen tycker jag kan vara helt okej här ibland. Som spelat är det väl inte ofta du leder här, men naturligtvis svårt att släppa med de odds du har, så syn... tror jag Yep.. checkar nog en 7-8/10 OOP och kanske 3/10 i pos. Nja, det tycker nog inte jag...oerhört sällan i sådana fall. Varför? Resonerar du annorlunda med tex A med låg kicker? Vad har du för check-range bakom? Citera
AdslVerbe Postad 25 Oktober , 2007 Rapport Postad 25 Oktober , 2007 Varför? Resonerar du annorlunda med tex A med låg kicker? Vad har du för check-range bakom? Varför skall jag ge gratiskort? Jag har TPGK har positon å blir chekad fram till. Har samma check-range med låg kicker antar jag. Möjligen att jag kan "bara" syna om fi betar och är aggro å betar ut på floppen för att få en bra bet på turn, men i princip aldrig om fi checkar till mej. Men det är ju iofs en annan femma. Citera
LykkaSiGya Postad 26 Oktober , 2007 Rapport Postad 26 Oktober , 2007 Varför skall jag ge gratiskort? Jag har TPGK har positon å blir chekad fram till. Har samma check-range med låg kicker antar jag. Möjligen att jag kan "bara" syna om fi betar och är aggro å betar ut på floppen för att få en bra bet på turn, men i princip aldrig om fi checkar till mej. Men det är ju iofs en annan femma. Just dessa regnbågsfloppar med essträff gillar jag att checka för att man nästan alltid är way ahead/way behind och dessutom tycker jag sällan har image/bräda för att betta tre tunnor utan att förbättra. Väldigt ofta tycker jag att Fi foldar om han inte har A el bättre alt gut shot med bra implicita odds. C/r-bluffar är väl ganska ovanliga (och orkar vi i såna fall syna?) och dessutom riskerar man ju alltid när det gäller okända motståndare den sk info-raisen eller mongo-raisen med sämre essträff som också blir svår att hantera. Checkar vi kan vi tryggt syna ner Fi på turn, river alt värdebetta honom turn,river och få syn även av andraparet. Det känns som att det blir åtskilligt färre jobbiga beslut i handen om vi checkar flopp. Dock kanske det finns andra positiva effekter av att nästan alltid betta på ett metaplan och kanske av andra skäl som jag ännu inte förstår. Vore kul att höra lite mer utvecklade tankar från dig kring vad jag skrivit och hur du resonerar. Citera
bossbaver Postad 26 Oktober , 2007 Rapport Postad 26 Oktober , 2007 Jag höjer från UTG till 3 med Fi synar från BB Flop: känns som du kan räkna bort AK och JJ rätt hårt eftersom det bara muppsynas preflop, AK och JJ höjs väl som standard? Det enda du i min värld kan va skraj för är väl 55, men hur ofta sitter FI på just 55... Neeeeee, lätt syn på river enligt mig! Den enda handen enligt mig du bör va skraj för skulle väl vara AJ, men det känns som det lika gärna kan va en aggresivt spelad PP eller ett sämre A... Citera
Dead-Inside Postad 26 Oktober , 2007 Rapport Postad 26 Oktober , 2007 @ bossbaver, Tror han har AJ här rätt ofta. Tror också han har sämre A och luft här rätt ofta också. Hur som helst är en syn berättigad. Citera
AdslVerbe Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Postad 27 Oktober , 2007 Just dessa regnbågsfloppar med essträff gillar jag att checka för att man nästan alltid är way ahead/way behind och dessutom tycker jag sällan har image/bräda för att betta tre tunnor utan att förbättra. Väldigt ofta tycker jag att Fi foldar om han inte har A el bättre alt gut shot med bra implicita odds. C/r-bluffar är väl ganska ovanliga (och orkar vi i såna fall syna?) och dessutom riskerar man ju alltid när det gäller okända motståndare den sk info-raisen eller mongo-raisen med sämre essträff som också blir svår att hantera. Checkar vi kan vi tryggt syna ner Fi på turn, river alt värdebetta honom turn,river och få syn även av andraparet. Det känns som att det blir åtskilligt färre jobbiga beslut i handen om vi checkar flopp. Dock kanske det finns andra positiva effekter av att nästan alltid betta på ett metaplan och kanske av andra skäl som jag ännu inte förstår. Vore kul att höra lite mer utvecklade tankar från dig kring vad jag skrivit och hur du resonerar. Det har väl mycket med spelstil å image att göra oxå. Men har jag höjt pre så cb jag i princip alltid floppen....vore bara dummt att göra undantag när jag får en bra träff.. TT hade jag naturligtvis oxå cb om jag blivit checkad fram till. TPGK är ingen hand jag vill spela till river, den är alldeles för svag. Tar hellre hem den direkt utan massa "fancy moves" i så fall. Har fi ett dåligt A eller gutshot som inte är så ovanligt här får jag kanske lite extra betalt annars tar jag gärna potten direkt. Citera
Peder.A Postad 27 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2007 Tack för alla tänkvärda kommentarer, de uppskattas! Jag foldade faktiskt handen. Vet fortfarande inte riktigt om det var rätt eller inte. Det känns iofs ganska vekt men erfarenheten säger mig att jag ofta är slagen i det här läget. Checka floppen kanske hade varit det bästa. Då hade potten varit mindre hela vägen och en riversyn hade kanske inte behövt betyda all-in. Jävligt lätt att vara efterklok dock. Citera
AdslVerbe Postad 27 Oktober , 2007 Rapport Postad 27 Oktober , 2007 Check för pottkontroll som jag så vackert fått lära mej att det heter kanske är ett bra alternativ. Men isåfall just för pottkontroll å inget annat. Citera
Recommended Posts