Gå till innehåll

Diskussion: CarlDenStore


boman

Recommended Posts

Har inte ens reflekterat över att folk kan ha flera aktiva konton.

Förstår inte riktigt varför det borde tillåtas.

Därför att det är väldigt svårt att motverka ordentligt. Räcker ju med att någon har dynamiskt IP för att det antingen inte ska gå att göra så mycket om man inte vill spärra en hel range och därmed tappa en hel hög andra användare. Rätt störigt när man vill blocka ihärdiga spammare.

 

Jag är också lite osäker på vad skadan med flera konton skulle vara. Det kanske ökar bedrägerimöjligheter en liten aning, men det minskar också möjligheterna att skvallra och trolla lite mer anonymt, vilket verkar dåligt. Exempelvis så var ju CDS-dagboken underhållande, även om den var fejk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 238
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bara läst första sidan.

 

MEN

 

Äcklig tråd.

 

Stäng.

 

Det här är ett forum om poker. Ett spel.

 

Sluta nu. Att sparka på den som ligger är så förbannat jävla lågt.

 

Usch, mår dåligt nu.

 

-Axel

 

Äckligt inlägg.

 

Carl förtjänar en känga efter hur han har betett sig. Jag försvarade honom och tyckte han fick mycket skit, vilket han nu fick också, men att gå in och skapa flera konton och skriva som han gjorde är faktiskt inte normalt. Dagboken var ju så populär och det är något som behöver diskuteras. Att sparka på någon som ligger ner tror jag inte jag håller med om. Inte Carl heller. Jag tror han fortfarande svävar högt över alla andra och en sån här sak tror jag inte ens tar ner honom på jorden. Tragiskt men sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Moderatorer.

 

Om ni vill ha någon vägledning i denna tråds vara eller icke vara så kan jag dra det strået till stacken att man inom det svenska rättsväsendet/hos en svensk myndighet aldrig avgör ett mål/ärende utan att låta den enskilde komma till tals.

 

Enbart av ovanstående anledning tycker jag det är oetiskt att ha kvar denna tråd utan att ens tillåta CDS att delta. Även av andra anledningar kan jag bara beklaga att den tillåts. Empati, även för den som betett sig illa, är viktigt.

 

Om någon finnig liten moppepojke a la Rödeby vill kalla mig Carl nu så går det bra.

 

Jag avslutar med att citera Ebba von Sydow "2007 tycks bli hatberoendets år".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Moderatorer.

 

Om ni vill ha någon vägledning i denna tråds vara eller icke vara så kan jag dra det strået till stacken att man inom det svenska rättsväsendet/hos en svensk myndighet aldrig avgör ett mål/ärende utan att låta den enskilde komma till tals.

 

Enbart av ovanstående anledning tycker jag det är oetiskt att ha kvar denna tråd utan att ens tillåta CDS att delta. Även av andra anledningar kan jag bara beklaga att den tillåts. Empati, även för den som betett sig illa, är viktigt.

 

Om någon finnig liten moppepojke a la Rödeby vill kalla mig Carl nu så går det bra.

 

Jag avslutar med att citera Ebba von Sydow "2007 tycks bli hatberoendets år".

 

Carl?

 

 

Japp, har moppe - en EU-variant som tar mig till och från mitt statliga tjänstemannajobb sedan 6 år tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enbart av ovanstående anledning tycker jag det är oetiskt att ha kvar denna tråd utan att ens tillåta CDS att delta. Även av andra anledningar kan jag bara beklaga att den tillåts. Empati, även för den som betett sig illa, är viktigt.
Jag håller med om att han borde få komma till tals i tråden, om inte annat så går det ju att banna honom efteråt.

 

Men att stänga av diskussionen för den sakens skull blir ju liksom två fel. Det är ett ämne som hör hemma på forumet. Dels för att själva beslutsprocessen är öppen och dels för att "omfg, lol snubben skappar sockpuppetkonton för att suga av sig själv online!"-kommentarer är rätt roliga och tämeligen relevanta när någon gjort just det.

 

Hittar man på dumheter och blir påkommen så förtjänar man allt lite hån, och det är ju knappast heller något man dör av.

 

Jag avslutar med att citera Ebba von Sydow "2007 tycks bli hatberoendets år".
Äntligen får hat också lite cred.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller helt med grymme!

Känns som lite fel att vi sitter och kastar ur oss en massa kommentarre om Carl, som uppenbarligen gjort bort sig totalt, som uppenbarligen har ett uppblåst ego, som uppenbarligen landat med en duns, men han är bannad och kan inte försvara sig eller förklara sitt beteende.

 

Det verkar som om hela dagboken ballade ur när Salle började ryggdunka sig själv, vilket kraftigt bidrog till den hätska stämningen i dagboken. Sen kommer en massa anklagelser farande genom luften.

 

Ett förslag till modsen är att låta nicket "CarlDenStore" få yttra sig i denna tråd under några dagar, sedan totalban av det nicket. Snubben måste få chansen att förklara sig.

 

Jag läste att någon tror att CDS och heliga_ak är samma person, det kan man ju fundera kring, något jag noterat när jag spelat på ongame är att CarlDenstore och heliga_ak vid väldigt många tillfällen suttit vid samma bord och spelat, om det är samma person så har vi eller rättare sagt Ongame ett en viktig uppgift att utreda detta. Med de uppgifter som framkommit i CDS dagbok , de inlägg heliga_ak gjort och att Carl i chatten på ongame skrivit inlägg med slutklämmen /CDS i heliga_aks chattext.

 

Jag tycker att bestpoker/ongames representanter som läser eller ser detta måste ta det på allvar för risken för collusion är uppenbar om två polare sitter vid samma bord, och än värre om det är samma person, utred och återkom med resultatet av utredningen. Till dess tänker inte jag spela mer på ongame, misstanken om collusion med 2 falukillar som känner varann och sitter vid samma bord är fan uppenbar.

 

Tacksam commentares ang detta.

 

 

Slutligen till CDS, pm:a moderatorerna, förklara dig och sen kan du väl starta om på ett annat forum, hoppas du mår bättre snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni vill ha någon vägledning i denna tråds vara eller icke vara så kan jag dra det strået till stacken att man inom det svenska rättsväsendet/hos en svensk myndighet aldrig avgör ett mål/ärende utan att låta den enskilde komma till tals.

 

detta är ett oseriöst offtopicforum på the internets där folk whinear om badbeats och levlar varandra, inget rättväsende.

 

Jag avslutar med att citera Ebba von Sydow "2007 tycks bli hatberoendets år".

 

haha. du kan dina citat du =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carl?

 

 

Japp, har moppe - en EU-variant som tar mig till och från mitt statliga tjänstemannajobb sedan 6 år tillbaka.

 

Finniga små mobbningskompisar finns i alla former och storlekar, ibland där man minst anar det. I övrigt förstår jag inte ditt inlägg. Har någon efterfrågat din sysselsättning? Kumla? städare på finkan? (och, nej, det blir inte coolare att ha moppe bara för att det är en EU-variant).

 

Jag arbeta på domstol. Jag dömma folk. Om du fatta några beslut så jag upphäva dem när jag känner för det. (---------- Grymme sänker sig i nivå för att försöka uppnå kontakt på samma intellektuella plan.

 

____________________

 

Ovanstående illustrerar hur jag vänder på kakan och mobbar mobbarna lite. Men nu skall jag skämmas i ett hörn ett tag, minnas Ebbas visa ord, och sluta med det. Så

jag kommer nog inte svara på eventuella motpåhopp.

 

Heltok

-------------

 

Jag antar att moderatorerna har etiska regler mm. angående vem som bannas, varningar, beteende på forumet osv. som de går efter. Sådana brukar följa samhällets i den mån det går.

 

Poängen angående att CDS borde få komma till tals vidhåller jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finniga små mobbningskompisar finns i alla former och storlekar, ibland där man minst anar det. I övrigt förstår jag inte ditt inlägg. Har någon efterfrågat din sysselsättning? Kumla? städare på finkan?

 

Lägg ner Grymme. Som så många påpekat i den här tråden får nog CDS skylla sig själv efter vad han gjort i sin db. Håller dock fullkomligt med dig att han borde få komma till tals i denna tråd - mest för att den skulle bli f-n så mycket roligare med hans medverkan! ;-)

...och nej, jag städar inte på finkan...Inser nu att det är du som är den finniga moppepojken som tror att Kumla bara är ett enda stort fängelse och inget mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som lite fel att vi sitter och kastar ur oss en massa kommentarre om Carl, som uppenbarligen gjort bort sig totalt, som uppenbarligen har ett uppblåst ego, som uppenbarligen landat med en duns, men han är bannad och kan inte försvara sig eller förklara sitt beteende.
Klart han kan, är ju bara att öppna ett nytt konto.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat igenom Cds db och man kan nog nu i efterhand kanske se mellan raderna att den här killen kanske inte mår särskilt bra...

Flippar ut med inlägg om universums skapelse m.m.

Vi ska nog försöka komma ihåg att han är 19-20 år gammal och är då i mina ögon inte riktigt torr bakom öronen. Så ta det lite lugnt med alla elaka inlägg här så vi inte förvärrar för någon som kanske inte är i helt toppskick psykiskt.

Förhoppningsvis så skiter han att läsa här något mer på detta forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat igenom Cds db och man kan nog nu i efterhand kanske se mellan raderna att den här killen kanske inte mår särskilt bra...

Flippar ut med inlägg om universums skapelse m.m.

Vi ska nog försöka komma ihåg att han är 19-20 år gammal och är då i mina ögon inte riktigt torr bakom öronen. Så ta det lite lugnt med alla elaka inlägg här så vi inte förvärrar för någon som kanske inte är i helt toppskick psykiskt.

Förhoppningsvis så skiter han att läsa här något mer på detta forum.

 

Skulle tro att han lusläser denna tråd.....skulle inte du göra det om det var dig det handlade om? F-n, 142 inlägg och 10 sidor om en enda pf:are - klart han följer det hela.

Som sagt - synd att han själv inte kan medverka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste att någon tror att CDS och heliga_ak är samma person, det kan man ju fundera kring, något jag noterat när jag spelat på ongame är att CarlDenstore och heliga_ak vid väldigt många tillfällen suttit vid samma bord och spelat, om det är samma person så har vi eller rättare sagt Ongame ett en viktig uppgift att utreda detta. Med de uppgifter som framkommit i CDS dagbok , de inlägg heliga_ak gjort och att Carl i chatten på ongame skrivit inlägg med slutklämmen /CDS i heliga_aks chattext.

 

Jag tycker att bestpoker/ongames representanter som läser eller ser detta måste ta det på allvar för risken för collusion är uppenbar om två polare sitter vid samma bord, och än värre om det är samma person, utred och återkom med resultatet av utredningen. Till dess tänker inte jag spela mer på ongame, misstanken om collusion med 2 falukillar som känner varann och sitter vid samma bord är fan uppenbar.

 

 

Alltså det här är ju bra mycket allvarligare än det relativt harmlösa han gjort här på forumet.

 

F.ö tror jag inte det är ngt större fel på CDS. Han är en ung kille som haft tur/skicklighet i poker och troligen har någons sorts begåvning när det gäller "handreading". Han verkar dock ha svårt att ta kritik vilket inte är direkt ovanligt. På slutet har det mesta gått överstyr och urartat i hans db. Det man kan märka i dbn är att han kom helt ur balans när han förlorade stort på 10/20 under ett par dagar. Efter det gick det bara utför trots att han tog ett uppehåll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår uppriktigt inte varför så många hetsat upp sig över att en användare gjort allt för att framstå i god dager. Det är liksom det som anonymitet på forum ofta går ut på och väldigt många (nej, jag har inga bevis på detta men är säker på min sak ändå) överdriver sina kunskaper, erfarenheter, tillgångar, sitt utseende, m.m. Ni förstår väl att det är lite som Lunarstorm för pokerspelare som vi håller på med?

 

Det finns naturligtvis tillfällen då den här typen av forum är väldigt bra och det är bl.a. därför som jag använder den. Till de tillfällena kan räknas handanalys med genomtänkta frågor och svar, nyhetsspridning, tester (av t.ex. kortlekar, siter, verktyg, böcker), erbjudanden o.s.v.

 

Dagböcker är dock bloggar i ett forum och fullt frivilliga att läsa/delta i så när man upptäcker att nivån i en dagbok (eller bland skribenterna) sjunker så väljer i alla fall jag att läsa något annat.

 

Sakfrågan om multipla konton är dock intressant i sig, även för mig. Jag kan se flera anledningar till att tillåta det men även många exempel på varför det inte ska vara tillåtet. Jag sammaställer därför lite synpunkter med + och - kring multipla konton som min del till just den delen av diskussionen.

 

Multipla konton, + och -

+ Skilda roller hos användare, t.ex. Moderator, Sajtrepresentant, Förtroendevald, Företagare och Privatperson

+ Högre krav på anonymitet, t.ex. Spelberoende, Anmälningar

- Exemplet med CarlDenStore talar för sig själv, att använda flera konton för att försköna sig själv är inte ett lämpligt sätt att använda flera konton

- Regler. När, hur och vem får använda flera konton?

- Kontroll. Om det inte finns bra metoder för att upptäcka och avstyra multipla konton så blir det anarki.

- Risken för "nonsens" äkar enormt!

 

Förslag/Fråga: Går det att till sitt konto skapa fler alias? Det skulle göra livet enklare för PF.nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Snittet ligger på ca 15 cm.

 

IRL ja. Men alla vet ju att det är ens e-penis som spelar roll.

 

Hur som haver. Lås tråden tills CDS kan komma tillbaka så får vi se om han är sugen på att kommentera något. Jag tycker öht att tråden borde ha tagits bort direkt med tanke på att CDS inte kan delta. Märkligt moderatorskap att tillåta den här typen av trådar faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...