Gå till innehåll

Vad göra annorlunda?


Recommended Posts

***** Hand 482373050 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 23 oktober 2007 20:03:18

Frida 13 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Snuppan (1244.61)

Plats 2: Puen (1157.49)

Plats 3: Quazar (1663.63)

Plats 4: Roookie (2470.02)

Plats 5: Stolpe-Ut (3579.40)

Stolpe-Ut lägg LM 7.50

Snuppan lägg SM 15.00

** Giv **

Snuppan [N/A, N/A]

Puen [N/A, N/A]

Quazar [:Jd:, :Ks:]

Roookie [N/A, N/A]

Stolpe-Ut [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Puen Lägg

Quazar Höj till 45.00 -kanske för vegt att bara höja 3bb då bb väldigt ofta synar om ytterligare en innan har synat? Eller bara bättre value? En ytterligare anledning är att Stolpe-Ut är väldigt aggro och har re-raisat en hel del pre och det är ju ingen topphand direkt. Vad tycker ni?

Roookie Syna 45.00

Stolpe-Ut Lägg

Snuppan Syna 45.00

 

*** Flop(Board): *** : [:9h:, :7s:, :Tc:] -kanonflopp enligt mig, 2 överkort, double bellybuster (hålstege åt båda hållen) samt inget färgdrag. Ska man betta nästan pott här eller finns det nåt bättre att göra?

*** Bet Runda 2 ***

Snuppan Passa

Quazar Satsa 120.00

Roookie Lägg

Snuppan Syna 120.00 -hmm har ingen speciell read på han, spelat hyfsat tight men inte så aggro innan, troligtvis hobbyspelare med jobb som jag:-) , 10an kanske?

 

*** Turn(Board): *** : [:9h:, :7s:, :Tc:, :8s:] -toppenkort bortsett från att han sitter på QJ, jag valde att checka efter han då det är ett scarecard och jag bara sätter han på 10an. Mest pga att han kanske testar att värdebetta river, kanske testar att bluffa river eller kanske synar en värdebet från mig med 10an på river? Vad hade ni gjort?

*** Bet Runda 3 ***

Snuppan Passa -vad säger denna check mig? Mer säker på 10an eller?

Quazar Passa

 

*** River(Board): *** : [:9h:, :7s:, :Tc:, :8s:, :7c:] -hmm absolut ingen dåligt kort för mig, eller? Han bettar ut 70% av pott. Jag ser ingen anledning till att höja här då han kan ha mig slagen, plus att jag får se hans hand om han bluffat, vilket ger mig mer reads på han.

*** Bet Runda 4 ***

Snuppan Satsa 195.00

Quazar Syna 195.00

 

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 757.50

Snuppan [:7d:, :8d:] Kåk Vinst: 757.50

 

Det tråkiga var ju att han satt på bottentvåpar på turn och rivra in en äcklig kåk som han kunde fått mkt mer betalt på om han checkraisar river. Men hur spelade jag egentligen handen? Var den rätt spelad eller borde jag gjort nåt annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På turn har han med största sannolikhet 2par/stege annat slår han om med på flopp så där hade jag nästan pottbetat. Du vill ha upp potten nu så mkt som möjligt då det ska kosta att dra på kåken som är den ändå troliga handen som drar ut dig. På river måste du hitta checken eller en liten bet och folda för omslag beroende på read

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...