Gå till innehåll

Match mot Negreanu


frekje

Recommended Posts

  • Svars 91
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

så här spelar han

 

PokerStars Game #12759993862: Tournament #64530034, Freeroll Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2007/10/21 - 13:13:39 (ET)

Table '64530034 1' 10-max Seat #9 is the button

Seat 1: Lauterer (1660 in chips)

Seat 2: norfair18 (1430 in chips)

Seat 3: tuttermouse (1160 in chips)

Seat 4: nichol50 (1340 in chips)

Seat 5: advertizer10 (2020 in chips)

Seat 6: KidPoker (1250 in chips)

Seat 7: cadilac0922 (1820 in chips)

Seat 8: FourAcesNow (1520 in chips)

Seat 9: gcnjchamp (1350 in chips)

Seat 10: Astrocat15 (1450 in chips)

Astrocat15: posts small blind 10

Lauterer: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

norfair18: folds

tuttermouse: folds

nichol50: raises 60 to 80

advertizer10: folds

KidPoker said, "they raised over 500k which is so important because there is no funding for the families etc"

KidPoker: calls 80

cadilac0922 said, "You should stick with it, more and more Celeb. kids will B autistic, and attention will grow greatly"

cadilac0922: folds

FourAcesNow: folds

gcnjchamp: folds

Astrocat15: folds

Lauterer: folds

*** FLOP *** Ace of Spades3 of Clubs8 of Diamonds

advertizer10 said, "wow thats a siginificant amount"

nichol50: bets 120

KidPoker: calls 120

*** TURN *** Ace of Spades3 of Clubs8 of Diamonds5 of Hearts

KidPoker said, "Im going to look into other ways I could help for sure"

nichol50: bets 260

KidPoker: calls 260

*** RIVER *** Ace of Spades3 of Clubs8 of Diamonds5 of Hearts2 of Clubs

nichol50: checks

KidPoker: bets 550

nichol50: raises 330 to 880 and is all-in

KidPoker: calls 240 and is all-in

*** SHOW DOWN ***

nichol50: shows Ace of ClubsQueen of Clubs (a pair of Aces)

KidPoker: shows 2 of Spades3 of Spades (two pair, Threes and Deuces)

KidPoker collected 2530 from pot

*** SUMMARY ***

 

Jaha, är det så en av världens bästa spelare gör. Det verkar som om jag får omvärdera dom små franska fiskarna på Everest, för dom spelar likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Jaha, är det så en av världens bästa spelare gör. Det verkar som om jag får omvärdera dom små franska fiskarna på Everest, för dom spelar likadant.

 

Standard kidpoker. Han räknar med 9 outs på turn, och synar 260 med 18% chans att vinna som mest 1650. NH.

 

 

Grattis frekje!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorgon söndag 20.00 svensk tid ska jag spela en $500 HU-match mot Daniel Negreanu. Spelet är texas hold'em och stacken börjar på 1500 (och slutar på 3000 för min del).

 

Matchen är ett pris från Pokerstars från när PF hade möjlighet att ställa frågor till Daniel. Kidpoker ville träna lite innan matchen därför har det dragit ut på tiden..

 

Men ärligt, hur spelar man en av världens bästa spelare i en HU-match? Tips är välkomna. Taktiken kommer annars bli att känna av honom i början och köra rätt tight för att sen växla över till aggresivt spel när blindsen börjar bli värda något. Jag satsar givetvis på att vinna, men själva upplevelsen kommer oavsett resultat att bli grym! Negreanu har varit en favoritspelare ändå sedan jag började med poker.

 

 

Kort om mig:

Jag har lirat poker i tre-fyra år på nivåer upp till 5/10 USD mest short TNL. Har lirat en del HU det senaste för att träna, främst på SVS på 10/20 och 25/50.

 

Spande för ett tag sedan på Daniel Negreanu spelade på pokerstars, han var vänlig nog att svara ibland från alla skrikade chattar i chattrummet ..b la nämde Daniel Negreanu att hans standard raise var 800 - fan har glömt på viken nivå det var på ...var i alla fall på 6-manna bord....

 

Värdelöst tips från mig ... Men hoppas du tar hem spelet !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard kidpoker. Han räknar med 9 outs på turn, och synar 260 med 18% chans att vinna som mest 1650. NH.

 

 

Grattis frekje!

Grattis!

Tack båda två!

Spande för ett tag sedan på Daniel Negreanu spelade på pokerstars, han var vänlig nog att svara ibland från alla skrikade chattar i chattrummet ..b la nämde Daniel Negreanu att hans standard raise var 800 - fan har glömt på viken nivå det var på ...var i alla fall på 6-manna bord....

 

Värdelöst tips från mig ... Men hoppas du tar hem spelet !

 

Matchen är redan spelad men tack för tipset ;) Det blev en kort historia där jag hade turen att vinna med ett tvåpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...