Gå till innehåll

Stänger den här nu...


lanzinghkronha

Recommended Posts

vann han bara 18 kr? :) ja skulle nog inte syna me så djupa stackar om ja inte trodde han va en fisk :) men svårt att lägga ändå.

 

om du inte tror att han har QT så är det väll bara syna & hoppas du har rätt :)

 

Kämpa på och tilta föfan inte du ska ju upp på 1/2kr snart 8-)

 

 

/Slask

 

Vafan - jag måste ha missat något - Daino vann med JJ - kåk på river. Och jo, synen var nog rätt värdelös. 8-)

 

Nej för fan, jag ska upp. Går redan bättre. :-)

 

4400 /6000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 502
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ska man ha dåligt samvete för 2 outsaren?

 

För övrigt spelat råuselt idag men haft enormt flyt så slutar på +400.

 

*** Turn(Board): *** : [8k, Dk, 5r, 7h]

*** Bet Runda 3 ***

Lanzingh Passa

Daino Satsa 50.00

Lanzingh Höj till 112.00

Daino All-in 124.19

Lanzingh Syna 124.19

*** River(Board): *** : [8k, Dk, 5r, 7h, Es]

*** Showdown *** : Rake: 7.87 Totalpott: 307.01

Lanzingh [Eh, Er] Triss i ess Vinst: 307.01

Daino [5s, 5k] Triss i femmor Vinst: 0.00

 

4631 /6000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vet att det kommer att bli en bra kväll när man möts med "hej lanzarote ajg är granm kanria" när man sätter sig ner. Har dock gått skit de senaste dagarna och jag har tappat några inköp

 

Om någon annan här lirar lågt på SvS får ni gärna skriva några rader och berätta hur det går - alltid kul med lite sällskap såhär på kvällskvisten.

 

 

Fyllbult #1: RunnerBoy - Synar absolut allt och har nu börjat gå all in med sina dryga 50 kronor.

 

Listan kommer att göras lång förhoppningsvis. 8-)

 

4200 /6000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och där tog det slut för våran försupne vän.

 

 

***** Hand 501891137 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 11 november 2007 01:04:36

Anna 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Lanzingh (257.72)

Plats 2: meanjon (51.17)

Plats 3: RunnerBoy (71.60)

Plats 4: flugan82 (52.00)

Plats 5: deeone (312.02)

meanjon lägg LM 0.50

RunnerBoy lägg SM 1.00

** Giv **

Lanzingh [Dr, Eh]

meanjon [N/A, N/A]

RunnerBoy [N/A, N/A]

flugan82 [N/A, N/A]

deeone [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

flugan82 Lägg

deeone Lägg

Lanzingh Höj till 4.00

meanjon Lägg

RunnerBoy All-in 71.60

Lanzingh Syna 71.60

*** Flop(Board): *** : [Knr, 3h, 5k]

*** Turn(Board): *** : [Knr, 3h, 5k, 5s]

*** River(Board): *** : [Knr, 3h, 5k, 5s, 3r]

*** Showdown *** : Rake: 3.59 Totalpott: 140.11

Lanzingh [Dr, Eh] Två par, femmor och treor, ess sidokort Vinst: 140.11

RunnerBoy [9h, Dh] Två par, femmor och treor Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade rätt mycket mot dig innan inatt, såg stabilt ut. Bara att köra på, 0.50/1 är rena guldgruvan!

 

Nick: Pilatus1

 

Hehe jo - detsamma du. Jag funderade på att lämna bordet ett tag då du hade position på mig och du var en av de få som spelade bra men de andra på bordet vägde upp antar jag. 8-)

 

4705 /6000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka!

Även tyskland är ett udda land. Hyllor med porrtidningar och erotikromaner i pocketform. Jag ville dock ha en pokertidning? Fanns detta att finna tror ni? Ja för fan - 5 stycken - på TYSKA! Detta på en flygplats där man knappt hörde folk tala tyska..

 

4307 /6000

 

Kom nu inte och påstå att du köper en porrblaska för att LÄSA för då ljuger du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan vi har nästan samma story...jag satte in 500kr i mitten av sep och är nu uppe i 5309kr...:D Kan dock inte minnas att jag jag mött dig...

0.5/1-fisken är RIKTIGT dålig...spelade på prima innan...men det spelet funkar inte på SvS...folk synar verkligen ner ALLT på SvS med typ lägsta par...

 

Lycka till så ses vi kanske vid borden...;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar också .5/1 på svs, är väldigt ny men jag kan inte förstå hur du kan få sånna fluktuationer i rullen, både upp och ner. Jag ligger mer på en relativt stadig kurva uppåt :mrgreen: men lycka till, see you when I see you!

 

Hehe så går det när man tiltar förstår du. 8-)

 

Nä men ärligt har det gått relativt stadigt sedan min ubertilt då jag tappade...ja cirka 10 inköp(2000bb) över en natt. Då lirade jag iofs inte bara .5/1. Och om du menar att jag tappar några hundringar då och då är helt enkelt för att jag blivit för bekväm och ibland riskerar mina pengar lite väl mycket vilket iofs segar ner min klättring uppåt men det är inget jag oroar mig för allt för mycket. ;-)

 

grafje8.th.jpg

 

 

fan vi har nästan samma story...jag satte in 500kr i mitten av sep och är nu uppe i 5309kr...:D Kan dock inte minnas att jag jag mött dig...

0.5/1-fisken är RIKTIGT dålig...spelade på prima innan...men det spelet funkar inte på SvS...folk synar verkligen ner ALLT på SvS med typ lägsta par...

 

Lycka till så ses vi kanske vid borden...;)

 

Åfan, kul! Vi har säkert möts men jag har uselt minne. Antar att du nickar "najvik" även på SvS? Och Nej, avrage spelaren på denna nivån är inte direkt jättebra. :-)

 

Hoppas vi ses.

 

 

Lite kvällsgrind nu - borde göra matte men det får vänta tills midnatt.

 

4950 /6000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen preflopraise så man skulle ju kunna tänka sig 66 men kan jag folda här? Jag har ingen read på honom men han multitablar och ligger plus på de bord han delar med mig.(3 st)

 

 

***** Hand 503570587 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 12 november 2007 21:10:08

Adam 28 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: gr44 (263.97)

Plats 2: Sneaky_P (118.00)

Plats 3: Lanzingh (199.00)

Plats 4: Zerr0 (18.49)

Plats 5: Over C (227.13)

Plats 6: JimmyE (189.91)

Plats 7: peterdid (136.50)

Plats 8: LML (140.10)

Plats 9: Pyret63 (24.97)

Plats 10: ebba (151.23)

Lanzingh lägg LM 0.50

Zerr0 lägg SM 1.00

** Giv **

gr44 [N/A, N/A]

Lanzingh [6s, Kns]

Zerr0 [N/A, N/A]

Over C [N/A, N/A]

JimmyE [N/A, N/A]

peterdid [N/A, N/A]

LML [N/A, N/A]

Pyret63 [N/A, N/A]

ebba [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Over C Syna 1.00

JimmyE Syna 1.00

peterdid Lägg

LML Lägg

Pyret63 Lägg

ebba Lägg

gr44 Syna 1.00

Lanzingh Syna 1.00

Zerr0 Höj till 2.00

Over C Syna 2.00

JimmyE Syna 2.00

gr44 Syna 2.00

Lanzingh Syna 2.00*** Flop(Board): *** : [Knk, 2s, 6r]

*** Bet Runda 2 ***

Lanzingh Passa

Zerr0 Passa

Over C Satsa 8.00

JimmyE Lägg

gr44 Lägg

Lanzingh Höj till 20.00

Zerr0 Lägg

Over C Höj till 60.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen preflopraise så man skulle ju kunna tänka sig 66 men kan jag folda här? Jag har ingen read på honom men han multitablar och ligger plus på de bord han delar med mig.(3 st)

 

Ganska vekt att folda där, jag brukar trycka in o blunda om jag inte har en read i det läget, du har honom slagen väldigt ofta. Enda jobbiga är väl att han har >200bb. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska vekt att folda där, jag brukar trycka in o blunda om jag inte har en read i det läget, du har honom slagen väldigt ofta. Enda jobbiga är väl att han har >200bb. :rolleyes:

 

Jo hade nog inte kunnat lägga där men ville ha lite respons från andra då det är en situation jag är osäker på och ofta sätts inför. Dock var denna hand inte på riktigt - killen la sig efter min reraise.

 

nice limpsyn med J6, men dom var ju suited!

 

Tveksam ja, men inte riktigt så usel så att den förtjänar din sarkastiska idiotkommentar.

 

Jag var SB och behövde syna .5 i en pott på 4.5. Sedan raisar BB med 1. Jag synar alltså 1 i en pott på 8(som sista man att agera det varvet) så pottoddsen+implicita borde väl vara rätt okej endå. Kanske inte lysande men okej.

 

Må Väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis - verkligen. Ska söka på ditt nick nästa gång jag lirar så att du kan ta tillbaka dina cash.

 

Må Väl.

 

Lirade idag på samma bord. Dock ingen stor hand mot varandra. Men faktiskt... Du är väl en av kanske 10 som kan nånting överhuvudtaget på 0,5/1kr-nivån. Så va stolt att få vara på min tio i topp lista :-)

 

Du ville veta hur det går för folk på denna nivån..tja... idag: +112kr

Totalt: +31.221kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade idag på samma bord. Dock ingen stor hand mot varandra. Men faktiskt... Du är väl en av kanske 10 som kan nånting överhuvudtaget på 0,5/1kr-nivån. Så va stolt att få vara på min tio i topp lista :-)

 

Du ville veta hur det går för folk på denna nivån..tja... idag: +112kr

Totalt: +31.221kr

 

Tack! Så inga hard feelings då? För vi hade väl inte den bästa starten kanske. 8-)

 

Hur länge har du lirat? Kan tänka mig att det tar rätt så lång tid att dra in så mycket på .5/1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, just för att du får lira potten OOP efter flopp.

 

Okok det är kul med kritik - om den är konstruktiv. Men pottoddsen 9:1 och 8:1 väger inte upp positionen och den mediokra handen för att ens se en flopen?

 

Jag är relativt ny så jag är mer än mottagbar för kritik om det kan få mig att spela bättre.

 

5085 /6000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okok det är kul med kritik - om den är konstruktiv. Men pottoddsen 9:1 och 8:1 väger inte upp positionen och den mediokra handen för att ens se en flopen?

 

Jag är relativt ny så jag är mer än mottagbar för kritik om det kan få mig att spela bättre.

]

 

 

Först och främst så sitter du i sämsta tänkbara position i ett FullRinggame. I den positionen spelar man i princip enbart riktigt bra starthänder.

 

För det andra var du tvungen att lägga 1,50 för att vinna 8 eftersom det raisades efter dig. Sen hade du ju tur att puckot efter dig "bara" höjde till 2 och inte 5-7. Vad skulle du gjort då? Synat?

 

Om du på floppen enbart träffat J med två lägre kort, hur skulle du spelat handen då? Betat ut och fått syn, eller värre raise. Skulle du då synat eller 3-betat?

 

Problemet med att lira en sån skithand rent ut sagt, OOP är att den kan sätta dig massor av trubbel på floppen som kan bli dyrbart. Bättre då att folda den och lira den i position om du nu verkligen vill lira den.

 

Denna gång hade du flytet att träffa tvåparet på floppen men tänk va många BB/100 det kan kosta dig att syna 2BB varje varv OOP.

 

Det vore en helt annan sak om det varit ett SH-bord, men även då är handen inget att ha OOP egentligen.

 

Där har du mina tankar om varför jag tycker det var dålig spelat av dig preflopp. Sen finns det säkert andra av annan uppfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Så inga hard feelings då? För vi hade väl inte den bästa starten kanske. 8-)

 

Hur länge har du lirat? Kan tänka mig att det tar rätt så lång tid att dra in så mycket på .5/1.

 

 

Har spelat i 2 år ungefär. så det är ganska många timmar bakom ja...

Men första halvåret kan man ju knappt räkna. Då var man ju inte så bra :) Trodde alla ess va nöten liksom...

Hade dock turen att klonka några topp tio placeringar i mindre turneringar då som gjorde att jag "hade råd" att loosa på cashgame :)

Men på senare tid rullar det på ganska bra...

 

Lycka till med dagens spel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo iaf så länge du sitter på svs 0,5/1 FR, skulle aldrig foldat där. Finns för många som gör bort sig på floppen sen.

 

Jo var det jag tänkte också.

 

 

Först och främst så sitter du i sämsta tänkbara position i ett FullRinggame. I den positionen spelar man i princip enbart riktigt bra starthänder.

 

För det andra var du tvungen att lägga 1,50 för att vinna 8 eftersom det raisades efter dig. Sen hade du ju tur att puckot efter dig "bara" höjde till 2 och inte 5-7. Vad skulle du gjort då? Synat?

 

Om du på floppen enbart träffat J med två lägre kort, hur skulle du spelat handen då? Betat ut och fått syn, eller värre raise. Skulle du då synat eller 3-betat?

 

Problemet med att lira en sån skithand rent ut sagt, OOP är att den kan sätta dig massor av trubbel på floppen som kan bli dyrbart. Bättre då att folda den och lira den i position om du nu verkligen vill lira den.

 

Denna gång hade du flytet att träffa tvåparet på floppen men tänk va många BB/100 det kan kosta dig att syna 2BB varje varv OOP.

 

Det vore en helt annan sak om det varit ett SH-bord, men även då är handen inget att ha OOP egentligen.

 

Där har du mina tankar om varför jag tycker det var dålig spelat av dig preflopp. Sen finns det säkert andra av annan uppfattning.

 

Tack för ett uvecklat svar.

 

Att jag synar från början var ju för att jag inte trodde att killen till vänster om mig skulle raisa vilket då skulle ge mig ganska bra pottodds, detta var en missbedömning men synen på hans raise är även den baserad på goda pottodds+implicita (om jag träffar floppen). Nu blev det ju lite fel då jag tvingades lägga in 1.5 i en pott på 8 istället för 0.5 i en pott på 4.5 men även då kan det ju ha varit fel beslut antar jag.

 

Dock är väl detta den absoluta gränshanden jag skulle lägga in pengar på och jag har inte för vana att syna i sb.

 

Har spelat i 2 år ungefär. så det är ganska många timmar bakom ja...

Men första halvåret kan man ju knappt räkna. Då var man ju inte så bra :) Trodde alla ess va nöten liksom...

Hade dock turen att klonka några topp tio placeringar i mindre turneringar då som gjorde att jag "hade råd" att loosa på cashgame :)

Men på senare tid rullar det på ganska bra...

 

Lycka till med dagens spel!

 

 

Okej okej och tack detsamma. 8-)

 

Haft lite semiflyt nu på eftermiddagen och jag börjar närma mig mitt första mål!

 

5501 /6000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...