Hesson Postad 19 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2007 Jaja, jag vet... ännu en site-tråd... Har för en tid sedan börjat spela HU SNG. Tidigare var det mestadels 9-manna SNG turbos på Full Tilt som gällde. Jag började testa lite HU på Svenska Spel eftersom jag hade en lite slant liggandes där och det gick kanonbra, vilket ledde till att jag snart fastnade för spelformen. Gick då nyligen över till att börja spela $5 regulars och $6 turbos på FT. Jag har hittills sett en ganska rejäl skillnad på kvalitet när det gäller HU spelarna på SvS jämfört med FT. Även om FT spelarna på dessa nivåer är ganska kassa så är de överlag mycket bättre än på SvS. Så till min fråga: Vilka siter har enligt er mening de sämsta HU SNG spelarna på lägre nivåer (jag vet att de flesta siterna har dåliga spelare på låga nivåer, så se det relativt). Gärna siter där man slipper sitta och vänta alltför länge på motstånd och med hyfsad struktur (Prima/Microgaming går bort). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 19 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2007 Jag spelar en del billiga HU SNG's ($5 eller $10) på Full Tilt och det är sällan man stöter på nånting som kan kallas motstånd. Oftast tillhör spelarna en av två kategorier: den tajt/passiva som man pressar hela tiden och nöter ner eller den överaggressiva som bettar pot hela tiden så man väntar in en bra hand och lägger krokben för honom och sen tiltar han bort det han har kvar. Aldrig mer än en minuts väntetid. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hesson Postad 19 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 Oktober , 2007 Jo, jag vet att motståndet på Full Tilt inte är något vidare, men jämför jag med SvS så är det större chans att man stöter på en spelare som har någorlunda koll på FT. Håller med dig helt och hållet att dessa två är det huvudsakliga spelartyperna man möter. Min Win rate på SvS är rejält mkt högre än på FT, så det känns i nuläget mer värt att spela där, eller på någon annan site... Spelar du förresten turbos eller regulars? Kan man få be om lite stats? Antal spelade Win rate osv... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 19 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2007 Jag har spelat ganska mycket hu sngs på full tilt $10-20 och motståndet är verkligen inte mycket att hänga i julgranen. Edit: såg inte tidigare inlägg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hesson Postad 19 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 Oktober , 2007 Andra förslag än Full Tilt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
batio Postad 19 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2007 partypokers hu sitngo förstås vann 9 raka där Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hesson Postad 19 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 Oktober , 2007 Vad har de för lägsta buyin där? Och är inte raken 10%? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PeO Postad 19 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2007 Stars finns också. Har spelat en hel del HUSNG där på sistone. Finns både turbo och regular att välja mellan. Motståndet är relativt mjukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 19 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2007 Vad har de för lägsta buyin där? Och är inte raken 10%? $3 är lägsta. På deras $6 är det 20%(!) rake. Högre än detta är det 10%, dvs likadant som för FR SnGs. Om jag nu inte såg fel när jag snabbkollade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hesson Postad 19 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 Oktober , 2007 OK, känns som om det måste vara oerhört fiskigt för att motivera 10% rake på HU SNG. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hesson Postad 19 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 Oktober , 2007 Stars finns också. Har spelat en hel del HUSNG där på sistone. Finns både turbo och regular att välja mellan. Motståndet är relativt mjukt. Hur lång tid brukar dina matcher ta på Stars? Turbo och regular... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laser Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2007 Brukar lira lite HU på Stars, de matcher jag har lirat har varit mellan 5 min till cirka 20 min skulle jag tro, men då lirar jag bara PL Omaha och PL Omaha H/L Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
shipitholla85 Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2007 Om du är ute efter sjukt kasst motstånd, så lira på everest. Ganska sega blindsperioder, men fisken vill oftast stoppa in degen under 1:a/andra blindsperioden. Kassa spelare upp till $100 nivån, och vill du lira högre så får du söka dig någon annanstans, alternativt plocka lite av den enkla H-U CG degen. Dagens tips Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
shipitholla85 Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2007 Om du är ute efter sjukt kasst motstånd, så lira på everest. Ganska sega blindsperioder, men fisken vill oftast stoppa in degen under 1:a/andra blindsperioden. Kassa spelare upp till $100 nivån, och vill du lira högre så får du söka dig någon annanstans, alternativt plocka lite av den enkla H-U CG degen. Dagens tips! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hesson Postad 21 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2007 Någon som har erfarenhet av HUSNG på lägre nivåer från B2B och Boss? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valborg Postad 22 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2007 Testa Betsson (ongame) Lirar inte HUSNG men på 11-22 turbo SNG är det väldigt löst spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 22 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2007 Någon som har erfarenhet av HUSNG på lägre nivåer från B2B och Boss? Har spelat ca 3000 st HU SnGs på Boss, nästan allt på $100s. Mtp hur kasst motståndet ofta är där så lär det väl bara vara ännu enklare på lägre nivåer. Det tråkiga med Boss är att strukturen inte är speciellt bra (om man inte kommer upp på €200s+). Fördelen med en snabb struktur är ju dock att du får in många matcher i timmen. Lär dig en bra pushbotstrategi så ska det nog gå bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hesson Postad 23 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 23 Oktober , 2007 Hur ser strukturen ut på Boss? Är det 15/30, 25/50, 50/100... med 1500 i startstack? Finns det €5 och €10 (något däremellan?) med 5% rake? Tack för alla svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2007 Hur ser strukturen ut på Boss? Är det 15/30, 25/50, 50/100... med 1500 i startstack? Finns det €5 och €10 (något däremellan?) med 5% rake? Tack för alla svar. Stämmer det. Inget emellan €5 och €10. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Leo Postad 24 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2007 Jag har mest kört $20-50 på iPoker och PS. iPoker hade solklart klenast motstånd av de två. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hesson Postad 25 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 Oktober , 2007 Vad har iPoker för rake på lägre nivåer (typ $5-$10)? Och hur ser strukturen ut på iPoker (startstackar, blindstruktur osv)? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts