Gå till innehåll

HU SNG - fiskrik site?

Hesson

Recommended Posts

Jaja, jag vet... ännu en site-tråd...

Har för en tid sedan börjat spela HU SNG. Tidigare var det mestadels 9-manna SNG turbos på Full Tilt som gällde.

Jag började testa lite HU på Svenska Spel eftersom jag hade en lite slant liggandes där och det gick kanonbra, vilket ledde till att jag snart fastnade för spelformen. Gick då nyligen över till att börja spela $5 regulars och $6 turbos på FT.

Jag har hittills sett en ganska rejäl skillnad på kvalitet när det gäller HU spelarna på SvS jämfört med FT. Även om FT spelarna på dessa nivåer är ganska kassa så är de överlag mycket bättre än på SvS. Så till min fråga: Vilka siter har enligt er mening de sämsta HU SNG spelarna på lägre nivåer (jag vet att de flesta siterna har dåliga spelare på låga nivåer, så se det relativt). Gärna siter där man slipper sitta och vänta alltför länge på motstånd och med hyfsad struktur (Prima/Microgaming går bort).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar en del billiga HU SNG's ($5 eller $10) på Full Tilt och det är sällan man stöter på nånting som kan kallas motstånd. Oftast tillhör spelarna en av två kategorier: den tajt/passiva som man pressar hela tiden och nöter ner eller den överaggressiva som bettar pot hela tiden så man väntar in en bra hand och lägger krokben för honom och sen tiltar han bort det han har kvar.

Aldrig mer än en minuts väntetid.

Länk till kommentar

Jo, jag vet att motståndet på Full Tilt inte är något vidare, men jämför jag med SvS så är det större chans att man stöter på en spelare som har någorlunda koll på FT. Håller med dig helt och hållet att dessa två är det huvudsakliga spelartyperna man möter. Min Win rate på SvS är rejält mkt högre än på FT, så det känns i nuläget mer värt att spela där, eller på någon annan site...

Spelar du förresten turbos eller regulars? Kan man få be om lite stats? Antal spelade Win rate osv...

Länk till kommentar

Om du är ute efter sjukt kasst motstånd, så lira på everest. Ganska sega blindsperioder, men fisken vill oftast stoppa in degen under 1:a/andra blindsperioden. Kassa spelare upp till $100 nivån, och vill du lira högre så får du söka dig någon annanstans, alternativt plocka lite av den enkla H-U CG degen.

Dagens tips

Länk till kommentar

Om du är ute efter sjukt kasst motstånd, så lira på everest. Ganska sega blindsperioder, men fisken vill oftast stoppa in degen under 1:a/andra blindsperioden. Kassa spelare upp till $100 nivån, och vill du lira högre så får du söka dig någon annanstans, alternativt plocka lite av den enkla H-U CG degen.

Dagens tips!

Länk till kommentar

Någon som har erfarenhet av HUSNG på lägre nivåer från B2B och Boss?

Har spelat ca 3000 st HU SnGs på Boss, nästan allt på $100s. Mtp hur kasst motståndet ofta är där så lär det väl bara vara ännu enklare på lägre nivåer. Det tråkiga med Boss är att strukturen inte är speciellt bra (om man inte kommer upp på €200s+). Fördelen med en snabb struktur är ju dock att du får in många matcher i timmen. Lär dig en bra pushbotstrategi så ska det nog gå bra ;)

Länk till kommentar

Hur ser strukturen ut på Boss? Är det 15/30, 25/50, 50/100... med 1500 i startstack?

Finns det €5 och €10 (något däremellan?) med 5% rake?

Tack för alla svar.

Stämmer det. Inget emellan €5 och €10.

Länk till kommentar