Gå till innehåll

Vad gör jag för fel?


OptimusM

Recommended Posts

Precis börjat satsa på turneringar. Har kört som det står i de flesta böcker, köra thight som fran från början och spela lösare under spelens gång. Kommer bara så långt som till top 30, men lyckas inte komma till finalbordet, förutom en gång då jag åkte ut på nionde plats.

 

Problemet brukar vara antalet marker jag har under den senare delen av spelet. Brukar ha precis under average, men som spelet går så minskar antalet marker och jag spelar thightare och thightare. Till slut tvingas jag gå all in med Ess högt innan blinden äter upp mig.

 

Några tipps på vad jag möjligen gör fel?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips skulle kunna vara att ta chanserna i början att se billiga floppar. Inte ovanligt att se 7-8 spelare som bara limpar in och sitter du då på knappen så varför inte limpa in du med? Du kan ju ha tur att träffa med lite vad som helst och ofta tidigt i turneringar så är det ju nästan en person per giv som går all-in.

 

Om du kommer till mellan/slut-spel så ta chanserna som dyker upp att sno blinds.

 

Sedan, som du säger, så hamnar man ju ibland i situationer som tvingar en att gå all-in bara för att inte ätas upp. Det här hör tyvärr (?) till turneringens naturliga struktur, men det går ju även att utnyttja till din fördel:

När du snor blinds, gör absolut inte det mot nån som är just tvingad att gå all-in (om du inte har en hand som tål det vill säga) utan gör det istället mot någon som är rädd för dina eventuella c-bettar.

 

 

Jag har säkert fel, så lita inte hundra på mig

 

Lycka till :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka böcker har du läst ?

många böcker står det

gör så och så.

som det står i böcker inte alltid rätt sett att spela.

på vilka nivåner spelar du ?

man kan spela som dan negeru.

han spelar många potter.

och håller potter små.

man kan spela som gus , anette_15 och phil ivey.

de synar inte.

de återhöjer och bluffar mycket.

de spelar ultraggresivit.

testa olika spelstilar.

ett tips

är att se eptlive på internet.

du ser alla händer på tv bordet och finalbordet.

och du ser inte hålkorten.

det är live

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka böcker har du läst ?

många böcker står det

gör så och så.

som det står i böcker inte alltid rätt sett att spela.

på vilka nivåner spelar du ?

man kan spela som dan negeru.

han spelar många potter.

och håller potter små.

man kan spela som gus , anette_15 och phil ivey.

de synar inte.

de återhöjer och bluffar mycket.

de spelar ultraggresivit.

testa olika spelstilar.

ett tips

är att se eptlive på internet.

du ser alla händer på tv bordet och finalbordet.

och du ser inte hålkorten.

det är live

 

Har mr Pitbulls lillebror också börjat hänga här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela spela spela.

 

Böckerna belyser och kan få dig att förstå vissa viktiga koncept, men för att bli en vinnande spelare krävs också erfarenhet.

 

Spela flerbords SnG för att träna ditt spel i olika skeden av turneringen.

 

böckerna är bra för nybörjare.

man lär sig grundenerna.

den bästa pokerskolan är att spela mycket.

börja med 10cents sngs.

för 100dollar kan du spela många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelade en turering.

efter 90-120 minuter.

hade jag 400 000+ chips.

jag hade nästan spelat varje hand.

extremt många.

träffat många 2par triss stegar färg på floppen.

många allin på floppen eller turn och ibland på rivern.

många som var allin med 1par

och allin med 2par

när jag träffat triss

its crazy poker online

jag synade alldrig nog annas allin

jag satte de allin.

om gick de allin på floppen.

kan de ha AAA

eller bättre

 

jag kan lägga till

att jag spelar 7-14 timmar varje dag.

crazy days 10+ timmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis börjat satsa på turneringar. Har kört som det står i de flesta böcker, köra thight som fran från början och spela lösare under spelens gång. Kommer bara så långt som till top 30, men lyckas inte komma till finalbordet, förutom en gång då jag åkte ut på nionde plats.

 

Problemet brukar vara antalet marker jag har under den senare delen av spelet. Brukar ha precis under average, men som spelet går så minskar antalet marker och jag spelar thightare och thightare. Till slut tvingas jag gå all in med Ess högt innan blinden äter upp mig.

 

Några tipps på vad jag möjligen gör fel?

 

Tack på förhand!

 

Att spela tight mot slutet och låta sig bli uppäten av höga blinds är ett vanligt misstag. Om du läser t ex Harrington eller studerar handhistorier från turneringar, så titta framförallt på den biten. Se hur viktigt det är att välja goda tillfällen, utifrån position, stackstorlek och utnyttjande av att andra ofta är för tighta, att stjäla blinds och antes mot slutet av en turnering.

 

Se tråden http://pokerforum.nu/forum/turneringspoker/39113-annette_15-won-4-180-playing-blind-hh-inside.html och http://www.pokerxfactor.com/servlet/pxf?a=mv&handid=72069&t=myhand&fn=4%20180%20blind%20play&time=1192745976882 för goda exempel på att välja sådana exploaterande situationer. Notera att Annette spelar - och vinner - en turnering utan att titta på sina kort alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelade en turering.

efter 90-120 minuter.

hade jag 400 000+ chips.

jag hade nästan spelat varje hand.

extremt många.

träffat många 2par triss stegar färg på floppen.

många allin på floppen eller turn och ibland på rivern.

många som var allin med 1par

och allin med 2par

när jag träffat triss

its crazy poker online

jag synade alldrig nog annas allin

jag satte de allin.

om gick de allin på floppen.

kan de ha AAA

eller bättre

 

jag kan lägga till

att jag spelar 7-14 timmar varje dag.

crazy days 10+ timmar

 

:shock: :shock: :shock: Bra jobbat...du får $100 om du talar om var du spelar och vad du nickar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis börjat satsa på turneringar. Har kört som det står i de flesta böcker, köra thight som fran från början och spela lösare under spelens gång. Kommer bara så långt som till top 30, men lyckas inte komma till finalbordet, förutom en gång då jag åkte ut på nionde plats.

 

Problemet brukar vara antalet marker jag har under den senare delen av spelet. Brukar ha precis under average, men som spelet går så minskar antalet marker och jag spelar thightare och thightare. Till slut tvingas jag gå all in med Ess högt innan blinden äter upp mig.

 

Några tipps på vad jag möjligen gör fel?

 

Tack på förhand!

 

ha mer tur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar normalt sett bara cash games, men beslöt mig a testa lite freerolls för en vecka sedan. Jag är less att betala in pengar åt frugan så jag tänkte intressera henna för gratis-spel.

 

Vilken skillnad mellan cashgame och nybörjar-turnering!

 

Herregud vad folk spelar konstigt och loose! Först spelade jag mitt vanliga cash game. Det gick ganska bra. Tight i början och även senare fick mig från ca 6000 spelare till ca plats 100. Ok antar jag men inte tillräckligt.

 

Eftersom enligt mig folk spelar som idioter i början ändrade jag igår strategi för att optimera lite. Jag tog enbart syn med nästan varenda hand oavsett position i början och tryckte på rejält vid fina flop-träffar. Bluffade inte mycket. Trppade preflop med fina kort, osv.

 

Wooow!

 

med 400 spelare kvar var jag klar chip-leader. Efter flera timmars spel lyckades jag (trött) sabba det i alla fall. Plats 50, men slutsatsen är klar.

Så länge det finns gått om klantskallar, skall man ta jätte-många floppar och trappa preflop.

Med bättre spelare måste man ändra spelstil igen. Har inte klurat ut hur riktigt ännu. Skall testa igen. Verkar kul det här... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar normalt sett bara cash games, men beslöt mig a testa lite freerolls för en vecka sedan. Jag är less att betala in pengar åt frugan så jag tänkte intressera henna för gratis-spel.

 

Vilken skillnad mellan cashgame och nybörjar-turnering!

 

Herregud vad folk spelar konstigt och loose! Först spelade jag mitt vanliga cash game. Det gick ganska bra. Tight i början och även senare fick mig från ca 6000 spelare till ca plats 100. Ok antar jag men inte tillräckligt.

 

Eftersom enligt mig folk spelar som idioter i början ändrade jag igår strategi för att optimera lite. Jag tog enbart syn med nästan varenda hand oavsett position i början och tryckte på rejält vid fina flop-träffar. Bluffade inte mycket. Trppade preflop med fina kort, osv.

 

Wooow!

 

med 400 spelare kvar var jag klar chip-leader. Efter flera timmars spel lyckades jag (trött) sabba det i alla fall. Plats 50, men slutsatsen är klar.

Så länge det finns gått om klantskallar, skall man ta jätte-många floppar och trappa preflop.

Med bättre spelare måste man ändra spelstil igen. Har inte klurat ut hur riktigt ännu. Skall testa igen. Verkar kul det här... :mrgreen:

 

Jippie

 

Lös/passivt spel FTW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka böcker har du läst ?

många böcker står det

gör så och så.

som det står i böcker inte alltid rätt sett att spela.

på vilka nivåner spelar du ?

man kan spela som dan negeru.

han spelar många potter.

och håller potter små.

man kan spela som gus , anette_15 och phil ivey.

de synar inte.

de återhöjer och bluffar mycket.

de spelar ultraggresivit.

testa olika spelstilar.

ett tips

är att se eptlive på internet.

du ser alla händer på tv bordet och finalbordet.

och du ser inte hålkorten.

det är live

 

Tack för alla de bra svaren. Jag spelar inte freerolls längre, spelar micro turneringar på en buy in mellan 1 dollar och 5 dollar. Anledningen till att jag kör TighT från början är just pga att så många går all in hela tiden, och om man callar kan man åka ut när dem råkar ut för "dumb luck" och går all in med 22 och får triss på floppen osv.

 

Kollade in min statistik, och så här brukar jag köra:

Första timman: 16% av händerna

Andra timman: 14% av händerna

tredje timman: 13% av händerna

 

Och så fortsätter det så. Fastän jag borde spela lite lösare längre in i spelet blir jag tightare o tightar. Mestadels för att jag har väldigt lite marker och för att jag är rädd för att åka ut. Kan även tilläga att denna taktik vann mig en turnering för ett tag sen.

 

Men men, ska försöka ta in några av de tippsen jag fått hittils och skall även lässa Harrington boken, har bara hört bra saker om den. Fortsätt och ge bra tipps om ni har fler :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...