Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Blev precis uppringd av nån litet gotlänsk brud från Svenskaspel som ville göra en marknadsundersökning. Hon ställde en massa frågor om ditt o datt bland annat hur mycket pengar per månad jag "satsar" på spel. Tanken slog mig då att den summan borde ju vara ganska brutal om man räknar hur sjukt många gånger man lägger pengar i en pot.

Tänkte bara kolla om det finns nåt sätt i PT eller nån annan form av uträkning som man kan använda sig om för att beräkna hur mycket man totalt satsat, men för att det vore lite kul att se siffrorna?

//Dio

Postad

Vet inte om det går att räkna ut på något vettigt sett.

Man kan göra hyfsade uppskattningar beroende av hur mycket man rakat, snittpotter och antalet spelade händer.

Blir ju lite bias där med alla osynade bets.

Postad

tror jag räknade på det för nått halvår sen..spelade 2/4 och 3/6 NL..omsatte ca en miljon i månaden..12 mill/år är klart större än andra svenska fåmannaföretag

ska nog maila skatteverket om detta så de någonsin fattar att de måste börja beskatta hårdare

Postad

Ointressant statistik att jämföra kontra företags försäljningssiffror

Ett exempel på vriden statistik:

Själv handlar jag CFD, på valuta, index och aktiemarknaden.

Sätter jag in 20k SEK (vilket jag precis gjort) så kan jag ta USD/SEK positioner på typ $300.000

Så vänder jag positionerna typ 10 gånger på en dag (köper 5 ggr, säljer 5 ggr)så har jag skapat omsättning motsvarande 20 miljoner SEK i underliggande. Om jag vänder de positionerna i 2 månader så har jag omsatt 1 miljard i motsvarande SEK... och det med 20k SEK som säkerhet.

Hur intressant är den statistiken egentligen då? Det intressanta är givetvis hur många transaktioner jag gjort, hur mycket transaktionsavgift jag betalat i courtage och spread samt givetvis mitt resultat

Men idag var en bra dag, köpte in 1000 Nokia CFD (motsvarande 230k SEK trots mina bara 20k SEK på kontot som säkerhet) då Nokia släppte sin kanonrapport, plussade 3% på 40 sekunder och stängde positionen 7k SEK plus. Livsfarlig hävstång, precis som man vill ha det :lol:

Postad
tror jag räknade på det för nått halvår sen..spelade 2/4 och 3/6 NL..omsatte ca en miljon i månaden..12 mill/år är klart större än andra svenska fåmannaföretag

ska nog maila skatteverket om detta så de någonsin fattar att de måste börja beskatta hårdare

Låter lite faktiskt. Tror det är mer.