Gå till innehåll

Odalmannen grindar NL50 igen, med NL100 som närmsta mål.


Odalmannen

Recommended Posts

...En random spelare får svårt att vika KK, QQ. Vissa kan sätta mig på draget och syna med JJ, TT och A9 till och med...

 

AA är som sagt sjukt svårt. Jag sitter alltid och fantiserar om att de kan ha KK eller QQ, kostar en hel del. Känns enklare att spela QQ än AA. Försöker ta hem AA innan floppen så gått det går, särskilt ur pos.

 

dealt to draupner Ace of Spades5 of Spades

pel81: folds

Goater38 sits back

TheSorrow: folds

regueira1: folds

draupner: raises to $3

Mic260872: calls $2

nitwit: folds

FollowThe: folds

letoby: calls $2.50

Birdseye2: calls $2

----- FLOP ----- Queen of Hearts5 of HeartsAce of Diamonds

letoby: checks

Birdseye2: checks

draupner: bets $11

Mic260872: calls $11

letoby: folds

Birdseye2: folds

----- TURN ----- Queen of Hearts5 of Hearts Ace of Diamonds3 of Hearts

draupner: bets $11

Mic260872: calls $11 and is all-in

----- RIVER ----- Queen of Hearts5 of HeartsAce of Diamonds 3 of Hearts2 of Clubs

----- SHOW DOWN -----

draupner: shows Ace of Spades5 of Spades (Two Pairs, Aces and Fives, Queen high)

Mic260872: shows 10 of HeartsAce of Hearts (A Flush, Ace high)

Mic260872 collected $53.20 from Main pot

 

Så jävla drygt när han bara kallsynar för halva sin stack och det landar en hjärter på bordet. Hur ska jag göra här.

 

Jag skulle inte spelat handen annorlunda, tycker det är bra att du bettar ut på turn också.

 

 

 

dealt to draupner King of HeartsQueen of Clubs

jorn60: folds

reraise16: folds

rskicks: raises to $2

draupner: raises to $6

jonas7719: folds

rskicks: calls $4

----- FLOP ----- 7 of DiamondsJack of DiamondsKing of Spades

draupner: bets $10

rskicks: calls $10

----- TURN ----- 7 of DiamondsJack of Diamonds King of Spades5 of Clubs

draupner: bets $33.70 and is all-in

rskicks: is all-in $32.33

Returned uncalled bets $1.37 to draupner

----- RIVER ----- 7 of DiamondsJack of DiamondsKing of Spades 5 of Clubs5 of Hearts

----- SHOW DOWN -----

draupner: shows King of HeartsQueen of Clubs (Two Pairs, Kings and Fives, Queen high)

rskicks: shows 7 of Spades7 of Clubs (A Full House, Sevens full of Fives)

 

 

Han betar från knappen. Jag är nöjd med spelet ända till rivern

 

Är det inte turn du går all-in på?

Tycker för övrigt att det är en jobbig hand. Du kunde lika gärna haft AK, det hade känts nästan lika jobbigt. För du återhöjde pre, ett highcard faller, du bettar knapp pott och får en syn. Dessa syner skriker ofta extrem styrka efter min erfarenhet, men likväl har jag väldigt svårt att släppa dessa händer.

Du är ur position, ska du då checkfolda?

Mycket svårt, men med så mkt action pre är man förmodligen slagen med KQ, men hade du haft AK hade det varit riktigt jobbigt.

 

Ja måste jobba på den här biten. Jag har en tendens att beat när jag inte ska, checka när jag inte ska och syna när jag inte ska när jag är på tilt. Kan nog spara rätt mycket pengar om jag lär mig den biten någon gång. Nu tar jag pause iaf. Det är ju bra.

Känner igen den osäkerhetskänslan.

 

Se mina inlägg som möjlighet till diskussioner, inte att jag berättar hur saker o ting ligger till. För det är jag inte tillräckligt bra för :P

 

Verkar som du har en tung period. Själv brände jag nästan 4 inköp igår kväll. Tar en mini-paus sen kommer jag igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Verkar som du har en tung period. Själv brände jag nästan 4 inköp igår kväll. Tar en mini-paus sen kommer jag igen.

 

 

Ja jag har min tyngsta period någonsin. Borde spela mer NL50 just nu känner jag. Har en pause idag få se om man man kan komma tillbaka med lite mer sug. Grejen är den att jag är sugen att spela hela tiden men just nu känns det som att en eller två dagar gör mig gott. Tack för att du tar dig tid och funderar över mina problemhänder! Det är verkligen givande att få höra andras åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hur går det?

Tagit paus med pokern?

 

 

Nej det det har jag inte. Har bara inte haft ork att skriva. Handlar ju om samma saker hela tiden. Dåligt spel mestadel känns det som. Har lirat en del Omaha för att få lite omväxling. Spelade det ganska mycket förut. Började riktigt bra några dagar men sen rasade allt även där. Just nu känns det som att jag är en jävligt dålig pokerspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska posta mina skrämmande resultat för månaden. Jävligt jobbigt men jag måste ju göra det även när det gått uselt.

 

2/1: $743

3/1: $415

4/1: $666

5/1: $183

6/1: $69

7/1: $167

8/1: $273

10/1: $29

11/1: $113

12/1: $438

13/1: $145

14/1: $528 Här ska sägas att jag förlorade en all-in situation i Omaha med stackar på över 300bb. Jag hade toppset och den andra spelaren topptvåpar och ett 8 högt färgdrag som han lyckas konka på rivern. Potten blev på $670. Ganska jobbig att förlora.

15/1: $243

16/1: $612

17/1: $200

18/1: $57

19/1: $31

 

Ojojoj...inge vidare det här inte. Kommer redan nu att omformulera mina uppsatta mål. Mina förutsättningar har ändrats drastiskt. Ska försöka se februari som en nystart och redan nu spelar jag bara NL50. Skrev tidigare att jag skulle göra det men lyckades inte riktigt gå ner direkt som jag borde gjort. Inser att mina krav för att spela på en nivå är för lösa fortfarande. Nu kommer jag gå in för att bygga rullen ganska stark på NL50 innan jag försöker med NL100 igen. Dessutom kommer jag ha högre krav för förlorade inköp/dag och hur många jag får förlora totalt innan jag måste gå ner i nivå. Man ser ju klart och tydligt på mina resultat att när det börjat skena iväg åt minushållet blir det för stora siffror innan jag ger mig. DET SKA DET BLI ÄNDRING PÅ NU!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi säger så här. Jag har lätt 3000BB för NL50 men inte för NL100 längre. Jag har bra koll på bankrullekrav och så men det är inte det som är problemet. Jag som måste skärpa mig ibland och svälja lite stolthet.

 

Om du anser att 300 BB är tillräckligt som bankrullekrav spelar du ganska högt med rullen.

Sikta hellre på 30 inköp som krav på BR, dvs 3000 BB. Fluktuationer och badbeats kan man inte gardera sig mot på annat sätt än högre BR om man inte ska knipa i sitt spel o bli anustight, men hur kul är det i långa loppet?

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du anser att 300 BB är tillräckligt som bankrullekrav spelar du ganska högt med rullen.

Sikta hellre på 30 inköp som krav på BR, dvs 3000 BB. Fluktuationer och badbeats kan man inte gardera sig mot på annat sätt än högre BR om man inte ska knipa i sitt spel o bli anustight, men hur kul är det i långa loppet?

 

8-)

 

Hmm...du läste nog lite fel som det verkar tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...