Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Varför ska man vika turn bara för man synar flopp? Man kan ju syna turn?

Edit: Menar naturligtvis generellt och inte specifikt denna handen.

Varför ska man syna turn också om man inte tror man leder?

Om vi alltid återhöjer när vi tror att vi leder på flopp blir det ett jättestarkt svaghetstecken att inte göra det. Det måste gå att mixa spelet och ibland bara ta synen i pos på flopp om vi tror att gratiskort inte är så farligt och att det gör det lättare för Fi att skjuta igen på turn.

Postad

Jag synar bara på flopp eftersom det på svenska spel är SJUKT ovanligt med ytterligare en höjning på floppen utan en jävligt stark hand. Och en fi kommer aldrig syna med t.ex en ensam 9a i de här läget. Däremot kan fi ofta beta ut turn och committa sig själv om man visar "svaghet" på flopp. Om jag höjer så är jag ju dessutom committad och kommer betala av iaf, då kändes det bättre att ge honom möjlighet att bluffa eller skydda sin eventuella 9a på turn eller i teorin kunna lägga handen beroende på situationen. Är jag helt ute och cyklar nu?

Postad
Jag synar bara på flopp eftersom det på svenska spel är SJUKT ovanligt med ytterligare en höjning på floppen utan en jävligt stark hand. Och en fi kommer aldrig syna med t.ex en ensam 9a i de här läget. Däremot kan fi ofta beta ut turn och committa sig själv om man visar "svaghet" på flopp. Om jag höjer så är jag ju dessutom committad och kommer betala av iaf, då kändes det bättre att ge honom möjlighet att bluffa eller skydda sin eventuella 9a på turn eller i teorin kunna lägga handen beroende på situationen. Är jag helt ute och cyklar nu?

nej, det stämmer

Postad
Varför ska man syna turn också om man inte tror man leder?

Om vi alltid återhöjer när vi tror att vi leder på flopp blir det ett jättestarkt svaghetstecken att inte göra det. Det måste gå att mixa spelet och ibland bara ta synen i pos på flopp om vi tror att gratiskort inte är så farligt och att det gör det lättare för Fi att skjuta igen på turn.

:-D Naturligtvis synar man endast om man tror att man leder.

Jag håller med dig om allt det du skriver, och jag kanske var lite snabb med min fråga om varför man inte höjer flopp tidigare som om det vore självklart. Det känns bara för mig som att det är bättre att syna flopp och sedan syna turn för pottkontroll de gånger det är aktuellt, vilket det kanske inte är nu med rådande stackar, och syna flopp för att höja turn de gånger man har en starkare hand än överpar när Fi visar styrka. Likaså höja floppen direkt om brädan är dragig. Här är ju inte brädan så värst dragig och stackarna inte så djupa så då är nog den tagna linjen inte alls fel - om man inte blir skrämd av Fi's stats. Man kanske kan få Fi att betta turn med något överpar som han annars hade kastat mot ett 3bet eller så.

Postad

Köper det helt. Som jag skrev nyss, med rådande stackar är det nog ett helt okej spel.