Gå till innehåll

Svepof vs. SvS ang. SM-titeln


TotalFarsa

Recommended Posts

Blev precis uppringd av nåt opinionsundersökningsföretag (långt ord)

De ställde iaf frågor om Poker-SM....

 

Typ dessa frågor (skulle spelat in samtalet :-D )

 

Vad tänker du på när du hör Poker-SM ,Svenska Spel eller Svenska Pokerförbundet?

 

Vilka har du mest förtroende för, Svenska Spel eller Svenska Pokerförbundet?

 

Jag bara undrar, vem har bestöllt denna undersökning?

 

SVS eller Pokerförbundet?

 

Tippar på att staten beställd denna.....

 

Nån annan som blivit uppringd?

 

Man undrar hur de gör urvalet? Vore ju snyggt om SS gjorde undersökningen på sina egna kunder och fick till ett resultat som visar att "folk i allmänhet" förknippar SM med dem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:mrgreen:

Blev precis uppringd av nåt opinionsundersökningsföretag (långt ord)

De ställde iaf frågor om Poker-SM....

 

Typ dessa frågor (skulle spelat in samtalet :-D )

 

Vad tänker du på när du hör Poker-SM ,Svenska Spel eller Svenska Pokerförbundet?

 

Vilka har du mest förtroende för, Svenska Spel eller Svenska Pokerförbundet?

 

Jag bara undrar, vem har bestöllt denna undersökning?

 

SVS eller Pokerförbundet?

 

Tippar på att staten beställd denna.....

 

Nån annan som blivit uppringd?

 

 

Mig ringde dom till igår.

Svarade till SVEPOFs fördel på alla frågorna. Får jag en present nu?:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man undrar hur de gör urvalet? Vore ju snyggt om SS gjorde undersökningen på sina egna kunder och fick till ett resultat som visar att "folk i allmänhet" förknippar SM med dem...
Undersökningen blir ju väldigt rättvisande då de precis kört sitt eget sm och folk, över lag, har ju inget vidare minne.

 

(Folk är även idioter men det är en annan historia :-D ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ber om ursäkt för att jag censurerat tråden, men det finns en bra anledning till det, som vi kan ta vid ett senare tillfälle. Jag ber er att avvakta att skriva mer om ärendet.

 

Som svar på frågan, det är vi.

 

Ejope: Ja, det finns avtal enligt alla inblandade, dock inget skriftligt. Dom 15 senaste årens arrangörer är eniga om att det bör tillhöra oss.

 

Kniven är den som senast ägde varumärket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev precis uppringd av nåt opinionsundersökningsföretag (långt ord)

De ställde iaf frågor om Poker-SM....

 

Typ dessa frågor (skulle spelat in samtalet )

 

Vad tänker du på när du hör Poker-SM ,Svenska Spel eller Svenska Pokerförbundet?

 

Vilka har du mest förtroende för, Svenska Spel eller Svenska Pokerförbundet?

 

Jag bara undrar, vem har bestöllt denna undersökning?

 

SVS eller Pokerförbundet?

 

Tippar på att staten beställd denna.....

 

Nån annan som blivit uppringd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krippe och ni andra; anledningarna till censureringen är enbart själviska från Pokerförbundet. Du har inte gjort något som helst fel. Det handlar bara om tidpunkt att prata om det, samt att int avslöja för vissa parter hur man agerar.

 

Jag kan inte göra mer än att vädja åt er att inte skriva om det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krippe och ni andra; anledningarna till censureringen är enbart själviska från Pokerförbundet. Du har inte gjort något som helst fel. Det handlar bara om tidpunkt att prata om det, samt att int avslöja för vissa parter hur man agerar.

 

Jag kan inte göra mer än att vädja åt er att inte skriva om det nu.

 

Oki, jag lägger ner tills vidare.....

Men det vore åtminstone sjysst att få ett PM om att inläggen tas bort så att man förstår varför.

 

Jag förstår nu...

 

Keep up the good work

 

//Krippe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår nu...

 

Skönt och höra. Ska berätta för er som inte sett vilken typ av inlägg som tagits bort att det inte är några stora hemligheter och att vi kommer att kunna lägga tillbaks alla de raderade inläggen snart igen.

 

Men än så länge är det ingen bra timing för det ämnet.

 

Faktum är att jag tror Peder kommer att få cred i efterhand för att han raderade dem. Sug på den rätt intetsägande ledtråden. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Krippe och ni andra; anledningarna till censureringen är enbart själviska från Pokerförbundet. Du har inte gjort något som helst fel. Det handlar bara om tidpunkt att prata om det, samt att int avslöja för vissa parter hur man agerar.

 

Jag kan inte göra mer än att vädja åt er att inte skriva om det nu.

 

Kan ni prata om det nu?? Har ju ändå gått över 1år..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni prata om det nu?? Har ju ändå gått över 1år..

 

Ja det kan vi göra.

 

Vi genomförde en undersökning bland er spelare om vad ni tyckte var Poker-SM, Svenska Pokerförbundets eller Svenska Spels variant. Jag kan även avslöja att vi "vann" denna undersökning, om än ganska knappt, har inte exakta siffror här.

 

Att vi fick majoriteten av pokerspelare på "vår" sida bedömdes vara mycket starkt, med tanke på den marknadsföring samt de etablerade varumärke som Svenska Spel har i jämförelse med oss.

 

Majoriteten av er pokerspelare tyckte således att Svenska Pokerförbundet arrangerar och skall arrangera Poker-SM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kan vi göra.

 

Vi genomförde en undersökning bland er spelare om vad ni tyckte var Poker-SM, Svenska Pokerförbundets eller Svenska Spels variant. Jag kan även avslöja att vi "vann" denna undersökning, om än ganska knappt, har inte exakta siffror här.

 

Att vi fick majoriteten av pokerspelare på "vår" sida bedömdes vara mycket starkt, med tanke på den marknadsföring samt de etablerade varumärke som Svenska Spel har i jämförelse med oss.

 

Majoriteten av er pokerspelare tyckte således att Svenska Pokerförbundet arrangerar och skall arrangera Poker-SM.

 

Ok men så detta var så hemligt? Låter ju inte speciellt hemligt för att man ska radera inlägg osv. Hur många röstade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kan vi göra.

 

Vi genomförde en undersökning bland er spelare om vad ni tyckte var Poker-SM, Svenska Pokerförbundets eller Svenska Spels variant. Jag kan även avslöja att vi "vann" denna undersökning, om än ganska knappt, har inte exakta siffror här.

 

Att vi fick majoriteten av pokerspelare på "vår" sida bedömdes vara mycket starkt, med tanke på den marknadsföring samt de etablerade varumärke som Svenska Spel har i jämförelse med oss.

 

Majoriteten av er pokerspelare tyckte således att Svenska Pokerförbundet arrangerar och skall arrangera Poker-SM.

 

Var och hur genomfördes den undersökningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara, det är en fullt berättigad fråga, jag har själv en bakgrund som projektledare på ett marknadsundersökningsföretag.

 

En av våra pokertidningar bistod med landsomfattande register med ett stort urval. Måste dubbelkolla exakt vilket register som användes, det bedömdes dock trovärdigt av såväl marknadsundersökningsföretaget som advokatbyrå.

 

Rent generellt så kan man även argumentera för att det finns brister i ett register som detta. Det gör dock inte undersökningen värdelös eller icke trovärdig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av våra pokertidningar bistod med landsomfattande register med ett stort urval. Måste dubbelkolla exakt vilket register som användes, det bedömdes dock trovärdigt av såväl marknadsundersökningsföretaget som advokatbyrå.

 

Rent generellt så kan man även argumentera för att det finns brister i ett register som detta. Det gör dock inte undersökningen värdelös eller icke trovärdig.

Du tror inte att resultatet påverkades av att ni regelbundet skriver i tidningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...