Gå till innehåll

Poker i Borås


Hjulapan

Recommended Posts

Jag är sugen på att läsa den, om inte annat kan det vara bra att ha något som tvingar en att hålla reda på vilken dag i veckan det är :) Fast jag har inte anmält mig ännu, satt just igår och undrade hur söktrycket var och funderade på om det var någon idé att skicka in en efteranmälan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror trycket på den är relativt högt, framför allt av pokerproffswannabies i tidiga 20års åldern som går kursen i hopp om att aldrig mer behöva jobba.

 

Vad de inte förstått är att detta är en delar av en matematikkurs man gjorde på gymnasiet som syftar att hänvisa dessa kunskaper till ett mer praktiskt perspektiv samt fördjupa delar av den.

 

INGEN som läst matte på gymnasienivå och har minne kvar av den kommer ha någon som helst nytta av kursens innehåll. Sannolikhetsläran och matematiken bakom pokern kräver allt som oftast bara högstadie/gymnasie matte.

 

Tycker bara detta är en hype för att locka ungdomar till skolan och få gratis reklam i media. Avd vi kallar mediaprogrammet "dokusåpaproduktion" så blir det jävligt hett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror trycket på den är relativt högt, framför allt av pokerproffswannabies i tidiga 20års åldern som går kursen i hopp om att aldrig mer behöva jobba.

 

Vad de inte förstått är att detta är en delar av en matematikkurs man gjorde på gymnasiet som syftar att hänvisa dessa kunskaper till ett mer praktiskt perspektiv samt fördjupa delar av den.

 

INGEN som läst matte på gymnasienivå och har minne kvar av den kommer ha någon som helst nytta av kursens innehåll. Sannolikhetsläran och matematiken bakom pokern kräver allt som oftast bara högstadie/gymnasie matte.

 

Tycker bara detta är en hype för att locka ungdomar till skolan och få gratis reklam i media. Avd vi kallar mediaprogrammet "dokusåpaproduktion" så blir det jävligt hett.

Jo givetvis lockar kursen till sig pokerproffswannsbees och ja dom får gratis reklam genom att ha med ordet poker i kursnamnet.

 

Men hur vet du att kursen kommer hålla så låg nivå utan att ha läst den?

 

När det gäller innehållet i kursen så är det spelteori-delen som intresserar mig och vad jag kan minnas så fick man inte läsa någon spelteori på gymnasiet. Min förhoppning är att kursen innehåller samma koncept som de i boken The Mathetmatics of Poker som jag tycker är intressant och gärna repeterar. Sen är jag lite nyfiken på vad det är för datorbaserade verktyg dom använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...