Orrarah Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Detta måste väl vara standard?? eller? .50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Tuesday, October 16, 2007 9:34:31 PM Adam 36 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: eXpr55 (135.45) Plats 2: caruso2 (116.00) Plats 3: tois (172.25) Plats 4: Ace4Joeman (110.15) Plats 5: Mister z (50.40) Plats 6: Red-hawk (62.30) Plats 7: Lasse850 (46.30) Plats 8: simpaaan (216.70) Plats 9: Orrarah (77.00) Plats 10: yngve10 (101.12) Orrarah lägg LM 0.50 yngve10 lägg SM 1.00 ** Giv ** eXpr55 [N/A, N/A] caruso2 [N/A, N/A] tois [N/A, N/A] Ace4Joeman [N/A, N/A] Mister z [N/A, N/A] Red-hawk [N/A, N/A] Lasse850 [N/A, N/A] simpaaan [N/A, N/A] Orrarah [Es, Ds] yngve10 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** eXpr55 Lägg caruso2 Syna 1.00 tois Lägg Ace4Joeman Syna 1.00 Mister z Höj till 6.00 Red-hawk Lägg Lasse850 Lägg simpaaan Lägg Orrarah Syna 6.00 yngve10 Syna 6.00 caruso2 Lägg Ace4Joeman Lägg *** Flop(Board): *** : [4s, Knr, Dr] *** Bet Runda 2 *** Orrarah Satsa 18.00 yngve10 Syna 18.00 Mister z All-in 44.40 Orrarah Höj till 70.80 yngve10 Syna 70.80 *** Turn(Board): *** : [4s, Knr, Dr, 2h] *** Bet Runda 3 *** Orrarah All-in 0.20 yngve10 Syna 0.20 *** River(Board): *** : [4s, Knr, Dr, 2h, 8h] Citera
strater Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 att beta ut i shortstack pfr med tptk å relativt shortstack å sen gå i graven med det med är knappast "standard", därmed inte sagt att det ej är vinnande spel... Iaf, det går ju självklart folda även när han höjer dig, yngve lär ju ha dig slagen/drag/tomte så knappast nån vidare favorit iaf... varför betta pot när ni är så short dessutom? Citera
Orrarah Postad 16 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Hur skulle jag ha spelat den optimalt då? Citera
cluelessrookie Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Vad har du sett av FI:s spel förut? Min erfarenhet av Shortisar på 0.5/1 FR SvS är att dom i stort sett kan klassas in i två kategorier : - Bara höja preflop med AA eller KK - Höja preflop med alla dåliga ess Är FI kategori ett så kastar jag AQ all världens väg pre-flop. Är FI typ två så är det slutsnackat på floppen - då skall degen in med TPTK. Clueless Citera
Opteron Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Tycker faktiskt du spelade den helt ok. det är 0.5/1 så dina motståndare är garanterat dåliga och du får in degen mot alla damer, alla snygga drag, AK, och de händerna som har dig brutalt krossad. Citera
Jerico Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Jag gillar detta, det är högvarians, men tror det är +EV. Citera
bandini Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Standard mot en halvstack och en 6bb pfr är väl att kasta denna trubbelhand pre. Jag antar att anledningen till att du spelar AQs är att få par+drag till färgen eller liknande. Nu inträffar inte det så jag skulle checkat eller testat med en halvpottbet. Potbeten på floppen gör att 30 procent av stacken är inne. Att sedan lägga sig VARJE GÅNG är såklart ev-, så det är svårt att hålla tillbaka när du väl kommit så långt. Men din all in mot två spelare i det här läget andas desperation. När det gäller pratet om shortstack förstår jag inte. Ingen har ju mindre än ett halvt inköp, så handen spelas rätt normalt. Jag skulle sätta Mister Z på AA-KK och yngve på ett väldigt starkt drag eller ett set. Jerico, jag tror ditt inlägg stämmer för shorthanded. Här vete faen. Citera
bandini Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 vill tillägga att jag tycker maniacspelen minskat även på svs på denna nivå. För ett år sedan hade det nog varit mer ev+. Citera
Jerico Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 ok, ja om nån av fi har stats som pekar på att de är solida FR-lirare så är ju detta garanterad förlust. Antog vanliga fiskar... Citera
bandini Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Även om många är fiskar behöver man ju inte bli en själv. Köra in hela sin stack med TPTK mot två spelare som visat styrka på floppen är rätt slaskigt. Det är ju såna man tjänar pengar på. Citera
cluelessrookie Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Dom behöver ju inte vara solida i sig, det räcker att man "vet" att Mister Z bara höjer first in med HDn KK+AA preflop för att man skall tröttna på AQ. Sedan kan ju Mister Z vara lika tomtig som många och i sen position syna med knäppa händer. Sådana spelare finns (kvar) på FR 0.5/1, jag vet.... (Jag diskuterar bara pre flop spelet) Clueless ok, ja om nån av fi har stats som pekar på att de är solida FR-lirare så är ju detta garanterad förlust. Antog vanliga fiskar... Citera
Ängeln17 Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 När det gäller pratet om shortstack förstår jag inte. Ingen har ju mindre än ett halvt inköp, . . Inköp på SvS är 200xBB så åtminstone två av de inblandade är shortisar. Citera
bandini Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Ängeln: Ja, du har förstås rätt. Jag är fast i 100bb-tänkandet. Men det handlar ändå om en fi med 60 bb, en med 100 och själv har han 70bb. Hela exemplet är talande för hur dåligt det är att spela med mellanstack. Riktigt short är det (i min värld) självklar fold pf mot denna raise. Om alla inblandade har 200bb är det syn. I det här läget är risken att det blir fel hur han än gör. Är du med oss Orrarah? Med din stack och hand (en draghand pre) är det ok att syna med drygt 5 % av stacken, alltså 3-4 bb före floppen. När det är 10 % som här är det precis på gränsen för vad handen tål. Du måste träffa bättre för att det ska vara värt risken. Samma sak borde gälla typ TT. Då vill du träffa setet. Annars ge upp. Citera
Orrarah Postad 17 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Ängeln: Ja, du har förstås rätt. Jag är fast i 100bb-tänkandet. Men det handlar ändå om en fi med 60 bb, en med 100 och själv har han 70bb. Hela exemplet är talande för hur dåligt det är att spela med mellanstack. Riktigt short är det (i min värld) självklar fold pf mot denna raise. Om alla inblandade har 200bb är det syn. I det här läget är risken att det blir fel hur han än gör. Är du med oss Orrarah? Med din stack och hand (en draghand pre) är det ok att syna med drygt 5 % av stacken, alltså 3-4 bb före floppen. När det är 10 % som här är det precis på gränsen för vad handen tål. Du måste träffa bättre för att det ska vara värt risken. Samma sak borde gälla typ TT. Då vill du träffa setet. Annars ge upp. Om jag alla skulle haft position på honom då? klarare syn då? Citera
bandini Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Jag tycker ju inte det. Du vill inte lägga in så mycket före floppen med den handen helt enkelt. Du vill smyga med för 3bb och sedan jamma loss på honom om du träffar typ TP+nötfärgdraget. Även om det är låga nivåer och folk spelar som dårar borde fiendens stackstorlek vara en nyckel till hur du spelar dina händer. Har han inte så mycket, som i detta fall, (jag har ju till slut insett att han är short) kan du bara spela kanonhänder om han höjer så hårt. Och då blir det i regel ai före floppen om du rr. Sedan vet vi ju inget om dig eller fi. Har du bombat sönder honom tidigare? Verkar han stabil eller har han precis förlorat halva stacken osv. Jag antar att du sprang in i stål eller blev uttragen med tanke på att du postar här. Citera
LilleKatt Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Tyckte du spelade helt okej. Nu till hur det slutade? vann du eller var det någon som hade tvåpar/set? Citera
Orrarah Postad 18 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Han som höjde 6 pre hade KK... Den andra vet jag inte..men jag slog honom iallafall, o tog hem sidopotten. Citera
Snabelguy Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Min erfarenhet av Shortisar på 0.5/1 FR SvS är att dom i stort sett kan klassas in i två kategorier :- Bara höja preflop med AA eller KK - Höja preflop med alla dåliga ess Clueless Wohoo... jag är undantaget... Citera
bandini Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Wohoo... jag är undantaget... Jag skulle aldrig öppet erkänna att jag spelade shortstackspoker. Inte här på forumet. De kommer förfölja dig till världens ände. Citera
Snabelguy Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Jag skulle aldrig öppet erkänna att jag spelade shortstackspoker. Inte här på forumet. De kommer förfölja dig till världens ände. Haha... de är så välkomna att förfölja mig.. Citera
bananuz Postad 18 Oktober , 2007 Rapport Postad 18 Oktober , 2007 Tycker spelet är helt ok. Förstår inte hur vi ska komma unden TPTK på SvS 0,5/1 med den brädan för 77BB. Sen är det väl lika bra att trycka tillbaka på flop på dragvänlig bräda och för att ev. få spela resten av handen HU. Nu blev det ju inte så, men ändå. Citera
Recommended Posts