Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

$5.5 SnG på Pokerstars. En av de situationer jag hatar mest uppstår. Hur gör vi här?

PokerStars Game #12626447152: Tournament #64083123, $5.00+$0.50 Holdem No Limit - Level I (10/20) - 2007/10/14 - 16:18:22 (ET)

Table 64083123 1 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: Mr Cady (1500 in chips)

Seat 2: rlafater (1470 in chips)

Seat 3: leschi (1100 in chips)

Seat 4: foooooxx (1430 in chips)

Seat 5: chriscrox (1390 in chips)

Seat 6: Lordce (1470 in chips)

Seat 7: Confuzed999 (1870 in chips)

Seat 8: Fresh Deckz (1125 in chips)

Seat 9: west6868 (2145 in chips)

Confuzed999: posts small blind 10

Fresh Deckz: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady Queen of SpadesQueen of Clubs

west6868: folds

Mr Cady: raises 80 to 100

rlafater: folds

leschi: folds

foooooxx: calls 100

chriscrox: folds

Lordce: folds

Confuzed999: folds

Fresh Deckz: folds

*** FLOP *** 6 of Diamonds2 of HeartsJack of Hearts

Mr Cady: bets 220

foooooxx: calls 220

*** TURN *** 6 of Diamonds2 of HeartsJack of Hearts3 of Hearts

Mr Cady: checks

foooooxx: bets 1110 and is all-in

Mr Cady: ?

Ja, vad gör man?

• Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad

Jag synar nästan alltid här. Han har oftast inte färgen klar med den beten, och bluffar ofta här för att representera just färgen. Min erfarenhet är att han har EN hög hjärter (eller helt tom), och att vi leder nästan jämt!

Sen är ju frågan om du ska checka turn öht... Jag gör det om jag tror mig veta att fi kommer göra precis det som hände nu. Beror lite på read.

Postad

Varför höjer du 5xBB preflopp? 3x funkar lika bra och gör att du kan spara lite mot just den här typen av utveckling.

Jag hade nog betat 60-65% av pott och vikt för omslag. Som spelat så vete fn. Troligen hade jag vikt.

Postad
Varför höjer du 5xBB preflopp? 3x funkar lika bra och gör att du kan spara lite mot just den här typen av utveckling.

Tänkte det samma fast att han borde höja 7-8 bb istället. 3x funkar ju inte lika bra eftersom du får in mindre pengar när du leder.

Postad

Jäkla trist läge, men jag är alldeles för synglad för att släppa här mot en ensam motståndare. En slumpmässig motståndare på dessa nivåer kan ju trycka med lite all möjlig skit + att många bettar litet när de har starka händer för att mjölka. Vi borde ha tillräcklig chans mot hans HD för att syna med det som ligger i potten.

Postad
Tänkte det samma fast att han borde höja 7-8 bb istället. 3x funkar ju inte lika bra eftersom du får in mindre pengar när du leder.

7-8x :shock: :shock:. Det är ju samma sak som att inte vilja ha syn. Vi leder troligen preflopp och vill ha syn av diverse händer som AX eller drag. Och att höja till 7-8x gör väl oftast att vi bara plockar upp blindsen och de är 30 totalt så det är vi inte intresserade av.

3x20 = 60 = potten blir 145. Bet på flopp 120 = pott blir 385 = bet på turn 240 och då har vi kvar 1180 marker och kan vika med gott samvete.

7x20= 140 = pott 295. Bet på flopp 250 = pott blir 795 = bet på turn 500 och då har vi bara 610 kvar i stacken och får väl svårt att vika här.

Postad
7x20= 140 = pott 295. Bet på flopp 250 = pott blir 795 = bet på turn 500 och då har vi bara 610 kvar i stacken och får väl svårt att vika här.

Pessimisten: "Vi får svårt att vika."

Optimisten: "Vi får lätt att syna."

Jag tycker 5 känns ganska lagom, men jag har verkligen ingen aning om vad som är bäst. 3 känns dock för tunt, de flest som är så dumma att de synar 3BB med Ax gör det antagligen även om vi höjer till 5.

Postad

3xBB så riskerar du att få med för många. Du vill inte ha syn av fler än 1, och om du spelar 3xBB från UTG+1 så finns det stor risk att du får med dig betydligt fler händer än så. Hellre höja för mycket än för lite pre här.

Själv föredrar jag 5xBB...

Postad

Så här tror jag aldrig att du spelar på turn!?! :shock:

Postad
7-8x :shock: :shock:. Det är ju samma sak som att inte vilja ha syn. Vi leder troligen preflopp och vill ha syn av diverse händer som AX eller drag. Och att höja till 7-8x gör väl oftast att vi bara plockar upp blindsen och de är 30 totalt så det är vi inte intresserade av.

3x20 = 60 = potten blir 145. Bet på flopp 120 = pott blir 385 = bet på turn 240 och då har vi kvar 1180 marker och kan vika med gott samvete.

Man kan inte spela QQ för att få så bra vikläge som möjligt, tvärtom. Tro mig, 3bb raise pre är jättedåligt. Du ger tex setminers superodds.

Första nivån är det bäst att spela väldigt tight och höja sina få händer kraftigt. Jag har mycket svårt att tro att en 7bb raise för det mesta innebär rundfold, skulle så vara fallet är det dags att byta sajt fortare än kvickt.

Postad
Man kan inte spela QQ för att få så bra vikläge som möjligt, tvärtom. Tro mig, 3bb raise pre är jättedåligt. Du ger tex setminers superodds.

Hur ser din definition av "jättedåligt" ut? Är det ett förlorande spel eller bara kraftigt sämre än 7bb?

Postad
Hur ser din definition av "jättedåligt" ut? Är det ett förlorande spel eller bara kraftigt sämre än 7bb?

Bara kraftigt sämre. Fast det beror ju på hur hårt man håller tag om damerna postflop förstås.

Postad
Jag synar nästan alltid här. Han har oftast inte färgen klar med den beten, och bluffar ofta här för att representera just färgen. Min erfarenhet är att han har EN hög hjärter (eller helt tom), och att vi leder nästan jämt!

Precis! Varför pushar han om han har satt färgen? Vill han inte ha mer pengar av mig om han träffat?

Sen är ju frågan om du ska checka turn öht... Jag gör det om jag tror mig veta att fi kommer göra precis det som hände nu. Beror lite på read.

Nej, 3BB funkar INTE lika bra även om jag tyvärr spelar så ibland. Alldeles för många synar glatt 3BB på min nivå!

Jag hade nog betat 60-65% av pott och vikt för omslag. Som spelat så vete fn. Troligen hade jag vikt.

Precis, mer pengar!

3xBB så riskerar du att få med för många. Du vill inte ha syn av fler än 1, och om du spelar 3xBB från UTG+1 så finns det stor risk att du får med dig betydligt fler händer än så. Hellre höja för mycket än för lite pre här.

Själv föredrar jag 5xBB...

Precis, igen...

är det inte att ge en väldig massa cred att sätta honom på färgen i en 5-dollar-SNG?

Ehhh...varför? Menar du att det skulle vara mer troligt i en $100 SnG eller vad pratar du om? Fattar ingenting...

Postad

Ehhh...varför? Menar du att det skulle vara mer troligt i en $100 SnG eller vad pratar du om? Fattar ingenting...

Det är väl inte en helt orimlig gissning. Eftersom tomtefrekvensen rimligtvis är högre på $5 ökar väl troligheten något att han sitter på typ KJ här.

Postad
Hur mycket plussar dina QQ första levlarna?

Mina? Har rätt dåligt underlag eftersom jag slutat använda PO, tyvärr. Men min bedömning är att jag plussar mycket bra på dem. Fruktansvärt mycket fisk som är villiga att syna överbets pre med pp/sc/totala mongohänder. Sen om de träffar toppar tycker de att de lagt in så mkt redan att det bara är att stacka av. :-D

Postad

Så här gick det...

PokerStars Game #12626447152: Tournament #64083123, $5.00+$0.50 Holdem No Limit - Level I (10/20) - 2007/10/14 - 16:18:22 (ET)

Table 64083123 1 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: Mr Cady (1500 in chips)

Seat 2: rlafater (1470 in chips)

Seat 3: leschi (1100 in chips)

Seat 4: foooooxx (1430 in chips)

Seat 5: chriscrox (1390 in chips)

Seat 6: Lordce (1470 in chips)

Seat 7: Confuzed999 (1870 in chips)

Seat 8: Fresh Deckz (1125 in chips)

Seat 9: west6868 (2145 in chips)

Confuzed999: posts small blind 10

Fresh Deckz: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady Queen of SpadesQueen of Clubs

west6868: folds

Mr Cady: raises 80 to 100 Har börjat höja 5bb under level 1-2 för att få betalt med mina bra händer. Vill dessutom slippa att halva bordet synar.

rlafater: folds

leschi: folds

foooooxx: calls 100

chriscrox: folds

Lordce: folds

Confuzed999: folds

Fresh Deckz: folds

*** FLOP *** 6 of Diamonds2 of HeartsJack of Hearts

Mr Cady: bets 220 Med färgdraget på bordet betar jag oftast i den här storleksordningen.

foooooxx: calls 220 Den här synen gör mig tveksam till att han sitter på färgdraget.

*** TURN *** 6 of Diamonds2 of HeartsJack of Hearts3 of Hearts

Mr Cady: checks Avser att syna här så jag borde nog betat själv...

foooooxx: bets 1110 and is all-in All in betyder att han definitivt INTE satt färgen! VARFÖR skulle han pusha här om han satt färgen? Med tanke på preflopsynen sätter jag FI på AJ-KJ här...

Mr Cady: calls 1110

*** RIVER *** 6 of Diamonds2 of HeartsJack of Hearts3 of Hearts5 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

Mr Cady: shows Queen of SpadesQueen of Clubs (a pair of Queens)

foooooxx: shows 9 of Spades9 of Hearts (a pair of Nines)

Mr Cady collected 2890 from pot

*** SUMMARY ***

:mrgreen: Postade den här handen för att jag ville höra hur ni andra hade gjort. Jag skulle ha väääldigt svårt att inte spela likadant om liknande situation uppstod i framtiden!